Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 515 czujnik halla


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam panowie,

czujnik_halla.jpg

Problem w mojej audi A4 1.6 ADP 95r. zaczął się po wymianie rozrządu. Obroty falowały, niezależnie czy na ciepłym czy na zimnym silniku, do tego doszło charakterystyczne szarpanie podczas jazdy, jakby się krztusił. Wymieniłem filtr paliwa, świece 2 komplety, przewody (Beru) i dalej to samo. Podłączyłem samochód do Vaga i wyskoczył mi powyższy błąd- zarówno kiedy silnik nie był odpalony, jak i podczas jazdy ( gdy kasuję błąd jadąc, za 2 sekundy wyskakuje na nowo).

Co może być tego przyczyną? Proszę o pomoc ekspertów

Dodam tylko, że audi nie ma instalacji gazowej i przed wymiana rozrządu silnik pracowal idealnie, jak z fabryki.

Opublikowano

515 nie powinien występować przy pracującym silniku. Możliwe, że coś się zaczyna dziać z czujnikiem lub złączem i może to również skutkować trudniejszym uruchamianiem silnika w pewnych warunkach. Zanim cokolwiek zaczniesz wymieniać ( a prawdopodobnie sam i tak tego nie dasz rady dobrze zrobić), daj obejrzeć auto swojemu mechanikowi.

Opublikowano

Jedną z możliwości awarii jest źle złożony rozrząd po wymianie. Jeżeli mechanik ustawił koło wałka rozrządu i koło pasowe wału korbowego na znaki a przestawił koło zębate wałka pośredniego przez przypadek to będą takie objawy. Przez wałek pośredni napędzany jest palec rozdzielacza i pompa oleju. Przy jego przestawieniu skutkuję to tym, że palec rozdzielacza nie trafia w GMP 1 cylindra, inaczej mówiąc przestawił się zapłon. Jeżeli zapłon będzie za bardzo przestawiony ale w granicach tolerancji to pierwszym co zaobserwujemy będzie błąd czujnika halla 515. Jeżeli będzie przestawiony całkowicie za mocno to pojawią się takie objawy jak u Ciebie. Aby rozwikłać problem w pierwszej kolejności należało by pokręcić aparatem zapłonowym nawet bez lampy stroboskopowej i sprawdzić czy w innym położeniu nie ulegnie poprawie ale prawdopodobnie nie rozwiąże to problemu a jedynie potwierdzi usterkę. Proponowałbym o ile warunki pozwalają ściągnąć samemu cały przód, ustawić rozrząd na znaki i wtedy ściągnąć kopułkę i sprawdzić w jakim położeniu znajduje się palec rozdzielacza. Na aparacie zapłonowym jest takie delikatne nacięcie które wskazuje GMP 1 cylindra i palec powinien orientacyjnie je wskazywać. Jeżeli będzie odchyl większy jak 25 % to trzeba ściągnąć pasek i jeszcze raz nastawić na znak a później lampą ustawić zapłon. Z drugiej strony jak wszystko jest jednak dobrze ustawione to może czujnik halla po prostu siadł i trzeba wymienić, ale wiem z własnej autopsji, że nie powodował by on takich objawów w silniku adp. Sam jeździłem z niesprawnym i odłączonym czujnikiem przez pół roku i jedyną niedogodnością były lekkie, czasem występujące poszarpywania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...