witjacrf Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Witam. Od dłuższego czasu na forum odpisywano mi iż mam do wymiany koło dwumasowe. Mam kilka pytań odnośnie jego objawów 1. Jak samochód się zagrzeje (po przejechaniu ok 40km) od 1 do 6ki jak zmienię bieg dodam gazu to auto jakby z 0,5s opóźnieniem przyśpiesz - zmiana biegu gaz _____ przyśpiesza dopiero. 2.Na postoju na rozgrzanym silniku czuć lekkie bujanie budą/wibracje wygląda to mniej więcej w ten sposób ___-----____---__- 3. Przy zmienie biegu : tj zmiana biegu gaz i lekko zaszarpie i normalnie przyśpiesza. 4. Drążek zmiany biegów raz przesuwa się w przód raz w tył - odjęcie / dodanie gazu,czasem jest tak jak w 3 punkcie jak zaszarpie to i drążkiem zmiany biegów zaszarpie. Czy w/w objawy to 99% koło dwumasowe? Nie słyszę żadnych metalowych odgłosów ze skrzyni ani przy gaszeniu ani przy odpalaniu samochodu.
goldi Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 u mnie objaw był szarpaniem podczas ruszania na pierwszym biegu i przy włączonej klimie rzucało budą po zmianie broblem znikł koszt 1650 zł sachs robocizna moja
rikardo Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Witam.Od dłuższego czasu na forum odpisywano mi iż mam do wymiany koło dwumasowe. Mam kilka pytań odnośnie jego objawów 1. Jak samochód się zagrzeje (po przejechaniu ok 40km) od 1 do 6ki jak zmienię bieg dodam gazu to auto jakby z 0,5s opóźnieniem przyśpiesz - zmiana biegu gaz _____ przyśpiesza dopiero. 2.Na postoju na rozgrzanym silniku czuć lekkie bujanie budą/wibracje wygląda to mniej więcej w ten sposób ___-----____---__- 3. Przy zmienie biegu : tj zmiana biegu gaz i lekko zaszarpie i normalnie przyśpiesza. 4. Drążek zmiany biegów raz przesuwa się w przód raz w tył - odjęcie / dodanie gazu,czasem jest tak jak w 3 punkcie jak zaszarpie to i drążkiem zmiany biegów zaszarpie. Czy w/w objawy to 99% koło dwumasowe? Nie słyszę żadnych metalowych odgłosów ze skrzyni ani przy gaszeniu ani przy odpalaniu samochodu. Zawieszenie silnika i skrzyni masz sprawne? Z pozycji komputera ciężko stawiać diagnozę, że to koło gdyż w przypadku awarii koła są drgania całej karoserii i czujesz je na kierownicy i nie należą do delikatnych ponadto u siostry w octavi z silnikiem 1,9 na pompowtryskach strasznie skakały korekcje na wtryskach i silnik nie równo pracował. Ja bym się skłaniał w kierunku niesprawnej poduszki gdyż miałem podobne objawy, że po zmianie biegu samochód z opóźnieniem przyspieszał i była to wina uszkodzonych poduszek pod skrzynią i silnikiem.
tomcrack27 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 po niektorych objawach ktore wymieniles to stawial bym na poduszke skrzyni
r32dg Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 a gdy gasisz silnik kolego nie czujesz niepokojących szarpań i klekotań??
witjacrf Opublikowano 22 Lutego 2013 Autor Opublikowano 22 Lutego 2013 Witam.Od dłuższego czasu na forum odpisywano mi iż mam do wymiany koło dwumasowe. Mam kilka pytań odnośnie jego objawów 1. Jak samochód się zagrzeje (po przejechaniu ok 40km) od 1 do 6ki jak zmienię bieg dodam gazu to auto jakby z 0,5s opóźnieniem przyśpiesz - zmiana biegu gaz _____ przyśpiesza dopiero. 2.Na postoju na rozgrzanym silniku czuć lekkie bujanie budą/wibracje wygląda to mniej więcej w ten sposób ___-----____---__- 3. Przy zmienie biegu : tj zmiana biegu gaz i lekko zaszarpie i normalnie przyśpiesza. 4. Drążek zmiany biegów raz przesuwa się w przód raz w tył - odjęcie / dodanie gazu,czasem jest tak jak w 3 punkcie jak zaszarpie to i drążkiem zmiany biegów zaszarpie. Czy w/w objawy to 99% koło dwumasowe? Nie słyszę żadnych metalowych odgłosów ze skrzyni ani przy gaszeniu ani przy odpalaniu samochodu. Zawieszenie silnika i skrzyni masz sprawne? Z pozycji komputera ciężko stawiać diagnozę, że to koło gdyż w przypadku awarii koła są drgania całej karoserii i czujesz je na kierownicy i nie należą do delikatnych ponadto u siostry w octavi z silnikiem 1,9 na pompowtryskach strasznie skakały korekcje na wtryskach i silnik nie równo pracował. Ja bym się skłaniał w kierunku niesprawnej poduszki gdyż miałem podobne objawy, że po zmianie biegu samochód z opóźnieniem przyspieszał i była to wina uszkodzonych poduszek pod skrzynią i silnikiem. Mechanik ostatnio sprawdzał mówił że poduchy wszystkie są ok (jedna centralna miała trochę luzu bo jak mechanik nią ruszał to i lewarek zmiany biegów się ruszał). A pozostałe nie postrzępione ani żadnych wycieków. ---------- Post dopisany at 16:07 ---------- Poprzedni post napisany at 16:07 ---------- a gdy gasisz silnik kolego nie czujesz niepokojących szarpań i klekotań?? Jak jedynie co gaszę to budą zatrzęsie (czuć to na dupsku).
Virus1984 Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Moze i sie nie znam za dobrze ale ja mialem podobne objawy i walczylem z tym dlugo ale u mnie problemem bylo turbo i zaworek N18 samochod dlugo sie zbieral to przez turbo , szarpanie po zmianie biegu i szarpniecie silnikiem przy jego gaszeniu to przez N18 tak bylo w moim przypadku a co do ruszania sie drązka zmiany biegow przy lekkim dociesnieciu gazu i jego puszczeniu tez tak mam ale nie rozwiazalem tego jeszcze , jest to wyczuwalne jak polozysz na nim reke , moze tak ma byc ---------- Post dopisany at 23:55 ---------- Poprzedni post napisany at 23:51 ---------- Aha a co do trzesienia budą na postoju u mnie byl przestawiony rozrzad i dzial o sie tak samo, robiles jakies logi ? ---------- Post dopisany at 23:57 ---------- Poprzedni post napisany at 23:55 ---------- i jeszcze jedno pytanko Twoj samochod kolego zagrzewa sie po 40 km ? to znaczy osiaga 90 C na wskazniku ?
witjacrf Opublikowano 23 Lutego 2013 Autor Opublikowano 23 Lutego 2013 Autko rozgrzewa sie po ok 10km do 90c;) Mowie ze rozgrzewa sie po 40 km - tzn po dluzszej jezdzie tak sie dzieje. Sent from my iPhone using Tapatalk ---------- Post dopisany at 01:01 ---------- Poprzedni post napisany at 01:00 ---------- A co do logow nic jeszcze nie robilem bo raz ze nie wiem dokladnie jak a dwa niewiem ktore konkretnie logi mam robic... Sent from my iPhone using Tapatalk ---------- Post dopisany at 19:25 ---------- Poprzedni post napisany at 01:01 ---------- Filmik z wyłączania silnika (dzwięk) : Czy to dwumas?
Ponio1767 Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Jak dla mnie to silnik chyba normalnie zgasł, u mnie jest podobnie hmm .
witjacrf Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 Dzisiaj objawy z pktu pierwszego zniknal. Czemu? Nie wiem przepalilem auto wskoczylem na autostrade gaz do dechy i przez 20 km pedal w podlodze. Auto zbiera sie juz normalnie( przynajmniej narazie). Moze i to zalezne od temperatury bo na zewnatrz mam 8.5c. Sent from my iPhone using Tapatalk?
rikardo Opublikowano 24 Lutego 2013 Opublikowano 24 Lutego 2013 Autko rozgrzewa sie po ok 10km do 90c;)Mowie ze rozgrzewa sie po 40 km - tzn po dluzszej jezdzie tak sie dzieje. Sent from my iPhone using Tapatalk ---------- Post dopisany at 01:01 ---------- Poprzedni post napisany at 01:00 ---------- A co do logow nic jeszcze nie robilem bo raz ze nie wiem dokladnie jak a dwa niewiem ktore konkretnie logi mam robic... Sent from my iPhone using Tapatalk ---------- Post dopisany at 19:25 ---------- Poprzedni post napisany at 01:01 ---------- Filmik z wyłączania silnika (dzwięk) : Czy to dwumas? Na nagraniu jest normalny dźwięk gaszonego silnika i na twoim miejscu bym nie pakował się w niepotrzebne koszty. Jak długo jeździsz tym autem? Pytam ponieważ ja jak się przesiadłem z benzyny to długo nie mogłem się przyzwyczaić do różnych dziwnych dźwięków.
witjacrf Opublikowano 24 Lutego 2013 Autor Opublikowano 24 Lutego 2013 Mam go od listopada, ale go nie jest moj pierwszy tdi;) Pytanie tylko dlaczego trzesie mi co jakis czas na postohu buda... Sent from my iPhone using Tapatalk?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się