krystian455 Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 Witam proszę o pomoc moj problem jest następujący wyrzuca mi plyn chłodniczy ale tylko po wyżej 2400obr wtedy węzę od chłodnicy robią sie twarde a temp wzrosła do 100 ale to pewnie z tego powodu ze bylo malo płynu dodam jeszcze ze termostat wymieniłem jak jeździłem spokojnie tak do 2000odr to było ok proszę o pomoc
pablos840 Opublikowano 4 Lutego 2013 Opublikowano 4 Lutego 2013 hmmm dziurawa chłodnica? nieszczelne węże, szczególnie na łączeniach? ...pompa wody do wymiany?
krystian455 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 z tego co zauważalnym to jest zbyt duże ciśnienie w układzie przy wysokich obrotach silnika i wyrzuca go przez zbiorniczek płynu chłodzącego
krystian455 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Opublikowano 5 Lutego 2013 korek już wymieniałem i dalej to samo
pomich Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Proponuje zrobić badanie na obecność spalin w układzie chłodzenia i będzie wiadomo ale jak pompa wody , korek i termostat jest ok to zostaje tylko głowica
tomek20stencel5 Opublikowano 5 Lutego 2013 Opublikowano 5 Lutego 2013 Wyjmij termostat i wsadź paluchy do środka i zobacz czy obrócisz wirnikiem pompy. Jeżeli tak to ona jest do wymiany, jeżeli pompa ok to tak jak kolega wyżej pisał, czapka do zdjęcia.
krystian455 Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Opublikowano 6 Lutego 2013 w piątek będę wyciągał termostat to zobaczę na te pompę
M@rcus Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 Obawiam się, że głowica. Temat przeszła parówa AJM moich rodziców w sierpniu - jak tylko dynamiczniej się pojeździło, to wyganiało płyn korkiem (jego wymiana oczywiście nie pomogła). Wstępna diagnoza - żadnych spalin w układzie chłodzenia nie wykryli. Dopiero po zdjęciu czapki wszystko się wyjaśniło - głowica do roboty, uszczelka i inne rzeczy przy okazji, a po wszystkim samochód jak nowy.
ziby00 Opublikowano 6 Lutego 2013 Opublikowano 6 Lutego 2013 ja również obstawiam że to uszczelka albo głowica no chyba że jakieś nieszczelności przy połączeniach spróbuj jeszcze dolać płynu do pełna {zbiorniczka wyrównawczego } i przy odpalonym silniku i odkręconym korku zbiorniczka zobacz czy nie idą co jakiś czas bąbelki powietrza jak by się pojawiły to pewnie objaw uszczelki lub głowicy pękniętej
krystian455 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 plynu dolalem pod sam korek i na wolnych obrotach nic nie bylo widac i na wysokich tez Marcus możesz opisać swój problem jakie miales objawy
waskivw Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Płynu nie wolno dolewać pod korek Na zimnym wlej do max, odpal samochód i niech pracuje do włączenia wentylatora , po wyłączeniu wentylatora popuść delikatnie korek upuszczając ciśnienie , dolej do max bo pewnie trochę wciągnie , zakręć korek i powinno być ok. Jak po takim zabiegu będzie dalej wywalalo płyn to głowica do zdjęcia:wink:
krystian455 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 pod korek wlałem tylko na chwile zeby sprawdzić czy pęcherze powietrza nie ida a pozniej go odrazu sciagnolem
waskivw Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Zrób jak napisałem i wtedy będziesz wiedział co i jak , wiem że diesel długo się nagrzewa , można podwyższyć obroty do ok 2000 żeby skrócić czas nagrzewania , ale ważne żeby robić to na postoju i obserwować co się dzieje , czy termostat się otwiera , czy i kiedy zacznie wywalać płyn itd.
krystian455 Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 a zauważyłem ze termostat sie nie otwiera a wymieniałem ze 2miesiace temu czy moze byc tez przyczyna tego dużego ciśnienia w układzie?? termostat gates a 90 trzyma caly czas ale sie nie otworzy
rafal9119 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 a skad wiesz ze 90C podpinales pod vag mi sie wydaje ze ma wiecej niz 90 C i dla tego wyrzuca plyn.
waskivw Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 a zauważyłem ze termostat sie nie otwiera a wymieniałem ze 2miesiace temu czy moze byc tez przyczyna tego dużego ciśnienia w układzie?? termostat gates a 90 trzyma caly czas ale sie nie otworzy I ty się dziwisz że ci płyn wywala, ręce opadają
rafal9119 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 dobrze mowilem ze jest wiecej jak 90C. kup ori termostat wsadz do auta ,dobrze go odpowietrz i dopiero dalej kombinuj
M@rcus Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Krystian, przy dynamicznej jeździe (ok. 3,5 tys. obr.) wyrzucał płyn przez otwór w zbiorniczku (ten pod korkiem przy wlewie). Na postoju niestety nie sprawdzałem - nie lubię gazować stojąc w miejscu Czuję w kościach, że i moja zielona powoli będzie domagać się remontu głowicy, bo co raz częściej słyszę bulgotanie z deski rozdzielczej, co również było dość częste u rodziców. Polecam lekturę pana Wargenau na temat głowic PDkach Bodex - Warsztat samochodowy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się