Sztomel Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 Jak już koledzy powyżej napisali jest to wężyk odprowadzenia oparów odmy ze skrzyni korbowej do dolotu powietrza przed turbo. Praktycznie w każdym TDI tym wężykiem dostaje się olej wraz z z oparami ze skrzyni korbowej silnika do dolotu i ten olej wędruje dolotem (przepychany przez turbosprężarkę aż do kolektora ssącego - wielu niedoświadczonych mechaników interpretuje ślady oleju w dolcie z tej właśnie odmy jako uszkodzone uszczelnienie wałka turbosprężarki i każe właścicielom aut oddawać do regeneracji turbosprężarkę (co jest oczywiście nadmierną przesadą, puszczaniem klientów w niepotrzebne koszta i trwogą nad normalnie działającym silnikiem TDI). Ten fabryczny wąż można z powodzeniem zastąpić każdym innym olejodpornym by pozbyć się zewnęrznych wycieków oleju gdyż te fabryczne twardniejące węże pękają na obowdzie powodując takie właśnie wycieki a dla zainteresowanych polecam wpisanie sobie w google hasła "Oil Catch Tank" by pozbyć się oleju w dolocie - pomoże to również w ewentualnej diagnozie stanu uszczeniacza wałka turbosprężarki po jej stronie sprężającej - bo z turbo również olej dostaje się do dolotu ale jego zużycie jest wtedy o wiele większe niż tylko przy normalnie puszczającej olej odmie. Po zastosowaniu OCT każde nadmierne ślady ileju w dolocie świadczą wtedy o zużyciu uszczekniacza wałka turbo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się