Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana i kodowanie akumulatora w A4 B8


audam4

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 4.06.2013 o 21:15, wrclaguna napisał(a):

To jest ten kanal 04 .

Tu masz spis AKU doA4 B8 :

51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC

60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD

61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE

70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF

72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG

80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH

95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK

110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL

68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC

75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD

92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE

105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM

Co oznaczają  literki np. Na końcu C/E/DK? 

Nie mogę znaleźć kodowanie pod swój teraz mam taki nr jak na zdjęciu powiesz mi czy to dobrze wpisane? IMG_20221219_144503.thumb.jpg.5837f84b1cf64e2d9921f90b5db75f72.jpgIMG_20221219_141950.thumb.jpg.00a65b86de683f1ba978ab59d32c7033.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Literki na końcu to indeks, należą do numeru części, czyli w tym przypadku nr części akumulatora 4F0915105E.

Oryginalne aku AGM mają albo 92Ah albo 105 Ah. Kupiłeś nieoryginalny więc ma 95Ah (i takich oryginalnie nie było), dlatego nr części nie istnieje.

Pozostaje Ci zakodować u siebie pod 92Ah, czyli taki jak widnieje u Ciebie na zdjęciu. Zmień ostatnie 2 literki numeru seryjnego, czyli zamiast 10060771JR wpisz 1006077122. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.12.2022 o 15:50, Muskel1 napisał(a):

Literki na końcu to indeks, należą do numeru części, czyli w tym przypadku nr części akumulatora 4F0915105E.

Oryginalne aku AGM mają albo 92Ah albo 105 Ah. Kupiłeś nieoryginalny więc ma 95Ah (i takich oryginalnie nie było), dlatego nr części nie istnieje.

Pozostaje Ci zakodować u siebie pod 92Ah, czyli taki jak widnieje u Ciebie na zdjęciu. Zmień ostatnie 2 literki numeru seryjnego, czyli zamiast 10060771JR wpisz 1006077122. 

Pytanko,
Wymieniłem aku z Varty 110ah 850a
na boscha 0092s50150 110ah 920a trzeba go kodować?

Jesli tak to ma ktos wartosci do niego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim aucie mowa? bo w profilu masz totalne bzdury ustawione (S4 B5 z 2005r. z silnikiem 1.9)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Muskel1 napisał(a):

O jakim aucie mowa? bo w profilu masz totalne bzdury ustawione (S4 B5 z 2005r. z silnikiem 1.9)  

a5 8t 3.0 tdi 2008r manual bez start stop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Janasekk napisał(a):

a5 8t 3.0 tdi 2008r manual bez start stop

To uzupełnij proszę poprawnie profil.

 

Bosch jest też zwykły. Wystarczy zmienić 2 ostatnie znaki numeru seryjnego, aby system zarządzania energią zarejestrował wymianę aku na nowy.

Edytowane przez Muskel1
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniłem akumulator Varta AGM 95 ah 850 A czytając wszystkie posty zmieniłem ostatnie dwie liczby przyjał kodowanie nam ciągle 66A i nie doładowuje go zaznaczam że nie ładowałem nowego Aku od razu po zakupie ale dopiero w aucie i nie doładował się ciągle jest 66 Ah myślę że tyle miał po zakupie i takie wartości przyjał podczas kodowania a że moduł START STOP BMA steruje układem więc ładowanie w aucie nie powiodło się , nie wiem czy dobrze robię ale chcę wymontować Aku z auta i ładować bezpośrednio do słupków w Aku i na nowo wkodowac nowo naładowany aku. Podsyłam logi z ładowania w aucie.

IMG_20231008_154641.jpg

IMG_20231008_154707.jpg

IMG_20231008_155502.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naładuj na aucie podłączając prostownik (odpowiedni dla akumulatorów AGM). Prostownik podłącz do wyznaczonych do tego punktów pod przednią maską. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prostowniku chodził 24 godz i był podłączany bezpośrednio do punku ładowania i nic ..na którymś z forum doczytałem że system BEM Start Stop ogranicza to ładowanie do wartości z jaką nowy Aku był adaptowany w aucie ... a mi od pierwszego założenia pokazuje tyle samo co przed ładowaniem w aucie...Ale po ładowaniu miałem dziwny objaw na wolnych i podczas jazdy miałem 12.00 V nawet spadało poniżej jak hamowałem to pokazywało się ładowanie za każdym razem kiedy użyłem hamulca tzw odzysk energii i to też mi gdzieś przemkneło na forum. Moduł sterujący Akumulatora tak działa .

 

Mam prostownik do AGM ów i myślę żeby zmienić Aku na stary a nowy podpiąć bezpośrednio pod Aku i przeładować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładuj na aucie.

 

Tylko nie bezpośrednio na aku, a na  wyznaczonych do tego punktach, w przeciwnym razie BEM nie zarejestruje procesu ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tak zrobię jednak sprawdziłem swój prostownik niby mikroprocesorowy Ale w opisie nie ma nic o AGM niby uniwersalny .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by kogoś interesowała cena akumulatora Varta 4F0 915 105 E  12V 92Ah 520A DIN 680A EN/SAE/GS AGM  w ASO Wrocław to:

"....Podany numer akumulatora to koszt 1900 zł brutto na zamówienie.

Wymiana w okolicach 600 zł brutto...."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z akumulatorem na wyświetlaczu pokazuje 10% i fakt czuć że ciężej zaczoł kręcić.

Akumulator jaki jest zamontowany to EXIDE AGM 90Ah 850 A (EN) no nie jest to chyba dedykowany akumulator 

 

 

20231031_151058.thumb.jpg.3e0d2cbf4e69dcd071ebaef982cafab3.jpg

sprawdziłem go VCDS tak był wpisany i takie ma parametry

Przechwytywanie.PNG.1de7d51bd658fd4adb489d1da5913184.PNG

Przechwytywanie1.PNG.662a295b9631ba2a156ac35e27e8b722.PNG

niestety nie znalazłem odpowiedniego bem code więdz wpisałem dane z 92Ah AGM coś takiego

4F0915105E  TU3 tutaj dałem dzisiejszą datę +01 

Teraz na wyświetlaczu pokazuje 100% i w vcds 

Czy taki wpis może być ?

 

 

Przechwytywanie4.PNG.f4af60e16c433c7025abcfbe2bd1185a.PNG

 

Dlaczego pokazuje tylko 35Ah ?

Fakt jest taki ze moze nie jest naładowany na 100% i w sumie niewiem w jakiej jest kondycji to aku czy juz nie umiera

Jak sprawdzić czy jest wpisany jako agm ?

Przechwytywanie NOWE USTAWIENIA.PNG

Edytowane przez marekmax77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Wstaw aktualne zdjęcie ze sterownika 19 informację o akumulatorze.

Aktualnie sprawdzone

 

Przechwytywanie8.PNG.84232fc31740b8807faf8aeddf7094a6.PNGPrzechwytywanie7.PNG.6336e1d7dfb15093429e9759c572813b.PNG

 

Włączone światła,podgrzewane siedzenia i grzanie szyby tył

Przechwytywanie10waczonewszystko.PNG.d9e78d6c864cd9add375fa4c6579c11e.PNG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Masz jako AGM zakodowane. 

Wpisałem ten pierwszy BMC CODE z 92Ah AGM ten drugi kod nie wchodzi

A jak mogę sprawdzić czy jest zakodowany jako AGM?

 

 

BMC.PNG.18cfd1b4343a7893944cf8db701a0284.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...