Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bicie na hamulcach


grochu

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

mam problemy z przednimi hamulcami.

Od jakiegoś czasu podczas hamowania odczuwałem z prawej strony bicie. W weekend u rodziny ściągnąłem tarcze i przetoczyłem obie. Prawa strona - zebraliśmy ok. 2 mm z lewej strony 1 mm. Grubość tarcz to 23 i 22 mm

Wracałem z Lublina. Trasa ok 150 km. Sprawa wygląda dziwnie. Podczas hamowania z prędkości 100 - 110 km/h (dodam że spokojnie hamowałem) odczuwam delikatne bicie, które narasta wraz z malejącą prędkością. Czyli przy 100 km/h delikatnie bije, hamuję spokojnie, 70 km/h bicie narasta a przy 50 - 40 km/h bicie jest odczuwalne na całym aucie. Puszczę hamulec - bicia nie ma.

Poradzicie coś? Czy to efekt docierania klocków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej firmy klocki i tarcze? Może masz ceramikę założona :decayed:

Z doświadczenia wiem, że bicie na hamulcach powodować może również wybity wahacz (miałem wybity górny i było podobnie). Jak wygląda zawiecha? (miałem wybity górny i było podobnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czym mniejsze prędkość tym bardziej wchodzi wszystko w drganie, przy dużej prędkości to się zaciera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli sprawdzić piastę? dopiero w weekend będę miał dostęp do zegara, do tej pory będzie audiczka stała w garażu a ja będę obmyślał plan działania.

A czy wpływ na te drgania mogą mieć tylne hamulce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tarcze i klocki na nowe dobrej firmy, przed montażem tarcz porządnie wyczyść piastę i zapomnisz o biciu:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tarcze i klocki na nowe dobrej firmy, przed montażem tarcz porządnie wyczyść piastę i zapomnisz o biciu:wink:

Przypadkiem tego nie słuchaj :) Jeśli każdy problem z autem rozwiązywać po przez kupno nowych podzespołów...to sami wiecie, gdzie mozna wsadzić takie rady.

Sprawdź te piasty i napisz jak sytuacja.

Nie mówię nie. A nóż trzeba będzie wymienić. Ale jest multum rzeczy do sprawdzenia zaczym się wymieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tarcze i klocki na nowe dobrej firmy, przed montażem tarcz porządnie wyczyść piastę i zapomnisz o biciu:wink:

Przypadkiem tego nie słuchaj :) Jeśli każdy problem z autem rozwiązywać po przez kupno nowych podzespołów...to sami wiecie, gdzie mozna wsadzić takie rady.

Sprawdź te piasty i napisz jak sytuacja.

Nie mówię nie. A nóż trzeba będzie wymienić. Ale jest multum rzeczy do sprawdzenia zaczym się wymieni.

Uważasz że nie warto wymienić na nowe jak już przetaczał tarcze gdzie w mojej ocenie nie powinno się tego praktykować:facepalm: Przetaczana tarcza zawsze będzie cieńsza, będzie miała skłonności do wichrowania się podczas hamowania z dużej prędkości. Z hamulcami lepiej nie igrać i nie oszczędzać na nich no chyba że ktoś lubi niepewne hamulce:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień tarcze i klocki na nowe dobrej firmy, przed montażem tarcz porządnie wyczyść piastę i zapomnisz o biciu:wink:

Przypadkiem tego nie słuchaj :) Jeśli każdy problem z autem rozwiązywać po przez kupno nowych podzespołów...to sami wiecie, gdzie mozna wsadzić takie rady.

Sprawdź te piasty i napisz jak sytuacja.

Nie mówię nie. A nóż trzeba będzie wymienić. Ale jest multum rzeczy do sprawdzenia zaczym się wymieni.

Uważasz że nie warto wymienić na nowe jak już przetaczał tarcze gdzie w mojej ocenie nie powinno się tego praktykować:facepalm: Przetaczana tarcza zawsze będzie cieńsza, będzie miała skłonności do wichrowania się podczas hamowania z dużej prędkości. Z hamulcami lepiej nie igrać i nie oszczędzać na nich no chyba że ktoś lubi niepewne hamulce:decayed:

Tym bardziej że tarcze + klocki Ferodo to 350zł z wysyłką. Bez przesady na czym jak na czym ale na heblach niema co oszczędzać! 350zł to nie 3500zł jak przy wymiane w miarę nowym samochodzie na GW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu wymieniac dopuki nie sprawdzi bicia piast. Bo kupi 109 kompletów nowych i wszytskie 10 będą krzywe po 500km jazdy. Nie doradzajcie jak pojecia niemacie. Bicie na heblach to nie tylko sprawa "bo tarcza się skrzywiła".. jak wikszość ludzi twierdzi. Temat trzeba zbadać od A do Z a nie iść na łatwiznę.

Ściągnąć koło i tarcze+zacisk to jest max 30min roboty razem ze zmierzeniem bicia. I chłop wie na czym stoi. Nie mącić w głowie prosze. Jeżeli okaże się że piasta prosta to dopiero wtedy zakładamy nowe tarcze+kolcki wykonując przy tym wszytskie niezbędne czynności serwisowe.

Wieczorem napisze jak od A do Z to powinno wyglądać bo teraz ide na chrzest :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czekamy na rady i na rozwiązanie problemu, okaże się czy piasta krzywa (a nie pisał nić o żadnej przygodzie) czy przetaczane tarcze nadają się na złom:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swojej długoletniej karierze trafiłem tylko na jedną przekoślawioną piaste

a tylko dlatego że auto było po dzwonku

podstawowy błąd przy wymianie to niewłaściwe czyszczenie piasty przed montażem tarczy

żadna szczotka druciana tego nie załatwi tylko szlifierka kątowa z czołową szczotą

i jedziemy do żywego, potem troszeczkę smaru, rozcieramy go tarczą na piascie i skłądamy całość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...