Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] forumowe pomiary przyspieszeń


KmK

Rekomendowane odpowiedzi

Wiele nowych forumowiczów, jak i starych wyjadaczy zapewne często zastanawia się czy A4, którą mają, jest "zdrowa", trzyma serię, ile mocy ubyło przez lata, czy też zmiany, których dokonali są wystarczające, lub też czy wogóle miały sens.

To tak tytułem wstępu, żeby w miare wyjaśnić o co mi chodzi i czy wogóle ten pomysł Wam się spodoba.

Generalnie zastanawiałem się nad tym, aby osoby zainteresowane dokonały pomiarów pewnych przyspieszeń, w jakim zakresie, to zapewne moglibyśmy ustalić wspólnie, w swojej A4.

Mnie np, nie interesują szczególnie przyspieszenia 0-100, elastyczności czestej w gazetach typu 60-120 na IV czy V biegu, bo wydaje mi się to bez sensu, zwłaszcza te drugie, a bardziej jestem ciekaw jak poszczególne silniki, modele A4, przyspieszają w zakresie wyższych prędkości np 50-100,50-150, czy też 100-200km/h.

Może stworzenie takiej forumowej bazy danych dało by pewnego rodzaju obraz nad przewagą Nm w dieslach nad KM w benzynie, czy np 200KM FSI jest szybsze od 140KM TDI od 0-100km/h, ale podczas przyspieszania na drodze, przewaga maleje, znika, a może rośnie.

Ja w każdym razie mam zamiar pomierzyć kilka wartości, z czystej ciekawości, przyznam, że trochę pomysł porównania podsunął mi wątek saab ver. audi 2.5 tdi.

jesli miałoby to być jakkolwiek wiarygodne, trzeba by określić, jak to mierzyć, czym, bo zapewne nie każdy ma dostęp do np driftbox'a, może na początek wystarczy gps, 10 prób, wykluczanie jednego najlepszego i jednego najgorszego wyniku.

Czekam na opinie, oczywiście za, przeciw, i co należało by ewentualnie zmienić :wink4: :>

[br]Dopisany: 26 Czerwiec 2008, 08:27 _________________________________________________Żeby nie być gołosłownym pomierzyłem dziś moją A4.

Wyniki podane są średnią pomiarów, mierzone stoperem na podstawie wyświetleń gps.

Nie są one oczywiście dokładne do kilku miejsc po przecinku, ale dają pewien obraz.

Pełny bak, 2 osoby na pokładzie :>

próby polegały na max przyspieszeniu w zadanym zakresie prędkości.

50-100 : 8,03s

50-150 : 16,93s

100-200 : 27,90s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto byloby tez podawac bieg, z ktorego sie startowalo albo na ktorym sie przyspieszalo :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto byloby tez podawac bieg, z ktorego sie startowalo albo na ktorym sie przyspieszalo :wink4:

Dokładnie, bo od 50-100 te 8 sekund to chyba nie jest max Twojej maszynki? :przebiegly:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ma być 0-100 :mysli:

Max przyspieszenie to chyba dowolność biegów, zresztą napisał że nie interesują go przyspieszenia na poszczególnych biegach.

Uświadomi mnie ktoś w temacie "wg wyświetleń gps" ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba ma być 0-100 :mysli:

Max przyspieszenie to chyba dowolność biegów, zresztą napisał że nie interesują go przyspieszenia na poszczególnych biegach.

Uświadomi mnie ktoś w temacie "wg wyświetleń gps" ? :)

podawanie przyspieszeń 0-100 jest bez sensu...bo sa różni kierwcy i kazdy inaczej ogarnia starty i sprzęgło...

także najbardziej miarodajny byłby pomiar na 3 i 4 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto byloby tez podawac bieg, z ktorego sie startowalo albo na ktorym sie przyspieszalo :wink4:

przyjąłem zasadę najszybszego osiągnięcia prędkości 100 km/h zaczynając pomiar od prędkości 50, miało to określenie, jak szybko dany silnik jest w stanie zmienić zadany zakres prędkości, chodziło właśnie o to aby uniknąc używania konkretnego biegu.

Akurat w moim przypadku zaczynałem z 2-go biegu :wink4:

Warto byloby tez podawac bieg, z ktorego sie startowalo albo na ktorym sie przyspieszalo :wink4:

Dokładnie, bo od 50-100 te 8 sekund to chyba nie jest max Twojej maszynki? :przebiegly:

jest to +/- wynik jaki osiągnąłem, a ciekawią mnie osiągi innych silników :>

Chyba ma być 0-100 :mysli:

Max przyspieszenie to chyba dowolność biegów, zresztą napisał że nie interesują go przyspieszenia na poszczególnych biegach.

Uświadomi mnie ktoś w temacie "wg wyświetleń gps" ? :)

opieraliśmy się na wskazaniach prędkości przez gps, nie na liczniku, co nieco utrudniło, bo zmiana prędkości przy przyspieszaniu pokazywana była co 3 km/h

podawanie przyspieszeń 0-100 jest bez sensu...bo sa różni kierwcy i kazdy inaczej ogarnia starty i sprzęgło...

także najbardziej miarodajny byłby pomiar na 3 i 4 biegu

z podobnego założenia wyszedłem, ponadto żal mi napędu żeby ponawiać starty ze strzałem ze sprzęgła, no i nie to miało być celem pomiarów, chciałbym porównać silniki, jak przyspieszają, najbardziej miarodajne są wyższe prędkości i ich możliwości zmian prędkości np 100-200.

Dla porównania zmierzyliśmy 100-200 na 5 biegu i wyszło ~33s

Natomiast max przyspieszenie 100-200 czas ~28

Wynik na pierwszy rzut oka dziwny, bo max zaczynałem od 3 biegu a "tylko" 5s różnicy, ale przy max zmieniałem 3/4 a potem 4/5 i zapewne te straty na zmianach miały związek z tą niewielką różnicą.

Dla porównania Subaru Impreza Gt /209KM/ 100-200 na 5 robi w 26s.

Mamy różne skrzynie i różne przełożenia, natomiast wyprzedzając, generalnie robimy to najszybciej jak się da, dlatego nie mierzyłem na konkretnym biegu, tylko najszybciej jak się da :>[br]Dopisany: 28 Czerwiec 2008, 20:56 _________________________________________________dziś miałem okazje jechać evoX US, żeby nie być OT, z ciekawości sprawdziłem 100-200, wynik z jednej próby to ~23s. :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nudziło mi się dzisiaj a przypomniałem sobie o tym topiku :) no i pojechaliśmy z kumplem pomierzyć parę przyśpieszeń.

Mierzone na podstawie licznika (jak zmienię navi na RNS to zweryfikuję).

B6 AKE Q (2 osoby i pól baku paliwa :) )

50-100 - 6.45 (na 3 biegu)

50-100 - 7.05 (na 3/4 biegu)

50-150 - 18,40 (3/4/5 bieg)

100-200 - napatoczyli się niebiescy i nie chcieliśmy przeginać :) - w poniedziałek wycinam nad morze to po drodze pomierzę.

Posiadacze podobnych klekotów mogą sobie porównać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzone na podstawie licznika (jak zmienię navi na RNS to zweryfikuję).

B6 AKE Q (2 osoby i pól baku paliwa :) )

50-100 - 6.45 (na 3 biegu)

50-150 - 18,40 (3/4/5 bieg)

Posiadacze podobnych klekotów mogą sobie porównać :)

2.5TDI V6 BDH Quattro

Waga 1680 kg + cały bak

50-100 5.22 (3 bieg)

50-150 14.48(3/4/5 bieg)

w miarę możliwości spróbuję zrobić 70-200 na 5 biegu , zobaczymy co wyjdzie :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzone na podstawie licznika (jak zmienię navi na RNS to zweryfikuję).

B6 AKE Q (2 osoby i pól baku paliwa :) )

50-100 - 6.45 (na 3 biegu)

50-150 - 18,40 (3/4/5 bieg)

Posiadacze podobnych klekotów mogą sobie porównać :)

2.5TDI V6 BDH Quattro

Waga 1680 kg + cały bak

50-100 5.22 (3 bieg)

50-150 14.48(3/4/5 bieg)

w miarę możliwości spróbuję zrobić 70-200 na 5 biegu , zobaczymy co wyjdzie :rolleyes:

1) "lekkie" różnice są Panowie, czyżby b3rs robił pomiary na kacu, czy ma zamuloną maszynkę? 4s wolniej 50-150 to nie przelewki przy (prawie?) identycznym motorku.

2) KmK: swoją drogą zastanawia mnie fakt że 50-100 w 8s Twoją furką? tyle to ona ma pewnie 0-100, na jakich obrotach ją trzymałeś w momencie rozpoczęcia pomiaru? może turbinka nie pompowała pełnią serca?

3) GPS możliwe że ma opóźnienia, ale za to zazwyczaj ma dokładniejsze wskazania, np miałem 170 na liczniku, a GPS pokazywał okrągłe 160, a np w Seicento przy 100kmh licznikowym mam 89kmh na GPS. więc pomiary licznikowe i GPS'owe zawsze będą się różnić niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do GPS, przy licznikowym 100 (98,2) przy 140 (136,4) przy większych prędkościach pewnie rozbieżność wzrasta. Program Navigator w Nokii E61, bardzo fajny program, w trasie liczy dokładną srednią i max prędkość, co do wskaźnikowych wyników to dystans pokrywa się w 99%, średnia prędkość minimalnie wyższa na FISie. Do pomiarów z chęcią się dołączę.

Co do 0-100 chyba z wyłączonym ESP i dobrym startem jest lepszy wynik.

Pozdro[br]Dopisany: 16 Lipiec 2008, 13:04 _________________________________________________Co do 0-100 w A4 Tdi BRE zauważyłem zlekka dupowato dobrane przełożenia, 100 na 3 biegu obroty ok 4000, tzn powoli krzywa chyba spada, jak wcześniej wrzucę 4 bieg to szybciej dochodzi do 100 bo krzywa momentu jest lepsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) "lekkie" różnice są Panowie, czyżby b3rs robił pomiary na kacu, czy ma zamuloną maszynkę? 4s wolniej 50-150 to nie przelewki przy (prawie?) identycznym motorku.

Trzeniu ma auto po programie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) "lekkie" różnice są Panowie, czyżby b3rs robił pomiary na kacu, czy ma zamuloną maszynkę? 4s wolniej 50-150 to nie przelewki przy (prawie?) identycznym motorku.

Trzeniu ma auto po programie.

mógł o tym wspomnieć :tongue4: :tongue4: :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) "lekkie" różnice są Panowie, czyżby b3rs robił pomiary na kacu, czy ma zamuloną maszynkę? 4s wolniej 50-150 to nie przelewki przy (prawie?) identycznym motorku.

Trzeniu ma auto po programie.

mógł o tym wspomnieć :tongue4: :tongue4: :tongue4:

Sorry :decayed: wypadło mi z głowy :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[3) GPS możliwe że ma opóźnienia, ale za to zazwyczaj ma dokładniejsze wskazania, np miałem 170 na liczniku, a GPS pokazywał okrągłe 160, a np w Seicento przy 100kmh licznikowym mam 89kmh na GPS. więc pomiary licznikowe i GPS'owe zawsze będą się różnić niestety.

to oczywiste ze gps pokaże Ci ta właściwą prędkość, ale w momencie w którym poruszasz sie stałą prędkością, w momencie gdy przyspieszasz kiedy osiągniesz realnie 100km/h na gpsie szybkość 100km/h zostanie pokazana po jakiejś sekundzie, tu powstaje pytanie jaki jest sens mierzenia przyspieszenia z błędem o około sekundę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uwaga na licznik!! Zegary zwykle zawyżają do 10% prędkości.

Ja włączam prędkościomierz na klimatroniku i właśnie taka jest różnica: na zegarze 100km/h na klimie 90 km/h

ale przecież wszyscy robili tu pomiary według licznika więc o co kaman? :mysli:

mnie przy licznikowych 100km/h RNS-E pokazuje 95km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja robiłem wg klimatronika i

50 - 100 3 bieg, pełny bak 7,2 s :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...