Jump to content
0
roman999

Co to za wyciek ?

Recommended Posts

Witam Was! Od kilku dni jestem posiadaczem Audi A4 B8 z silnikiem 2.0 TDI 100kW. Dzis zauwazylem ze cos jest wysmarowane olejem pod maska. Ponizej wklejam link do dwoch zdjec. Pierwsze przedstawia lokalizacje wycieku patrzac na przod auta a drugie sam wyciek. Czy ktos moglby mnie oswiecic co to moze byc I czy jest to powazny powod do niepokoju? Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

http://imgur.com/CLdR3hv.jpg

http://imgur.com/5lXBzoZ.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak sie nie myle to chyba odma z silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odma? Mozna prosic bardziej lopatologicznie ?:-) Ten wyciek jest gdzies na wezu od filtra powietrza.

---------- Post dopisany at 23:18 ---------- Poprzedni post napisany at 23:17 ----------

Auto ma nakulane 190tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odma- odpowietrzenie skrzyni korbowej, tak mi cos swita ze szkoly:kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:decayed: Raczej z tego co mi sie wydaje to moze tam jakies uszczelnienie ci poszlo jak wchodzi do tej wiekszej rury tak lopatologicznie i temu sie poci:kox: zobaczymy jak sie wypowiedza madrzejsze glowy:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę ze jak auto ma oryginalne 190tys to nie ma sie czym martwic . Ściągnij rurkę wyczyść to dokładnie jeżeli tam jest oring uszczelniający wymień go nowy i obserwuj co sie będzie działo . Ogólnie bez paniki . Jaki jest stan oleju ?? Zbyt wysoki stan może spowodować ze będzie tam mokro bo silnik wyrzuca opary oleju odma !!


A6 C6 FL 3.0 TDI 240PS QUATTRO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przebieg jest orginalny. Przy 182k km auto przeszlo long life service w Audi w Berlinie. Jutro sprawdze poziom oleju I wytre to dziadostwo I zobacze czy znow bedzie tam cos cieklo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jak widzę coś takiego u siebie to tłumaczę sobie to tak " jest zapocenie znaczy że olej jest w silniku" :D

---------- Post dopisany at 10:05 ---------- Poprzedni post napisany at 10:04 ----------

do póki nie robi kropki pod autem nie jest źle tak po za tym :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

i calkiem mozliwe, ze tak sobie z tej odmy po zewnetrznej stronie rury Filtr-turbina cieknie... nastepnie po turbinie cieknie w dol syfiac tez moze waz Turbo-intercooler i kapie nastepnie na oslone

Oczywiscie tez bedzie osyfiony waz filtr-turbo od srodka i moze nawet "dzieki temu" zbiera sie olej z intercoolerze...

Tym wlasnie roznia sie samochody nowe od uzywanych (w tym pierwszych takich rzeczy nie ma... przynajmniej gdy stoja w salonie i czekaja na klienta:) )

Obstawiam, ze to nie jest "awaria"

Pozdrawiam,

Przemek

Share this post


Link to post
Share on other sites

2010 rok i 190tys:wink: a za 10 lat ktoś kupi to auto z przebiegiem 180tys:wink: oczywiście nie pisze ze właściciel bedzie miał cokolwiek z tym do czynienie , bardziej mam na myśli kolejnych użytkowników:banan:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym przebiegiem to Wam powiem ze tez jestem zalamany, jak mozna w 2 lata przejechac 190tys :) W Polsce z tego przebiegu daloby sie zrobic 90tys :) Ale jestem pewien co do przebiegu bo dzwonilem juz do dwoch serwisow audi i to samo mowili o przebiegu przegladow itd. Hm sprobuje zdjac ten waz i przeczyscic, jesli nie uda mi sie to musze zapytac w serwisie ile by kosztowal taki zabieg u nich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to auto nie mialo jednego kierowcy napewno bylo sowicie butowane po autobahn sam to zrob nie jest to pewnie skomplikowane zapoznaj sie z etka sam rozbierzesz bedziesz wiedzial co jest a w serwisie nawciskaja Ci ciemnot i zabulisz za nic

Share this post


Link to post
Share on other sites

wole taki przebieg w dwa lata robiony na autostradzie w Niemczech jak z Polski 100000 tys przebiegu po naszych drogach w 5 lat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wytarciu tego węża i przejechaniu około 200km nadal sucho w tym miejscu. Ale mimo to chciałym zdjąć ten cienki wąż i przeczyścić go. Jak się do tego zabrać ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już koledzy powyżej napisali jest to wężyk odprowadzenia oparów odmy ze skrzyni korbowej do dolotu powietrza przed turbo. Praktycznie w każdym TDI tym wężykiem dostaje się olej wraz z z oparami ze skrzyni korbowej silnika do dolotu i ten olej wędruje dolotem (przepychany przez turbosprężarkę aż do kolektora ssącego - wielu niedoświadczonych mechaników interpretuje ślady oleju w dolcie z tej właśnie odmy jako uszkodzone uszczelnienie wałka turbosprężarki i każe właścicielom aut oddawać do regeneracji turbosprężarkę (co jest oczywiście nadmierną przesadą, puszczaniem klientów w niepotrzebne koszta i trwogą nad normalnie działającym silnikiem TDI). Ten fabryczny wąż można z powodzeniem zastąpić każdym innym olejodpornym by pozbyć się zewnęrznych wycieków oleju gdyż te fabryczne twardniejące węże pękają na obowdzie powodując takie właśnie wycieki a dla zainteresowanych polecam wpisanie sobie w google hasła "Oil Catch Tank" by pozbyć się oleju w dolocie - pomoże to również w ewentualnej diagnozie stanu uszczeniacza wałka turbosprężarki po jej stronie sprężającej - bo z turbo również olej dostaje się do dolotu ale jego zużycie jest wtedy o wiele większe niż tylko przy normalnie puszczającej olej odmie. Po zastosowaniu OCT każde nadmierne ślady ileju w dolocie świadczą wtedy o zużyciu uszczekniacza wałka turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...