kamilp Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Witam.Posiadam audi a4 1,9 tdi 110km 96r, mam problem bo auto długo się grzeje- trzeba przejechać +- 15km żeby złapał temp te 90*C, i na dodatek słabo grzeje w środku. Co może być ?
janusz_stg Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Jest to dość normalne dla tego silnika.O ile osiąga temp.90 st to znaczy ,że termostat jest ok.Słabe grzanie może być spowodowane zapowietrzeniem nagrzewnicy lub co gorsza zapchaną nagrzewnicą .Silnika diesla mają w swojej charakterystyce wysokie wykorzystanie paliwa na pracę, niskie na ciepło w wyniku spalania.
kamilp Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Jak taką o to nagrzewnicę odpowietrzyć ? Przewody które idą do nagrzewnicy w podszybiu są ciepłe oba.
gjenio Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie dosypywałeś czasem preparatu do uszczelniania chłodnic, ten środek lubi się osadzić w nagrzewnicy niekiedy zatykając ją całkowicie. U wujaszka kiedyś robiłem zabieg płukania nagrzewnicy, odpiłem węże które idą do nagrzewnicy i płukałem ją wodą, dając ciśnienie raz z jednej strony raz z drugiej, pomogło a już mieliśmy rwać kokpit.
kamilp Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie nic nie dodawałem, jak zdejmę te dwa przewody to wyleci płyn, mam pod ciśnieniem po prostu to płukać tak ? a potem naleję płynu i płyn tam się dostanie ? Tylko pytanie czy mam to robić, czy to wina nagrzewnicy , czytałem gdzieś by sprawdzić nagrzewnice należy sprawdzić czy te dwa przewody są ciepłe- u mnie są.
wilku213 Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie wystarczy, że są ciepłe. Mogą być ciepłe a układ zapowietrzony. Na początek przepłakuj nagrzewnice. Tu masz opisane Drukuj stronę - [b5 ADR] Problemy z ogrzewaniem (odpowietrzenie układu chłodzenia) A, i nie zapomnij później odpowietrzyć układu, daj znać jakie efekty.
SowaBezOka Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Moze EGR nie sprawny, albo zaslepiony??
kamilp Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Opublikowano 21 Lutego 2013 Co to jest EGR ?Jak auto się zagrzało i sprawdziłem przewody to one są miękkie te pod szybą, ciepłe ale miękkie.Zapowietrzone? Jak odpowietrzyć taki układ ?
janusz_stg Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Wąż powrotny zsuwasz do odsłonięcia niewielkiej dziurki w rurce. Przez tą dziurke odpowietrzysz nagrzewnicę.
wilku213 Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Wkleiłem Ci link. Tam masz opisane jak odpowietrzyć.
maja99 Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Ok przewody Ciepłe a chłodnica równomiernie nagrzana?? Może być zalepiona chłodnica albo termostat do wymiany.
kamilp Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 No to odpowietrzałem, co z tego jak tam cieczy nie ma w przewodach do nagrzewnicy.
wesz82 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Zrób tak przegoń auto doprowadź do temp roboczej daj nawiew na Hi i ustaw na szybę przednia,zsuń wąż i czekaj aż wyleci z niego dużo płynu,kontroluj stan w zbiorniczku. Jak Egr masz zawalony to będzie się dłużej grzało,do tego jak dajesz ciepło od razu na Hi to fizyka działa i ciepło ucieka. Jak masz swiece dogrzewające warto by było je sprawdzić.
grzegorzmen Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 To niech druga osoba zwiększy obroty podczas odpowietrzania do 2000-2200 i powinien pojawić się płyn. Wiele nowych pompa małe wirniki i niewyważającą ciśnienia obiegu w nagrzewnicy na biegu jałowym.
junior_tdi Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 ja mam wywalony EGR, to przy takim mrozie -5, potrzeba minimum 15 km (normalnej delikatnej jazdy, a nie pałowania) żeby temp płynu na 90st weszła.
goldi Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Oryginalny termostat i 8-9 km masz 90 stopni na blacie przy temperaturze na klimatroniku 23 stopnie a co do samego ogrzewanie płukanie nagrzewnicy domestosem zrobiłem i mam upał w środku a termostat firmy wahler można sobie w buty wsadzic
kamilp Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 Tak robiłem, nic nie leciało z węża pustka na temp 90*C i przy zwiększonych obrotach, węże są puste.
wesz82 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Kamil słuchaj nie raz trzeba dłużej poczekać,ja nawet dolewałem w nie płynu:decayed: Z dieslem zawsze są problemy z odpowietrzeniem w porównaniu do benz Wąż od termostatu jest ciepły???
grzegorzmen Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 To jakim cudem kamilp przewody są ciepłe jak w obu niema płynu nawet na zwiększonych obrotach? Albo uzupełnij płyn w zbiorniczku wyrównawczym , albo uszkodzony jest wirnik pompy wodnej( chłodzącej).
kamilp Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 Panowie , od samego początku jak zapale auto chodzi mi wiskoza, kiedyś rozbierałem przód i chciałem ściągnąć wiskozę i ściągnąłem z niej tą blaszkę , mogła się zepsuć przez to ? Fakt faktem że ją włożyłem ale na pewno nie tak jak fabryka , to przez to mi od razu wiskoza mocno chodzi ? Ta blaszka jest tam wpięta, na sztukę, już tego nie poprawie ? Co do grzania to zmieniłem termostat i jest lepiej szybko daje temp w środku( nie jest jakoś mega gorąca, czemu )
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się