Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Zmiana zawieszenia z 1BA na 1BE


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam B7 avant 1.9 tdi BRB 116 KM, skrzynia GYA (manual) ze stycznia 2006 roku z zawieszeniem 1BA.

Wg wlepki klasa wagowa z przodu 0JH czyli 8 (854-885kg) z tyłu 0YK czyli 10 (545-570kg).

Przeczytałem wątek Bart-S'a http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/all-b6-b7-obnizenie-zawieszenia-sprezynami-dobierac-zakres-mas-osi-136448/

oraz lukaszr'a http://a4-klub.pl/zawieszenie-13/all-b6-b7-oznaczenie-sprezyn-amortyzatorow-52219/

Wg powyższego powinienem mieć:

Sprężyny przód

8E0 411 105 BG - różowy/fioletowy/fioletowy

Sprężyny tył

8E0 511 115 CT 0 biały/zielony.

Amortyzatory przód

8E0 413 031 CT

Amortyzatory tył

8E0 513 036 R

Czy chcąc zmienić 1BA na 1BE powinienem szukać sprężyn i amortyzatorów z zawieszenia 1BE z klas wagowych: przód 0JH (8 klasa) 900-940kg i tył 0YK (10 klasa) 571-597kg?

Czyli sprężyna przód

8E0 411 105 CH zielony/biały/biały

sprężyna tył

8E0 511 115 DH niebieski/zielony

amortyzator przód

8E0 413 031 DG

amortyzotor tył

8E0 513 036 T?

Czy dobrze to rozumiem?

Chciałbym żeby po zmianie samochód równo "usiadł" a dla mnie (laika) temat jest skomplikowany.

Może ktoś ma B7 1.9 tdi BRB avant z fabrycznym 1BE to prosiłbym o info jakie ma klasy wagowe, sprężyny i amorki?

Opublikowano

Dobrać jest ciężko najlepiej kup amorki np Monroe Reflex do sportowego zawieszenia i spręzyny eibach -30 lub H&R -35 i myślę że taki zestaw siądzie ładnie. Dobieranie używek jest ciężkie i nigdy nie wiadomo jak siądzie.

Opublikowano

A na amortyzatory z 1BA jak bym założył eibach'y -30 mm (dobrane do auta) to było by ok czy po kilku miesiacach wysypią mi sie amorki? Czy to nie jest rzeźba w g... :) gdzieś czytałem że springi do -30mm nie szkodzą standardowym amorkom? Teraz przy standardowych springach siedzi równo to na eibachach też powinno być równo. Chciałbym go obniżyć ale zachować też komfort o ile sie da. Sportowe amorki bedą o wiele twardsze?

Opublikowano

Możesz zakładać do 1BA i śmiało jeżdzić. A jak się w kiedyś posypią to kupisz amorki bardziej dobrane.

Opublikowano

OK, dzięki za poradę. Zrobię jak piszesz.

Opublikowano

Akurat przerabiałem to w BRB :wink:

Też myślałem o dobraniu sline, ale nie chciało mi się ryzykować. Kupiłem Eibach Pro Kit, założyłem do seryjnych amorów. Komfort dużo się nie zmienił, ale auto dziwnie "żabkowało" bujało się, może amorki wybite albo za miękkie, nie sprawdzałem.

Zmieniłem amorki na Monroe Reflex i zrobiło się dużo sztywniej, i jeszcze niżej. Obecnie siedzi 64,5cm do błotników przy oponach 215/55/16 i muszę uważać przy wyjeździe z garażu podziemnego.

Co dziwne tylne odboje seryjne od 1BA dostały w tyłek:

2c94282fa01e.jpg

Opublikowano

A patrzyłeś w jakim stanie były odboje przed założeniem eibach'ów? Może po prostu wcześniej były styrane? Koszt odbojów nie jest duży i mogę je wymienić na wszelki wypadek przy zmianie springów ale bardziej martwi mnie to, że (tak jak napisałeś) samochód może "żabkować"! Mierzyłeś jak Ci siedział przy 1BA na kole 215/55/16? U mnie teraz jest (+ -) 67,5 - 68 cm, też 16'stki, profil 55.

Planujesz może pojawić się na spocie? Bym sobie obejrzał na "lajfie" ja to wygląda :)

Opublikowano

Niestety nie zwróciłem uwagi na nie, bo przy wymianie nie dotykałem się amorków. Koszt odbojów ori w ASO ok 110zł/szt.

Pluje sobie w brodę, bo nie zmierzyłem na 1BA ani na samych sprężynach :facepalm:

Będziesz dzisiaj czy w inny wtorek?

Opublikowano

Myślalem, że są tańsze!

Będę dziś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...