Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z czujnikiem


a4michal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po przeczytaniu watkow postanowilem zamiescic swoj gdyz podobnej sytuacji nie znalazlem...

Do rzeczy...

Samochod zaczal szarpac...Wyczyscilem przepustnice, zostala zaadoptowana...naprawiona zostala rowniez wiazka elektryczna...

Okazalo sie ze walniety jest tez czujnik temperatury silnika...

Samochod rano nie odpalal lub strasznie sie dlawil....

Po wymianie czujnika odpala na dotyk, nie dlawi sie ale....nie dziala ogrzewanie!!!! Uklad odpowietrzony itp...Jak wloze z powrotem stary czujnik temp to rano znowu mam problem z odpalaniem,a na zegarach pokazuje ok 70-80st (prz nowym czujniku normalne 90st)ale ogrzewanie dziala...

Co moze byc tego powodem???

Pomozcie bo za 2h znowu ide do mechaniora i boje sie ze to jakies naciaganie...

Silnik 1.6 75kW Benzyna - bez gazu

Przebieg 182tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy nagrzewaja sie węże idące do nagrzewnicy bo dziwne to jest:eusathink::eusathink::eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zielonego pojecia...Tym bardziej ze po wstawieniu tego nowego temp silnika pokazuje normalne 90st i silnik pracuje rowno, cicho...odpala tez idealnie...tylko ogrzewanie ginie...cieplo robi sie tylko podczas jazdy ale to rozumiem ze ped oplywajacego silnik powietrza sprawia ze w kabinie jest ciepo...bo kiedy zatrzymam sie na swiatlach z kratek leci zimno...myslalem ze panel climatronica siadl...ale to bzdura bo na starym czujniku panel dziala i reaguje na kazda zmiane ustawianej temperatury...powoli zaczyna mnie to irytowac tym bardziej ze samochod jest wystawiomy na sprzedaz...a tu taka historia :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klimatronik masz na auto nawiew?

Może ten nowy czujnik źle podaje temp do ECU lub odwrotnie.Na zegarach 90 a sinik zimny.Sprawdź vagiem obie temperatury

Czujnik oryginał?

Wysłane z mojego U8815 za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zarowno na ustawieniu "AUTO" jak i bez tego ustawienia leci zimno...

Czujnik nowy, oryginalny vw/audi...na srode mam juz zamowiony drugi...na szczescie bez moich kosztow...

Co do VAGa szczerze mowiac nie sprawdzalem...zrobie to w srode...

Niestety z tej tematyki jestem zielony i boje sie ze to jakies naciaganie jest...jak nie pomoze ten warsztat to go po prostu zmienie...mam pytanie...czy nowy czujnik potrzebuje jakiejs ewentualnej adaptacji komputerem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z klimatronikiem chodziło mi o taką rzecz iż jak jest na auto wiatrak, to jak silnik zimny to kręci powoli.Jedna kreska na klimatroniku,potem sie buja jak silnik sie nagrzewa.

Czujnika nic się nie adoptuje

Ssanie włacza Ci się na zimnym?

Wysłane z mojego U8815 za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli chodzi o klimatronik to dziala tak jak pisales....gdy silnik jest zimny to dmucha na jednej kresce....gdy sie nagrzeje to pozniej rosnie do 3-4 w zaleznosci jak sie ustawi...

Co do ssania....rano przy uruchomieniu silnika mam wrazenie ze chyba nie...ale nie jestem znawca wiec moge sie mylic...odpalic odpali ale pracuje jak traktor...tak jakby " pyr pyr pyr pyr" i albo zalapie albo zgasnie...jak zgasnie to pozniej krece krece krece...az zalapie....i jak tak pochodzi to pozniej wszystko wraca donormy....ale tak nigdy nie bylo...na nowym czujniku problemu wogole nie ma....tylko to ogrzewanie....

---------- Post dopisany at 12:20 ---------- Poprzedni post napisany at 12:10 ----------

I teraz dopiero doczytalem dokladniej...Faktycznie mechanior wlozyl w kratki nawiewu taki termometr....i faktycznie pokazywal on nizsze wartosci niz te na zegarze....

---------- Post dopisany 20-02-2013 at 08:43 ---------- Poprzedni post napisany 18-02-2013 at 12:20 ----------

Diagnoza niczym wyrok śmierci...albo przynajmniej dożywocia...Uszczelka pod głowicą, chociaż za bardzo nie chce mi się w to wierzyć...Czy tego rodzaju awaria charakteryzowała by się problemem z rozruchem silnika? Bez ,,masła'' na bagnecie i korku, bez ubytku płynu i śladów oleju w zbiorniczku wyrównawczym? Węże od chłodnicy miekkie...A może te problemy z rozruchem to wina świec? Tylko czy zużyte świece dawałyby falujące niestabilne obroty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ssania....rano przy uruchomieniu silnika mam wrazenie ze chyba nie...ale nie jestem znawca wiec moge sie mylic.

Po co znawca, wystarczy spojrzeć na obrotomierz ile masz obrotów na zimnym silniku

I teraz dopiero doczytalem dokladniej...Faktycznie mechanior wlozyl w kratki nawiewu taki termometr....i faktycznie pokazywal on nizsze wartosci niz te na zegarze....

Zmień mechanika:facepalm: na to bym nie wpadł że w kratkach ma być 90stopni:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie że najbardziej prawdopodobne kierunki działania to:

1. Coś nie tak z samym klimatronikiem-trzeba go VAGiem spróbować

sprawdzić albo skorzystać z jego samodiagnozy (nieprawidłowe sterowanie albo nieprawidłowo

widzi sygnał temp. z któregoś z czujników)

Opis kodów klimatronika jest tu http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/kody-klimatronika-25/

naprawiona zostala rowniez wiazka elektryczna.

2.Może po tej naprawie nie wszystko jest prawidłowo z sygnałami dochodzącymi do sterownika klimy albo strownik uległ uszkodzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że problem polegał na wadliwym NOWYM czujniku temperatury - chociaz nie znam się na tym...Wstawiono drugi, nowy i wszystko już działa jak należy. Samochód odpala, nie szarpie, a ogrzewanie przyjemnie utrzymuje temperaturę wnętrza we wszystkich zakresach ustawień temperatury. Problem zażegnany...ufff :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...