Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co to za wyciek ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak już koledzy powyżej napisali jest to wężyk odprowadzenia oparów odmy ze skrzyni korbowej do dolotu powietrza przed turbo. Praktycznie w każdym TDI tym wężykiem dostaje się olej wraz z z oparami ze skrzyni korbowej silnika do dolotu i ten olej wędruje dolotem (przepychany przez turbosprężarkę aż do kolektora ssącego - wielu niedoświadczonych mechaników interpretuje ślady oleju w dolcie z tej właśnie odmy jako uszkodzone uszczelnienie wałka turbosprężarki i każe właścicielom aut oddawać do regeneracji turbosprężarkę (co jest oczywiście nadmierną przesadą, puszczaniem klientów w niepotrzebne koszta i trwogą nad normalnie działającym silnikiem TDI). Ten fabryczny wąż można z powodzeniem zastąpić każdym innym olejodpornym by pozbyć się zewnęrznych wycieków oleju gdyż te fabryczne twardniejące węże pękają na obowdzie powodując takie właśnie wycieki a dla zainteresowanych polecam wpisanie sobie w google hasła "Oil Catch Tank" by pozbyć się oleju w dolocie - pomoże to również w ewentualnej diagnozie stanu uszczeniacza wałka turbosprężarki po jej stronie sprężającej - bo z turbo również olej dostaje się do dolotu ale jego zużycie jest wtedy o wiele większe niż tylko przy normalnie puszczającej olej odmie. Po zastosowaniu OCT każde nadmierne ślady ileju w dolocie świadczą wtedy o zużyciu uszczekniacza wałka turbo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...