Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik słabo się nagrzewa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponad 2 miesiące temu kupiłem sprowadzone audi a4 b5 1.8 benzyna bez gazu, po niedługim czasie wymieniłem pompę wody, rozrząd, czujnik temperatury i termostat na wahlera, gdyż auto osiągało maks 70 stopni. Na trasie 40km i więcej w korkach czy przy szybszej jeździe temperatura ani nie rosła ani nie malała (non stop 70). Sprawdzałem i na zegarach i na klimatroniku, po wymianie nic się nie zmieniło z nawiewów leci ciepłe powietrze jak mam ustawione 22 stopnie to nieraz za gorąco jak silnik się nagrzeje do tych 70 to węże od chłodnicy są ciepłe czyli obieg powinien być. Czy mam zamuloną chłodnicę i potraktować ją jakimś odkamieniaczem czy być może czujnik temperatury jakiś felerny. Mechanik mówi, że tak powinno być ale jak powinno być skoro każdemu się dogrzewa do 90 stopni.

---------- Post dopisany 14-02-2013 at 17:51 ---------- Poprzedni post napisany 11-02-2013 at 21:55 ----------

Naprawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc, ale ok na początek wymienię czujnik temperatury a raczej pożyczę od sąsiada ma ten sam silnik :) zobaczę co się będzie działo, choć mechanik mi wymienił razem z termostatem. Jakby ktoś miał jakiś pomysł niech da znać, każda pomoc się przyda w diagnozie problemu.

Opublikowano

Brzmi jak niesprawny termostat, sprawdz jak zchowuje sie wąż wchodzący do chłodnicy i sama chłodnica, podczas rozgrzewania powinna pozostawac zimna dopuki temp płynu nie osiągnie 90 st. jak robi sie ciepła wraz z wzrostem temperatury to termostat nie trzyma.

Opublikowano

no właśnie chodzi o to że nie dam rady uzyskać 90 stopni 70 a właściwie 68 jest maks po 40km chłodnica zimna przy tych 68 stopniach a węże oba są letnie z nawiewów leci ciepłe powietrze przy ustawieniu 22 stopnie na klimatroniku po kilku minutach jazdy muszę obniżyć do 20 czy 19 bo się robi gorąco jutro może sprawdzę opcje z czujnikiem temperatury

Opublikowano

Może faktycznie cos z tym czujnikiem, bo gdyby termostat był otwarty to raczej w trasie byłoby kiepskie ogrzewanie, sprawdz ten czujnik jak piszesz.

Opublikowano

chciałem znaleźć fotkę z lokalizacją tego czujnika i wpadłem na forum passata b5 i piszą o czymś takim jak czujnik temperatury G62 to jest ten w bloku bodajże i coś takiego jak G2 i on odpowiada za wskazania na desce po czym ktoś napisał że wymieniając czujnik ten co wchodzi do bloku może sie wylać troszkę płynu i trzeba zmienić oring a chciałem pożyczyć od kumpla ten czujnik a u niego wszystko jak w zegarku widzę że raczej będę musiał jechać do diagnosty sprawdzić błędy i dowiedzieć się o tóry konkretnie chodzi czujnik i go wymienić czemu wszystko musi być tak skomplikowanr:kwasny:

Opublikowano

nic nie jest skomplikowane .z tyłu silnika jest taki niebieski to ten podmien. to normalne ze poleci plyn bo jak by to mialo wygladac. oring mozesz stary zostawic

Opublikowano

rafal9119 nigdy nie robiłem takich rzeczy więc nie jestem zorientowany, w tym tygodniu nie uda mi się zrobić tej podmianki żeby sprawdzić czy to czujnik, ale jak coś pójdzie do przodu odezwę się jak najszybciej.

Opublikowano

ale nic tam nie zepsujesz . najwyzej jak ucieknie ci troche plynu to kupisz litr i dolejesz.

Opublikowano

nie chodzi o zepsucie bo mam możliwość zamienić się z sąsiadem tym czujnikiem u niego wszystko jest oki ten sam silnik ma a dziś go niema a mnie przez weekend :(

---------- Post dopisany 08-03-2013 at 16:47 ---------- Poprzedni post napisany 15-02-2013 at 14:52 ----------

dobra jestem z powrotem postanowiłem zostawić sprawę dla mojego znajomego mechanika który mi wymieniał i czujnik temperatury i termostat, dziś odebrałem autko przy okazji zrobił mi przegub i łożysko, więc sprawa ma się tak. Powiedział mi, że wszystko jest ok pojeździł z komputerem i na komputerze temperatura w silniku pokazuje mu 89-90 stopni coś w tych okolicach, więc wyszedł z założenia, że gdzieś ta temperatura się "gubi" między zegarami a czujnikiem ;D dlatego na klimatroniku i zegarach pokazuje 62 stopnie lol. Czy ktoś z was wie co można zrobić aby te wskazania były prawidłowe na zegarach?

Opublikowano

czujnik jest podwójny - silnik oraz zegary

trzeba było sprawdzić vagiem temp na zegarach, ale obstawiam na czujnik

miałem podobnie u siebie w silniku ok, na zegarach czasem 90 potem 70

Po wymianie jest ok, własciwie było bo po roku znowu się zesr...ało

teraz w silniku bład czasem wysoki sygnał albo niski

Oczywiście czujnik oryginalny.

Mam już drugi trzeba wymienić, nie pamiętam czy ostatnio upuszczałem płyn.

Może da się szybko zamienić czujniki i dużo płynu nie poleci.

Opublikowano

no nic póki co chyba dam sobie z tym spokój jak się zrobi ciepło może coś pokombinuje :)

---------- Post dopisany at 17:23 ---------- Poprzedni post napisany at 17:23 ----------

a ma może ktoś fotkę gdzie ten czujnik się znajduje bo słabo jestem w tym zorientowany

Opublikowano

oo dzięki za pomoc jak tylko się zrobi ciepło zaraz się za to zabieram :)

Opublikowano

Dziś ja wymieniłem u siebie czujnik temp.

Wiadomo dostęp tragiczny ale się udało w godzinę.Po wyciągnięciu czujnika nawet płyn się nie wylał

Wysłane za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Dziś ja wymieniłem u siebie czujnik temp.

Wiadomo dostęp tragiczny ale się udało w godzinę.Po wyciągnięciu czujnika nawet płyn się nie wylał

Wysłane za pomocą Tapatalk

i jak po zmianie czujnika.. ?

Opublikowano

Wszystko ok

Wysłane za pomocą Tapatalk

Opublikowano

edekxp ile dałeś za czujnik?

Opublikowano

a masz link do aukcji? kurcze w sklepie jakąś kiche mi żenią i mi wmawiają że około 70zł :facepalm:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...