Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bierze olej, uszczelniacze czy pierścienie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem ze swoją złotką, bierze olej i to dość sporo około 1,2l na 1000 km, teraz opiszę trochę samochód.

Silnik 1.6 AHL

Przebieg niby 186 tyś

Instalacja gazowa STAG IV od 2 lat

Przyspiesza ładnie nawet jak na 1.6, puszcza sporego siwego kopcia, trzyma temperaturę, nie ma nigdzie wycieków, suchutki silnik. Gdy odkręcę na zapalonym silniku korek od wlewu oleju to słychać delikatny szum ale nie ma przedmuchu żadnego.

Teraz mam pytanie bo w pierwszej kolejności zacznę od uszczelniaczy zaworowych bo to podpowiada mi logika i budżet oraz brak przedmuchów przy wlewie oleju jakiej firmy mam kupić uszczelniacze w sklepie gdy brałem olej to się spytałem z ciekawości i polecał mi Geringa (nie wiem jak to się piszę, powiedział że niemiecki) ile ich kupić, czy 1.6 AHL ma 20 zaworów?

Do tego olej (jakiej firmy, musi być mineralny) oraz filtr oleju.

I jakie mam szanse że silnik nie był przegrzany i usterką są uszczelniacze?

Opublikowano

Mogą być to objawy uszczelniaczy zaworowych, ale nie wykluczone pierścionki choć przebieg jeśli prawdziwy to za szybko na pierścienie w tym silniku ( inna kwestia jak był użytkowany) i jest to 8 zaworowa jednostka, 20 zaworowe były 1,8 i później 2,0 ALT

Obstawiał bym też uszczelniacze, ale bez zdjęcia głowicy i tak chyba ich nie wymienisz, a dalej do sprawdzenia pierścieni już nie daleko.

Co do firmy to nie GERING :wink: a Erling - jak najbardziej godna firma polecenia i ewentualnie REINZ.

Opublikowano

O dzięki za sprostowanie i uświadomienie mnie że pod machą gra tylko 8 zaworów ;p

Głowica nie bd zdejmowana, znajomy mechanik mi coś mówił że da radę wymienić uszczelniacze bez zdejmowania, że pompuje powietrze na tłok i unosi zawór, mniej więcej coś takiego. I mam jeszcze jedno pytanie bo on mówił że na 99% to uszczelniacze bo nie ma przedmuchu jak odkręci się korek od wlewu oleju, czy to może być słuszna wskazówka czy bujda na resorach?

Opublikowano

180 tys i poszły by uszczelniacze?? nie mozliwe . przebieg jest na bank krecony. pierwsze to zacznij od uszczelniaczy zawsze troche tanszy koszt bedzie. a co do przedmuchow to z pod korka wlewu oleju ma prawo powietrze dmuchac

Opublikowano

Dobra zakładając najgorszy scenariusz to koszty wyniosą:

-pierścienie ~150 zł

-uszczelka pod głowicę 100 zł

-planowanie głowicy 50zł (nie wiem czy potrzebne)

-panewki ?

-uszczelniacze zaworowe 20 zł

-olej ~100zł

Sprostujcie mnie jeżeli gdzieś się mylę.

Jeżeli silnik był przegrzany to spadnie kompresja na tłoku? Bo mam możliwość zmierzenia ciśnienia na tłoku. Bo nie wydaję mi się że jak silnik był przegrzany to same olejowe mogły by być zjechane.

Opublikowano

mierz cisnienie na zimnym silniku i dopiero zdecydujesz, czy wystarczy wymiana uszczelniaczy, czy pierścienie też do roboty.

Opublikowano

Planowanie oczywiście że tak, chyba że chcesz zaraz znów zdejmować głowicę.

Opublikowano

Ciśnienie na tłokach. A co do pompowania powietrza w cylindry to tez slyszalem ze idzie tak to ogarnac. Ale nie wiem ile w tym prawdy.

Opublikowano

Ja ci powiem tak z jakieś 2 tygodnie temu robiłem taki mini remoncik ponieważ też brał olej i ja miałem robić też tylko uszczelniacze zaworowe ale po zmierzeniu kompressi oleju i na jednym cylindrze była za mała więc wyszło na generalny remont głowicy wraz z uszczelniaczami wszystkimi uszczelkami zaworami oraz prowadnicami zaworowymi pierścienie też robiłem ponieważ wszystkie były zapieczone jak narazie zrobiłem 100 km i wydaje mi się że spaliny pachną tylko spalinami a nie olejem i auto chodzi lepiej

Opublikowano

Możesz wlać nafty w cylindry i zostawić na kilka dni, jak pierścienie są zapieczone to jest szansa że puści. Od tego możesz zacząć to prawie nic nie kosztuje. Po tej operacji oczywiście wymiana oleju

Opublikowano

tak jak kolega wyżej radzi tak też można sprawdzić i wtedy napisz co sie stało i się będzie myśleć dalej bo bez sensu 2 razy sie brać za robote najpier za uszczelniacze a potem za rozbieranie żeby pierścienie zmienić to wiesz lepiej posprawdzać co i jak i na forum ci doradzimy

Opublikowano

O tej nafcie to powiem że nigdy nie słyszałem o takim sposobie, jutro albo w poniedziałek sprawdzę ciśnienie ile ma na garach, ale zdaje mi się że to pierścienie i to na 3 i 4 cylindrze bo jak zmieniałem świece to była czarna jakby ktoś ją smołą wysmarował. I jak bd kompresja słaba to wleje tą naftę.

Piotrek jak robiłeś ten remont to ile cię wyniosła naprawa, ale bez ceny prowadnic zaworowych?

Opublikowano

Jak świece masz czarne to już prawie pewne że pierścienie słabe albo zapieczone. Lej naftę wyczyść świece i wtedy zobaczysz czy pomoże. Remont na razie zostaw w spokoju. Może tańszym sposobem da się to ogarnąć

Opublikowano
O tej nafcie to powiem że nigdy nie słyszałem o takim sposobie, jutro albo w poniedziałek sprawdzę ciśnienie ile ma na garach, ale zdaje mi się że to pierścienie i to na 3 i 4 cylindrze bo jak zmieniałem świece to była czarna jakby ktoś ją smołą wysmarował. I jak bd kompresja słaba to wleje tą naftę.

Piotrek jak robiłeś ten remont to ile cię wyniosła naprawa, ale bez ceny prowadnic zaworowych?

Cześć mnie ogólnie wszystko wyniosło 1000 zł części z robotą bo robił mi szwagier i nic nie brał za robote i robił w garażu i części też są tańsze bo tam łatwił z jakimiś rabatami ale moge ci podać części bez rabatów co ile kosztuje

uszczelka pod pokrywe zawaorów - 29 zł

uszczelka głowicy- 136 zł

zawór ssący - 21,17 zł potrzebne są 4 szt = 84,68zł

zawór wydechowy- 30,25 zł potrzebne 4 szt = 121zł

prowadnice zaworowe - 8szt 97zł

oring kolektora ssącego -61zł

uszczelka kolektora wydechowego - 24zł

pierścienie uszczelniające na 1tłok - około 80 zł

to są części chyba wszystkie te co ja robiłem oprócz tego oczywiście jeszcze głowica była oddawana do sprawdzenia i wszytko co było potrzebne to w niej zrobili uszczlki też ci pisałem kolektora ssącego i wydechowego ponieważ moim zdaniem to lepiej też odrazu zrobić niż później ma sie okazać że kturaś uszczelka nie trzyma.

Na forum mam gościa tomka ktury łatwi części z dobrymi rabatami dla forum tylko że jak ja do niego pisałem to że części silnikowych nie ma zwrotów jak by coś nie pasowało ale ja nawet jak brałem w sklepie w łodzi to nie było problemu żeby coś nie pasowało oprócz pierścieni pierścienie to 3 razy jeździłm wymieniać bo nie te rozmiary mi dawali

---------- Post dopisany at 09:29 ---------- Poprzedni post napisany at 09:28 ----------

noi do tego jeszcze uszczelniacze zaworowe to tam kosztowało komplet 24 zł

---------- Post dopisany at 09:36 ---------- Poprzedni post napisany at 09:29 ----------

i jeszcze za głowice ale to tam na fula robili to zapłaciłem podajże 300zł

Opublikowano

Dzięki za przybliżony kosztorys mam tylko nadzieję, że gniazda zaworowe nie są nadpalone. Wieczorem wstawię ciśnienie na poszczególnych garach.

@ też mam ten zaszczyt że robocizny nie wliczam, jednak dobrze w rodzinie mieć mechanika i on powiedział że wątpi że to pierścienie ale i tak sprawdzimy :wink:

Opublikowano

mi to sie wydaje że to będą pierścienie bo u mnie też były świece zawalone olejem i nieraz wypadały z obiegu i musiałem nową wsadzać na jednym cylindrze miałem małe ciśnienie i dlatego zdecydowałem robic już całość

Opublikowano

Trochę zaniedbałem temat nie miałem czasu, ciśnienie nie zmierzone jak narazie w piątek albo sobotę rozbieram furę. Czy muszę zakładać nowy rozrząd jeżeli stary jest jeszcze w stanie zadowalającym? Czy muszę zdemontować chłodnicę wodną i od klimy żeby zmienić pasek rozrządu? I jeżeli tak czy da się odsunąć na bok chłodnice od klimy bo szkoda mi ją odkręcać i potem ponownie nabijać gaz :(

Opublikowano
Trochę zaniedbałem temat nie miałem czasu, ciśnienie nie zmierzone jak narazie w piątek albo sobotę rozbieram furę. Czy muszę zakładać nowy rozrząd jeżeli stary jest jeszcze w stanie zadowalającym? Czy muszę zdemontować chłodnicę wodną i od klimy żeby zmienić pasek rozrządu? I jeżeli tak czy da się odsunąć na bok chłodnice od klimy bo szkoda mi ją odkręcać i potem ponownie nabijać gaz :(

Pewnie ze mozesz zalozyc stary rozrzad, jesli jestes pewien jego stanu.

A obie chlodnice dajesz na lewa strone (pasazera) i ma Ci jak czynnik wyleciec :-) jedynie troche wody bedziesz musial dolac do ukl. Chlodzenia i dla pewnosci odpowietrzyc.

Opublikowano

Czyli przedni zderzak do demontażu ehh xD ale chyba zmienię ten rozrząd bo nie co ufać na słowo sprzedawcy żeby większych szkód nie narobić :decayed:

Opublikowano
Czyli przedni zderzak do demontażu ehh xD ale chyba zmienię ten rozrząd bo nie co ufać na słowo sprzedawcy żeby większych szkód nie narobić :decayed:

No dokladnie, zmien caly rozrzad a bedziesz mial spokoj na next 60kkm :-) a zderzak sciagnac to 4 sruby :-) tylko pozniej z pasem przednim wiecej rozbierania :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...