Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.6 ADP Brak mocy


WaskiKR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Wiecie mam mały problem z moim A4 a właściwie duży problem. Ostanio jak jak byłem w Rzeszowie poluzowało mi się koło od paska rozrządu na śrubie centralnej co nie powinno mieć nigdy miejsca nimbusy od koła były nie ruszone i a centralna się poluzowała i coś delikatnie się tłukło ale nie świadomy awarii wróciłem do krakowa. Następnego dnia podjechałem do swojego mechanika ze mi coś się tłucze i jak podniósł maskę zobaczył że to koło bije. Mina mu zgłupiała gdy zobaczył że śruba jest popuszczona i nie było mu do śmiechu. jak jechałem do niego zauważyłem że auto strasznie osłabło. śrubę dokręcił silnik na jałowym pracuje równo ale jak jedzie jest słaby. Powiedział mi żebym przywiózł mu go za tydzień bo będzie wolny i będzie mógł szukać mówił też że może być to przestawiony rozrząd i zapłon przez to że śrubą się poluzowała i samochód pokonał 160 km z taką luźna z czego 70 na autostradzie. Ale to się dowiemy jak sprawdzi.Dodam że jakimś dziwnym sposobem komputer nie chce się połączyć z sterownikiem silnika nie widzi go a wszystko inne tak. było to sprawdzane na kilku urządzeniach. A teraz obiawy autka

1. Auto słabe nie mam co się brać za wyprzedzanie nawet

2.Jak jest zimny to jest troszkę lepiej ale gdy się już nagrzeje to jest tragedia

3. Delikatne dodawanie gazu powoduje równomierne przyspieszanie a gwałtowne wciśniecie do podłogi nić nie powoduje albo powolne bardzo powolny wzrost obrotów ale za to duże buczenie tak jak by chciał a nie mógł takie buuuuuuuuuu

Najgorzej jest w przedziale od 2000 do 3500 obr później już lepiej ale to jeszcze nie to co być powinno

4.W samochodzie jest LPG na nim objawy takie same

5.przy zchodzeniu z obrotów słychać delikatne bulgotanie w układzie wydechowym ale delikatnie dosłownie

6. Na jałowym biegu samochód wolno wkręca się też na obroty

7. Nie słychać uderzania zaworów o tłoki na szczęście i nic w tym stylu

(Autko ma nowe świece kable ok była robiona 4 miesiące temu głowica była sprawdzana kompresja i była w normach wymieniony czujnik temp cieczy)

Co o tym wszystkim myślicie co to może być. Wiem z doświadczenia że szukanie braku mocy w samochodzie jest bardzo kosztowne z tąd moje pytanie bo może ktoś spotkał się z podobną sytuacją.

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz bezpieczniki w sprawie tego podłączenia VAG, bo tak to będzie ciężko pomóc :(:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego mam taki sam silnik jak Ty 1.6 ADP i nie ma co ukrywac w naszych silnikach nie bedzie nigdy tej mocy:wink: chodz troche mozna zawsze podkrecic:decayed:

a co do problemu rozrzad jak najbardziej mogl ci sie przestawic ehhhh:kwasny: ja bym na twoim miejscu w rzeszowie odrazu naprawila to i moze dzis bys nie mial takich problemow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byłem tam nie wiedziałem że to właśnie to kółko się poluzowało myślałem że pomapa wspomagania siada bo tłukło się głośniej np jak skrecalem kierownica czyli jak silnik był obciązony i dlatego myślałem ze to to a nie kółk zresztą bym nawet nie przypuszczał. A które bezpieczniki polecili byście sprawdzić w sprawie tego Vaga??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet w maluchu mozna:grin:

---------- Post dopisany at 20:26 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ----------

jest takie cos jak chip tuning kolego:wink:

sam program jest nieopłacalny w 1.6 bo przybędzie 5KM czyli tyle które już dawno zdechło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet w maluchu mozna:grin:

---------- Post dopisany at 20:26 ---------- Poprzedni post napisany at 20:22 ----------

jest takie cos jak chip tuning kolego:wink:

sam program jest nieopłacalny w 1.6 bo przybędzie 5KM czyli tyle które już dawno zdechło :wink:

programem 5 masz racje ale mozna jeszcze ziwkszac przez wydech:decayed: filtry:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. Wiecie mam mały problem z moim A4 a właściwie duży problem. Ostanio jak jak byłem w Rzeszowie poluzowało mi się koło od paska rozrządu na śrubie centralnej co nie powinno mieć nigdy miejsca nimbusy od koła były nie ruszone i a centralna się poluzowała i coś delikatnie się tłukło ale nie świadomy awarii wróciłem do krakowa. Następnego dnia podjechałem do swojego mechanika ze mi coś się tłucze i jak podniósł maskę zobaczył że to koło bije. Mina mu zgłupiała gdy zobaczył że śruba jest popuszczona i nie było mu do śmiechu. jak jechałem do niego zauważyłem że auto strasznie osłabło. śrubę dokręcił silnik na jałowym pracuje równo ale jak jedzie jest słaby. Powiedział mi żebym przywiózł mu go za tydzień bo będzie wolny i będzie mógł szukać mówił też że może być to przestawiony rozrząd i zapłon przez to że śrubą się poluzowała i samochód pokonał 160 km z taką luźna z czego 70 na autostradzie. Ale to się dowiemy jak sprawdzi.Dodam że jakimś dziwnym sposobem komputer nie chce się połączyć z sterownikiem silnika nie widzi go a wszystko inne tak. było to sprawdzane na kilku urządzeniach. A teraz obiawy autka

1. Auto słabe nie mam co się brać za wyprzedzanie nawet

2.Jak jest zimny to jest troszkę lepiej ale gdy się już nagrzeje to jest tragedia

3. Delikatne dodawanie gazu powoduje równomierne przyspieszanie a gwałtowne wciśniecie do podłogi nić nie powoduje albo powolne bardzo powolny wzrost obrotów ale za to duże buczenie tak jak by chciał a nie mógł takie buuuuuuuuuu

Najgorzej jest w przedziale od 2000 do 3500 obr później już lepiej ale to jeszcze nie to co być powinno

4.W samochodzie jest LPG na nim objawy takie same

5.przy zchodzeniu z obrotów słychać delikatne bulgotanie w układzie wydechowym ale delikatnie dosłownie

6. Na jałowym biegu samochód wolno wkręca się też na obroty

7. Nie słychać uderzania zaworów o tłoki na szczęście i nic w tym stylu

(Autko ma nowe świece kable ok była robiona 4 miesiące temu głowica była sprawdzana kompresja i była w normach wymieniony czujnik temp cieczy)

Co o tym wszystkim myślicie co to może być. Wiem z doświadczenia że szukanie braku mocy w samochodzie jest bardzo kosztowne z tąd moje pytanie bo może ktoś spotkał się z podobną sytuacją.

Pozdrawiam i dziękuje za pomoc

1. VAG

2. cisnienie spręzania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VAG nie działa jak pisałem a sprężanie sprawdzę w poniedziałek lub wtorek jak autko będzie u mechanika już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już się z tym spotkałem po wymianie rozrządu przez speca, na 99% masz przestawiony rozrząd i stąd ten objaw buczenia oraz braku mocy

poskładane od nowa i życie w silniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Identyczny objaw miałem w silniku 1,8 ABS w Golfie.

Nie mam bardzo dobrych wiesci....

Po poluzowaniu tego koła prawie zawsze uszkadza się czoło wału i koło bije (pytanie tylko jak bardzo bije).

Na skutek bicia ścina klin na kółku i rozrząd się przestawia.

Trzeba jechać do fachowca który zna się na rzeczy i naprawie silnika 1,9 TD z VW (nie mylić z TDi !!!!!) bo tam to jest częsta usterka, i ma frez do szlifowania czopa wału - jeżeli ktoś powie Ci że trzeba wyjąć wal to jest debilem i z nim nie rozmawiaj :wink:. Na śląsku kosztuje to 250 zł w cenie masz frezowanie wału i wymianę rozrządu , częsci musisz kupić sam czyli rozrząd komplet wraz z tym kółkiem. (ceny dla Golfa - w Audi może byc nieco drożej bo jak wiadomo trzeba zjechać przodem).

Wracając do tematu u mnie przy okazji przestawił się zapłon całkowicie - a zapłon w ABS jest podobny do ADP. I też były niedobory mocy pomimo tego że zlożyłem rozrząd poprawnie...

Dopiero frez wału, plus rozrząd plus rozebranie i regulacja zapłonu usunęła całkowicie usterkę...

Coś takiego będzie najpewniej potrzebne:

S103 Frez czoła wału VW AUDI 1.9 2.0 2.5 3.3 TDI (3021865528) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

poczytaj na forum vwgolf.pl o usterkach silnika 1,9TD i gdzie naprawić - w Dąbrowie Górn jest gość który to robi, jest też w Ustroniu, i słyszałem że w Chrzanowie ale to do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka częściowo osunięta przyczyną był uszkodzony klin na kole przy wałku korbowym. wszystko zostało naprawione moc jeżeli o takiej można mówić w tym motorze powróciła do normy. Pozostał tylko problem nie łączącego się sterownika :/ Ale z tego co widzę wszystko działa narazie ok ale i tak będzie trzeba coś z tym zrobić bo tak nie może za bardzo być. Macie jakieś pomysły od czego tutaj zacząć szukać??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki patrzylem i wszstkie ok a wszegulnosci te odpowiadajace za diagnoze i prace silnika. A oco dokladnie z tymi czasami idzie? Kumpel mechanik mowil ktory ma A6 1,8T ze moze byc to zdychajacy komp mogl pasc jakis modol w nim juz. A w soim A6 on robil juz kompa bo jego stary powiedzial papa :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cos to mam kompa do adp za 50 ziko :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...