mlodyabc Opublikowano 11 Lutego 2013 Opublikowano 11 Lutego 2013 Dzisiaj miałem przegląd techniczny auta. Po sprawdzeniu amortyzatorów okazało się, że przednie mają po 89% a tylne jeden 74 a drugi 73%. Pytałem diagnosty to mówił, że procenty nie mają znaczenia a najważniejsza jest różnica miedzy stronami w tym przypadku 1%. Ja myślałem, że amorki będa do wymiany a on mówi, że jest ok. Mówił, że im więcej procentów tym bardziej twardo. Coś mi się mało wiarygodny wydaje ten test. Jak to rozumieć?
kiko79 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 po pierwsze test amortyzatorów (z tymi %) jest chyba najbardziej niemiarodajny z całego badania technicznego. Inne masz wyniki zimą a inne latem (bo inne opony), od ciśnienia też dużo zależy...od temperatury zewnętrznej. Po drugie mechanik miał rację z tą różnicą między stonami. Jeżeli wyniesie 15 albo 20% (dokładnie nie pamiętam) to kaplica...amortyzatory do wymiany. U mnie różnica wynosiła ok. 12% (uszkodziłem chyba na jakiejś dziurze przy sporym obciążeniu) więc w ASO wymieniłem na nowe (tył) ale ich sprawność wynosi 65 - 64%, podczas gdy stare miały 70 - 58%. Jak to rozumieć?
pajda Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 według mnie to te procenty to pic na wode, kiedyś w golfie mialem ponad 70% i wymieniłem zaraz po tym bo cos mi z tyłu stukało, okazało sie że jeden amor był wylany
marcin78 Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Ważne jest żeby różnica miedzy nimi nie była zbyt duża na jednej osi, wtedy można przyjąć że jest ok. Ale przed badaniem trza sprawdzić powietrze w oponach i czy nie są uszkodzone mocowania amora, do czegoś jest przykręcony z góry i dołu to też wpływa na wynik pomiaru. Skok amortyzatora podczas badania jest mały ale dośc intensywny. Nie jest ten pomiar przekonywujący, zgadzam sie.
DraKio Opublikowano 12 Lutego 2013 Opublikowano 12 Lutego 2013 Dzisiaj miałem przegląd techniczny auta. Po sprawdzeniu amortyzatorów okazało się, że przednie mają po 89% a tylne jeden 74 a drugi 73%. Pytałem diagnosty to mówił, że procenty nie mają znaczenia a najważniejsza jest różnica miedzy stronami w tym przypadku 1%. Ja myślałem, że amorki będa do wymiany a on mówi, że jest ok. Mówił, że im więcej procentów tym bardziej twardo. Coś mi się mało wiarygodny wydaje ten test. Jak to rozumieć? masz zawieszenie w bdb stanie spokojnie jezdzij ;D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się