Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Malowanie całego samochodu


kowalski.w

Rekomendowane odpowiedzi

Myslałem ze jestes typem forumowego napaleńca na s4 i wszystkie czesci ori, ale jesli samochód i tak prędzej czy pózniej idzie na szrot to nie ma nad czy sie zastanawiać tylko trzeba testować i sie uczyć :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, to nie jest już nowe auto więc można próbować, oczywiście nie ukrywam że chciał bym mieć s4 ale nie z silnikiem 1z w ośce, nie będę się bawić w ala s4 bo części przewyższą wartość samochodu, ten samochód chcę ogarnąć by wyglądał a za jakieś dwa lata i tak go czeka transformer na ciężąrowy :D jak już furę pomaluję to ogarnę i środek w czerni bo bardzo mi się podoba i chcę tak mieć i jakieś inne pierdoły też się znajdą bo lubię tak dłubać przy aucie, za jakiś tydzień zacznie się pewnie powolna rozbiórka auta po pracy w między czasie ogarne rozrząd i hamulce z tyłu i inne pierdoły, potem postaram sie poklepac i spasowac ten przód trochę i pojdzie szpacha i zacznie się jazda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do szpachlowania zaczekaj az zrobi sie cieplej bo jak szpachla nie wyschnie porządnie to w najlepszym wypadku lakier usiądzie w najgorszym popęka, zaopatrz sie tez w szlifierkę oscylacyjna jesli zaczniesz docierać auto recznie zrezygnujesz po dotarciu jednego elementu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem Cię, postaram się ogarnąć jakąś większą sprężarę. Pistolet który posiadam jest niby z tych niskociśnieniowych i znajomy lakiernik mówił że dla niego najlepiej jest jak podawane ma 3 bary, więc już nie wiem :) no zrobi się ciepło to po testuje to trochę i zobaczymy, nie muszę malować całego na raz mogę i elementami. to nie będzie robione na pośpiech

ciekawy temat sie wytworzył,.

pistolet niskocisnieniowy ma większy pobór powietrza niż ten zwykły, conajmniej 350 L/min, musisz mieć sprężarke, która jest dwukrotnie mocniejsza żeby się nie przegrzewała bo woda się będzie bardziej skraplać, zbiornik conajmniej 200 litrów, reduktor i filtry,.

---------- Post dopisany at 22:54 ---------- Poprzedni post napisany at 22:53 ----------

do szpachlowania zaczekaj az zrobi sie cieplej bo jak szpachla nie wyschnie porządnie to w najlepszym wypadku lakier usiądzie w najgorszym popęka, zaopatrz sie tez w szlifierkę oscylacyjna jesli zaczniesz docierać auto recznie zrezygnujesz po dotarciu jednego elementu

zależy jak to zrobi , jakimi materiałami i co najważniejsze jakiej gradacji papierami,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyznam ci racje ciekawy watek powstał :banan: Mamy dwoch lakierników i dwoch początkujących, panowie skoro siedzicie w temacie to moze ktos mi doradzi chce kupic polerke i zastanawiam sie nad wyborem, stworzyłem oddzielny temat jesli ktos ma ochote to czekam na porady http://a4-klub.pl/kazdy-temat-20/wybor-polerki-264584/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyznam ci racje ciekawy watek powstał :banan: Mamy dwoch lakierników i dwoch początkujących, panowie skoro siedzicie w temacie to moze ktos mi doradzi chce kupic polerke i zastanawiam sie nad wyborem, stworzyłem oddzielny temat jesli ktos ma ochote to czekam na porady http://a4-klub.pl/kazdy-temat-20/wybor-polerki-264584/

ja mam makitę, kosztuje ok 1.5 KPLN,. ma porzadna regulacje obrotów, przy obciązeniu lub nie zawsze takie same,.

---------- Post dopisany at 08:37 ---------- Poprzedni post napisany at 08:35 ----------

i myślę że ten wątek będzie mi pomocny :-) kolor już na 100 procent czarny mat szpachle od novola są dobre ?

czarny matt, przy warukach ''garażowych'' cięzko ci bedzie dobrze zrobić, bo jak go zapolerujesz jak pyłki zostaną, przemyśl to jeszcze,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale twoja makita za 1,5 kafla zarabia na siebie a moja za 200zł ma zrobic moje auto i moze paru kumplom. Zastanawiam sie jak wogóle powstaje mat ??? kładzie sie tylko matowa baze czy procedura malowania jest zwykła i matuje sie lakier bezbarwny ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale twoja makita za 1,5 kafla zarabia na siebie a moja za 200zł ma zrobic moje auto i moze paru kumplom. Zastanawiam sie jak wogóle powstaje mat ??? kładzie sie tylko matowa baze czy procedura malowania jest zwykła i matuje sie lakier bezbarwny ???

spoko rozumiem co do polerki, kiedyś miałem tańszą i też spoko smigała,

teraz jest już bezbarwny matowy, lub czarny matt jednokomponentowy, lub akrylowy dwuskładnikowy,. wszystko zależy od ceny,.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Novol to znana firma.

Wielu ich używa.

Czy dobre ?

Dobre, jeśli się umie nimi posługiwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Novol to dobra firma

Są różne fora na temat malowania. Sam malowałem swój samochód w czarną perłe i powiem ci ze nawet ładnie to wyszło ale wszelkie nie dociągnięcia (skórka pomarańczy zostanie zlikwidowana polerką a le to tylko na dwóch elementach gdyż już za mało ciśnienia było ale tym się nie martwie bo zlikwiduje się polerką)

Pamiętaj podstawa to dobry kompresor ja mam 200L , jak piszesz że masz 50L to zapomnij one wystarczą na błotniki lusterka. Aby ładnie wyszło to ustawiasz ciśnienie wychodzące max 4 atmosfery i jedziesz ale na pewno nie przy zbiorniku 50 L. Ja też malowałem u kumpla w garażu ( dość spory i czysty)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze swojego otoczenia wiem że i kompressorkiem ze zbiornikiem 50 l da rade odmalować samochód i będzie on wyglądać. ja wiem że są tutaj tacy których nie przekonam bo jeśli malować to tylko w kabinie i tylko pistoletami za 2000 tysiące złotych i kompresorami po tysiąc litrów i w ogóle wszystkim z profi półki. ciągle wszystkim powtarzam że to nie jest a8 z 2010 roku tylko a4 z 96 warte z 5-6 tysięcy i które zostaje w moich rękach na dożywocie więc jeśli gdzieś mi się przyklei jakiś malutki syf którego nie będzie praktycznie widać to nie będę płakać bo nie o to mi chodzi. jak bym chciał mieć profi robotę to bym to oddał profesjonalistom i przeznaczył na to z 5 koła, lecz ja chcę to zrobić samemu wydać na to jak najmniej i przy okazji się czegoś nauczyć i czy będę malować maskę raz dwa czy osiem to nie ma znaczenia

---------- Post dopisany at 21:42 ---------- Poprzedni post napisany at 21:03 ----------

a za te pytanie mnie pewnie zaraz zjedziecie, jakie ilości w litrach mniej więcej i ile warstw lakierów mam kłaść. Podkładu to wiem że jedna warstwa ale ile bazy kłaść i bezbarwnego? puszka 1,5 l bezbarwnego matowego mi wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też mówili że daj do lakiernika itp ale trochę się znam na malowaniu i już malowałem komuś samochody więc. Ja nie pisze że się nie da tylko najgorsze są duże elementy pamiętaj i kompresor 50L troche mały zajeździsz go. Ja sobie pożyczyłem pistolet z firmy gdzie brachol pracuje nie wiem jakiej firmy ale ładnie malował dosłownie jak się go ustawiło to 1/3 drzwi na raz. Co do tego 50l jak bedzie ci się kończyć ciśnienie to zacznie ci pluć. ( późniejszy efekt cię zabije po takim czymś )

Ile warstw kłaść ?? wszystko zależy na jaki będziesz malował sądząc po profilu masz srebrny więc, matujesz go papierem wodnym dokładnie, i malujesz podkładem lub też możesz bazą jak już chcesz u mnie kładłem 3 razy bazę czekasz z 10-15 minut w zależności od temperatury aby baza podeschła ( musisz uważać żeby za bardzo nie wyschła bo wtedy klapa i klar ci będzie później odpadał) i na to dajesz 2-3 warstwy klaru i to tyle. Ostatnie zdanie pamiętaj zajeździsz kompresor to nie jest maluch ewentualnie pożycz sobie od kogoś kompresor większy działaj

---------- Post dopisany at 08:46 ---------- Poprzedni post napisany at 08:38 ----------

1,5 L powinno starczyć spokojnie bo i tak to sie rozcieńcza rozcieńczalnikiem.

Ja miałem u siebie taki przypadek że łądnie wszystko wyszło tylko na jednych drzwiach strasznie się ważył lakier na podkładzie i tu było :shock3::shock3: bo cały samochód walnąłem w podkładzie takim samym. We wszystkich miejscach ok tylko na pieprzonych drzwiach się warzył. i musiałem całe drzwi jechać papierem ściernym do tego momentu co fabryczny podkład. A gdyby zaczoł się ważyć u ciebie na kilku elementach ( tu jest tylko Gdyby ). Do tej pory nie potrafię wytłumaczyć dla czego się ważył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis był u mnie kolega, malował całe auto u jakiegos magika z Wegrowa. Gosc zgarnoł 3,5 tys. i powiem szczerze ze sam bym chyba to lepiej zrobił :facepalm: uszczelki zamalowane, przy uszczelkach szyb odłazi klar, gosc nie zdjął nawet grilla i tez go lekko zamalował, progi malował przy zamkniętych drzwiach i ile poleciało pod drzwi tyle poleciało, po umyciu auta połowa lakieru zlazła, na masce skóra spleśniałego pomarańcza po prostu masakra. Gosc po oddaniu zapowidział ze musi wziąc auto na jakis tydzien jak zrobi sie cieplo i je lekko po przycierać jak powychodzą jakies kwiatki ale nie przemyślał sprawy ze polowa lakieru odlazła po pierwszym myciu. Po prostu masakrycznie zniszczył ładnego rzadko zdarzającego sie ori Leona FR z zabójczym silnikiem ARL. Myslałem ze nie ma juz takich papraków......

Najśmieszniejsze jest to ze po uderzeniu kantem drzwi o stoł odpadł kawałek ok 1cmx1cm a pod spodem piekny nie zmatowiony ori lakierek :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij zderzak przod i tył, wyjmij lampy przód tył, kierunki, wyciagnij nadkola, progi, pasowało by wyjąć klamki z drzwi ponieważ prawie zawsze po malowaniu bez wyjmowania klamki klar bedzie odłaził, pasowało by wyjąc ramke szyby ale jest potem z nimi masa pasowania aby dobrze dolegały wiec ja bym sobie darował, powyciągaj listwy wokół szyb przede wszystkim trójkąty z tyłu bo cięzko jest łądnie obkleić półokrągłe elementy. Jesli nie zmieniasz koloru auta to daruj sobie dach bo napewno ładnie ci to nie wyjdzie, jesli chcesz zrobic tak jak mowiłęs czarny mat to bedziesz miał pole do popisu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz zdjąć ale czy jest sens ???? jesli to pozdejmujesz to masz pozniej dzien pasowania aby szczeliny łądnie sie zgrywały chyba ze masz zamiar robic to naprawdę profi i będziesz malował wszystkie elementy z dwóch stron :wink:. Nadkola wywalaj i zwróć szczegolną uwage na łądne obrobienie podkłądem wywinięć błotnika, audi ma taka bolonczke ze własnie na tych wywinięciach utlenia sie ocynk i odparza lakier więc jesli robisz auto to zadbaj aby rudy sie nie wdał :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie i tak szczeliny się idealnie nie zgrywają więc pewnie i pozdejmuje wszystko i będę to malować w dwóch garażach bo będzie ciasno, a tak to w jednym buda a w drugim zdjęte elementy więc gdy by pierwsza warstwa stygła na budzie to w drugim bym kładł na elementy. na chwilę obecną dysponuję dwoma kompresorami po 50 L. z tym że jeden ma wydajny silnik i tata powiedział że podepnie mi pod niego jeszcze jeden zbiornik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...