Djuber Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Mam B7 avant 1.9 tdi BRB 116 KM, skrzynia GYA (manual) ze stycznia 2006 roku z zawieszeniem 1BA. Wg wlepki klasa wagowa z przodu 0JH czyli 8 (854-885kg) z tyłu 0YK czyli 10 (545-570kg). Przeczytałem wątek Bart-S'a http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/all-b6-b7-obnizenie-zawieszenia-sprezynami-dobierac-zakres-mas-osi-136448/ oraz lukaszr'a http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/all-b6-b7-oznaczenie-sprezyn-amortyzatorow-52219/ Wg powyższego powinienem mieć: Sprężyny przód 8E0 411 105 BG - różowy/fioletowy/fioletowy Sprężyny tył 8E0 511 115 CT 0 biały/zielony. Amortyzatory przód 8E0 413 031 CT Amortyzatory tył 8E0 513 036 R Czy chcąc zmienić 1BA na 1BE powinienem szukać sprężyn i amortyzatorów z zawieszenia 1BE z klas wagowych: przód 0JH (8 klasa) 900-940kg i tył 0YK (10 klasa) 571-597kg? Czyli sprężyna przód 8E0 411 105 CH zielony/biały/biały sprężyna tył 8E0 511 115 DH niebieski/zielony amortyzator przód 8E0 413 031 DG amortyzotor tył 8E0 513 036 T? Czy dobrze to rozumiem? Chciałbym żeby po zmianie samochód równo "usiadł" a dla mnie (laika) temat jest skomplikowany. Może ktoś ma B7 1.9 tdi BRB avant z fabrycznym 1BE to prosiłbym o info jakie ma klasy wagowe, sprężyny i amorki?
mlodyabc Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Dobrać jest ciężko najlepiej kup amorki np Monroe Reflex do sportowego zawieszenia i spręzyny eibach -30 lub H&R -35 i myślę że taki zestaw siądzie ładnie. Dobieranie używek jest ciężkie i nigdy nie wiadomo jak siądzie.
Djuber Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Opublikowano 11 Lutego 2013 A na amortyzatory z 1BA jak bym założył eibach'y -30 mm (dobrane do auta) to było by ok czy po kilku miesiacach wysypią mi sie amorki? Czy to nie jest rzeźba w g... gdzieś czytałem że springi do -30mm nie szkodzą standardowym amorkom? Teraz przy standardowych springach siedzi równo to na eibachach też powinno być równo. Chciałbym go obniżyć ale zachować też komfort o ile sie da. Sportowe amorki bedą o wiele twardsze?
mlodyabc Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Możesz zakładać do 1BA i śmiało jeżdzić. A jak się w kiedyś posypią to kupisz amorki bardziej dobrane.
Djuber Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 OK, dzięki za poradę. Zrobię jak piszesz.
MAT1000 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Akurat przerabiałem to w BRB Też myślałem o dobraniu sline, ale nie chciało mi się ryzykować. Kupiłem Eibach Pro Kit, założyłem do seryjnych amorów. Komfort dużo się nie zmienił, ale auto dziwnie "żabkowało" bujało się, może amorki wybite albo za miękkie, nie sprawdzałem. Zmieniłem amorki na Monroe Reflex i zrobiło się dużo sztywniej, i jeszcze niżej. Obecnie siedzi 64,5cm do błotników przy oponach 215/55/16 i muszę uważać przy wyjeździe z garażu podziemnego. Co dziwne tylne odboje seryjne od 1BA dostały w tyłek:
Djuber Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 A patrzyłeś w jakim stanie były odboje przed założeniem eibach'ów? Może po prostu wcześniej były styrane? Koszt odbojów nie jest duży i mogę je wymienić na wszelki wypadek przy zmianie springów ale bardziej martwi mnie to, że (tak jak napisałeś) samochód może "żabkować"! Mierzyłeś jak Ci siedział przy 1BA na kole 215/55/16? U mnie teraz jest (+ -) 67,5 - 68 cm, też 16'stki, profil 55. Planujesz może pojawić się na spocie? Bym sobie obejrzał na "lajfie" ja to wygląda
MAT1000 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Niestety nie zwróciłem uwagi na nie, bo przy wymianie nie dotykałem się amorków. Koszt odbojów ori w ASO ok 110zł/szt. Pluje sobie w brodę, bo nie zmierzyłem na 1BA ani na samych sprężynach Będziesz dzisiaj czy w inny wtorek?
Djuber Opublikowano 12 Lutego 2013 Autor Opublikowano 12 Lutego 2013 Myślalem, że są tańsze! Będę dziś.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się