Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne tarcie w okolicach turbiny. Opóźnione przyspieszanie.


Nicco

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od razu przepraszam jeśli temat już był, ale szukam od kilku dni i nie mogę znaleźć. Może źle szukam... Wracając do problemu.

Jestem świeżym użytkownikiem A4 i staram się o nią dbać jak najbardziej potrafię.

W mojej A4 od jakiegoś tygodnia słyszę dziwnie tarcie. Jest ono słyszalne szczególnie na zimnym silniku. Odgłos ten słychać podczas przyspieszania i po ujęciu gazu przed zmianą biegu. Dźwięk ten spada i rośnie wraz z obrotami silnika. Jest to odgłos jakby tarcia blacha o blachę (coś ala hamowanie klockami bez okładzin) i dobiega spod filtra powietrza, z okolic turbosprężarki. Przyspieszała w normie. Czy już turbo jest na wykończeniu czy może gruszka albo N75 do wymiany? Koledze ten odgłos przypomina jakby odgłos spuszczanego powietrza, ale sprawdzałem wczoraj na VAGu i nie wyskakuje żaden błąd o przeładowaniu.

Druga sprawa: Jechałem dzisiaj krótką trasę po mieście i musiałem ruszać na wzniesieniu (jakiś baran zastawił drogę). Podczas ruszania silnik zgasł, ale tak z impetem. :kwasny: Od tamtego czasu pojawił się problem z przyspieszaniem. Wciskam mu pedał gazu, samochód przez 3-4 sek. nie reaguje, dopiero po chwili przyspiesza jak szalony. Na 5 biegu przy 80km/h nie chciał w ogóle przyspieszyć. Musiałem puścić pedał gazu i wcisnąć jeszcze raz. Wtedy poszedł, ale też z tą przerwą.

Powiedzcie mi czy obie te sytuacje mają wspólne podłoże? I w czym tkwi problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mowisz ze wydaje dziwne odglosy to sprawdz najpierw caly dolot i intercooler bo moze byc dziorawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy przez ten nieszczelny dolot moga byc problemy z przyspieszaniem? Przedtem ten odglos byl, ale autko przyspieszalo normalnie. Teraz jest i ten dzwiek i problem z przyspieszaniem. Dodam, że dzisiaj zauwazylem ze problem z przyspieszeniem wzrasta wraz z temperatura silnika. Zeby ruszyc z jedynki trzeba mocniej przygazowac bo lubi zgasnac. Najgorzej jest na rozgrzanym na 4. i 5. biegu. Wtedy turbo dziura jest najwieksza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz dolot nieszczelny to auto nie ma takiego buta jak wcześniej oczywiscie.pogazuj nim trochę na postoju a kolega nie nasluc**je pod maską w którym miejscu chuczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie szurania z okolic turbiny było kilka tematów ale chyba nikt nie potrafił odpowiedzieć dlaczego tak sie dzieję, u mnie przestało szurać po kompleksowym czyszczeniu dolotu, turbo, egr-a - ale czy tam gdzies tkwiła przyczyna :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efendi44 powiedz mi, co już robiłeś w związku z tym? Strasznie mnie to denerwuje.

Jadąc dzisiaj ze szkoły znów usłyszałem nowy objaw tej choroby. Dziwne piszczenie podczas jazdy. Tak jakby jakiś ptaszek "ćwierkał" w silniku. Albo gdzieś się coś poluzowało i metal o metal muska albo jakieś łożysko. Słychać tylko podczas jazdy, na postoju nie.

EDIT:

Mając chwilę czasu zabrałem się za dokładniejsze oględziny. Posprawdzałem wężyki podciśnienia. Są ok. Przy sprawdzaniu tej sztangi co idzie z gruszki do suszarki przez przypadek zlokalizowałem źródło tego odgłosu. Kolega miał rację. To powietrze, a dokładniej dźwięk ten dobiega właśnie z dolotu filtra powietrza. Po puszczeniu gazu przypomina takie jakby dość głośne wypuszczenie powietrza pod ciśnieniem. Jakieś 2 tygodnie temu zmieniałem filtr powietrza i paliwa. Może to ma jakiś związek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie słychać szmery przy turbo, najbardziej odczuwalne gdy schodzi z obrotów z około 2000obr/min w dół. gdy ściągne wężyk podciśnienia z gruszki wszystko ustaje. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. Turbo pompuje dobrze. auto jest zrywne nie wpada w notlauf. miał ktoś podobny problem? Czy to wina gruszki czy turbiny? Nie wiem na jakiej zasadzie dziala gruszka więc nie mam pojęcia czy to moze być ona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest coś podobnego ale przy puszczeniu pedału przyspieszenia, jak obroty opadają i jest wbity bieg jest takie grzechotanie. Gdzieś kiedyś wyczytałem że, to klapka wg w turbo od strony gorącej ma luz i ona tak wpada w wibracje. Podobno wystarczy jak zaklepać lub przyspawać ale jedni to spawanie zalecają a inni nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy czy ktoś namierzył problem?

mam podobne objawy - przy spadaniu obrotów słychać dziwne tarcie w okolicach turbiny (mechanik stwierdził, że turbina jest ok)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy u mnie tez to samo co u wielu z was. Pojawilo sie to po zmianie filtra powietrza oraz wymianie oleju. Ale to pewnie zbieg okolicznosci. ?? Tak samo jak u kolegi wyzej jak sciagne wezyk z gruchy szuranie ustaje. Czy ktos moze pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego rozwiązałeś może ten problem?

Koledzy u mnie tez to samo co u wielu z was. Pojawilo sie to po zmianie filtra powietrza oraz wymianie oleju. Ale to pewnie zbieg okolicznosci. ?? Tak samo jak u kolegi wyzej jak sciagne wezyk z gruchy szuranie ustaje. Czy ktos moze pomoc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety przeczytalem juz chyba caly internet na ten temat i nikt sobie z tym jeszcze nie poradzil :((((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...