german81 Opublikowano 12 Marca 2013 Opublikowano 12 Marca 2013 no to tak jak myslałem masz prawie -11 % .przepływka do wymiany .
kiu_ Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Witam Chciałbym się podpiąć pod temat. Mam podobny problem auto pali dosyć dużo + ten sam błąd. w 99% po analizie wczesniejszych logów z tymi moimi wydaję mi się ze po przepływka. Ale jeśli można o ocenę moich logów będe bardzo wdzięczny a wiec o to logi statyczne na rozgrzanym silniku : Log (3 - 002,002) Log (1 - 008) Log (4 - 009) a to logi dynamiczne 2,8,9 Log (0 - 002,008,009)
german81 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 odpowiedziałes sobie sam na swoje pytanie przepływka do wymiany .
motor144 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Tak z ciekawości zapytam czy kolega pox uporał się z błędem 561 a jeśli tak to w jaki sposób , bo to dosyć częsta dolegliwość a przyczyny bywają różne więc każdy przypadek może być przydatny dla tych co z tym błędem będą dopiero walczyć ?
pox Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Niestety, ale jeszcze walcz- nie znalazłem sprawnej używanej przepływki.
Śliwek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 witam. nie wiem czy podpiąć się tutaj, czy zakładać nowy wątek. (jeśli zrobię źle, to bardzo przepraszam i proszę moderatora o przenie sienie posta do odpowiedniego działu) Otóż niedawno zakupiłem swoje b5 i byłem u gazownika na diagnostyce przed montażem. podpiął jakiś tester OBD 2 i w drogę. od razu rzuciło się w oczy ze temperatura niska @(okolo 70st) ale to już wiedziałem wcześniej (termostat wymienię w tym tygodniu z rozrządem i olejem). dodatkowo wyszło mu na tymże dotykowym testerku, że są 2 sondy, pierwsza pracuje, druga (stwierdził sprawdzająca) kompletnie nic. przepływomierz żyje. błędów żadnych nie widzę na moim urządzeniu. i najgorsze - "martwią mnie korekty - są dość wysokie ogólnie w całym zakresie około 15-20". na pytanie ile powinno być to powiedział +- 5. wychodzi na to, że silnik ma ubogą mieszankę. przejechałem około 600 km i spalił mi 2 razy poniżej 8 l/100. tryb mieszany, bez buta w podłodze, ale i nie emerycko. ogólnie chciałbym to ogarnąć przed montażem lpg (stag 4+, R01, hana zielona albo barracuda) żeby później nie było niespodzianek. Nie mam jeszcze vaga, ale znajomy mechanik który będzie zmieniał mi rozrząd na pewno ma. pytam, na co zwrócić uwagę? ewentualnie jakie logi poprosić żeby wkleić tutaj. ogólnie ludzie mają problemy z dużym spalaniem a u mnie jest niskie i auto w sumie jedzie ale nie chciałbym wypalić zaworów. pozdrawiam
german81 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 jaki masz dokładnie silnik podaj kod silnika to ci podam dokładnie które kanały zlogowa .
Śliwek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 ARG na naklejce w bagażniku. 99r lipiec wedle dokumentów jeśli ma to też znaczenie
german81 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 zrób logi z dynamiczne z bloku 2 7 31 od 1500-6500 obr . i sparwdz jakie wartosci beda zapisane w bloku 32 .
Śliwek Opublikowano 9 Kwietnia 2013 Opublikowano 9 Kwietnia 2013 okej. na razie to nie za bardzo wiem, co z czym się je (pewnie zakupie w przyszłości interface - możecie polecić jaki?), ale mam nadzieję że mój mechanik ogarnie to i przekaże mi pliki dla waszej oceny. może sam od razu rozgryzie co jest nie tak, bo dość łebski jest, tyle że ciężko u niego z czasem ;/
kiu_ Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Witam Dzisiaj wymieniłem przepływomierz, na szczęście dostałem za darmo od kolegi otol logi statyczne jeszcze dzisiaj postaram sie wrzucić logi dynamiczne Log (0 - 002,008,009) ---------- Post dopisany at 13:37 ---------- Poprzedni post napisany at 10:28 ---------- a tutaj jeszcze dorzucam logi dynamiczne + logi statyczne na dobrze rozgrzanym silniku Log (0 - 002,008,009) Log (1 - 002,008,009)
german81 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 KIU przepływka nadaje sie tylko do bakutilo zawyrza odczyt na wolnych obrotach powina mierzyc ok 2,5 g/s a u ciebie mierzy prawie 4 g/s
Śliwek Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 witam ponownie. przyszedl kabel od viakena i zaczalem pierwsze proby komunikacji z samochodem przy pomocy polskiego vaga. chcialem pobawic sie na postoju zanim wyjade na droge. niestety logu statycznego nie udalo mi sie zrobic, jedynie jakies odczyty bierzace ktore sa dla mnie jakies smieszne. wgl co chwile przerywa polaczenie i czesto nie polaczy sie ponownie. jak chce wejsc w logowanie to wywala polaczenie. wrzuce to co dalo mi sie zapisac a raczej uchwycic printscreenem. jakieś pomysly? program do bani? interfejs padniety? dodam, ze system to windows 7 ---------- Post dopisany 26-04-2013 at 11:49 ---------- Poprzedni post napisany 25-04-2013 at 21:21 ---------- Polski Vag dalej świruje. odpalilem vcds lite 1.1 ale on dziala tylko do 25 kanalu. zrobilem log statyczny (w celach nauki) i ewentualnego sprawdzenia przepływki? niestety kanal 7 ktory mam zlogowac dynamicznie jest jakby pusty. nic sie am nie wyswietla a o to log potrojny VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM w pewnym momencie włączyłem klime i odpalil się wentylator, pozniej wyłączyłem klime, a po jakims czasie wylaczyl sie wentylator. czekam na vagcoma 3.11 en to wkoncu zrobie te logi dynamiczne. prosilbym jednak o ocene zamieszczonych logow ---------- Post dopisany 29-04-2013 at 20:00 ---------- Poprzedni post napisany 26-04-2013 at 11:49 ---------- dodaje w końcu logi dynamiczne z kanalu 2, 20 i 31. pierwszy mi się trochę przeciągnął ale początek jest raczej ok. wartości w kanale 32 po przejechaniu okolo 300 km od skasowania błędów a zarazem korekt: -0,9% i 25% -> kilka dni temu jak zaglądałem było około 20% logi po skasowaniu błędów zaraz przed logowaniem: VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM wartości w kanale 32: 0% i 0% auto po skasowaniu błędów tzn korekt jakoś wyraźnie słabiej jeździ. tak samo było przy poprzednim skasowaniu.
german81 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 sprawdz czy nie masz nieszcelnosci miedzy przepływka a przepustnica jesli bedzie wszystko ok to przepływka do wymiany .
Śliwek Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 a reszta ok? zapłon i lambda? można ewentualnie próbować czyścic przepływkę czy to nigdy nie zdaje egzaminu?
Marc!n Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Nie ma żadnych błędów? Przepływka pokazuje za mało jak pisze kolega wyżej, sonda też ma raczej za niskie napięcie ale to jest pewnie związane z zaniżaniem g70 (mało powietrza to i mało paliwa). Auto nie ma mocy? Jakie spalanie? Można zrobić logi na wypadanie zapłonów i spr stan świec/kabli/cewek. Kluczowy w tym momencie jest przepływomierz, pożycz od kogoś na próbę i zrób logi zobaczymy co wyjdzie.
Śliwek Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 błedy byly 3 sporadyczne i zostaly usunięte jakies 300 km temu. nie wrocil zaden. logi dynamiczne dotyczace zaplonu zrobione (kanal 20). tylko ze ja nie umie ocenic czy to duzo czy malo te cyferki. auto ogolnie ma moc. teraz po skasowaniu korekt troche smiesznie jedzie jakby sie zmulil ale tak samo bylo przy ostatnim kasowaniu. spalanie 7,7 w trybie mieszanym. ostatnio 8,5 w tym sporo po miescie z klima. swiece suche nie wypalone. moze jutro zabiore sie za kolektor
Marc!n Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 z grupy 20 wynika, że trochę cofa zapłony, powinno być 0. Nie wiem, czy to nie wynika z uszkodzonej rzepływki. Świece kiedy były wymieniane? Najlepiej będzie jak pożyczysz od kogoś sprawną przepływę i zrobisz czytelne logi. Piszesz, że auto ma moc, a po chwili, że jakby się zamuliło. Z tych logów wychodzi, że jest muł, może jeździsz tak od początku i nie wiesz ja ma być na sprawnym:decayed:
Śliwek Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 czytaj kolego ze zrozumieniem. auto ma spore korekty i wtedy jezdzi wg mnie wmiare ok. logi robilem zaraz po skasowaniu wyuczonych korekt. ja akurat siedzialem na miejscu pasazera obslugujac kompa wiec wtedy nie wyczulem ze cos jest nie tak. ale pozniej przesiedlismy sie i stwierdzilem ze jest wyraznie slabsze i gorzej reaguje na pedał gazu. podejrzewam ze po kilkudzesieciu km sytuacja sie powtorzy jesli znow skasuje korekty. jak masz sprawna przeplywke to bardzo chetnie pozycze, ale obawiam sie ze mamy inne ;/ ---------- Post dopisany 11-05-2013 at 15:40 ---------- Poprzedni post napisany 29-04-2013 at 22:46 ---------- umyłem przepływkę, podłączyłem się kompem i posprawdzałem parę parametrów. w czasie nagrzewania silnika do 90 st pierwsza z korekt urosła z -0,9 na -1,2, a druga wartość była dalej bez zmian 25%. przepływomierz pokazywał około od 2,48-2,56 g/s (wcześniej 2,20-3,38) wyskoczył błąd: Saturday, 11 May 2013, 15:27:55:0 VCDS-Lite Version: Release 1.2 Control Module Part Number: 8D0 906 018 D Component and/or Version: 1.8L R4/5V MOTR 0006 Software Coding: 05001 Work Shop Code: WSC 07777 VCID: 28237BA3DBEB 1 Fault Found: 16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit P0130 - 35-10 - - - Intermittent skasowałem go (przy czym skasowały się korekty). pojeżdżę i zobacze co będzie oraz zrobie logi dynamiczne. na razie pojawiło się chyba jakieś światełko w tunelu. aha silnik jakby zywiej wkręca się na obroty przy przygazówce ale to moze tylko takie plecabo
pox Opublikowano 27 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2013 Witam, Wracam do tematu. Niestety poszukiwanie przepływomierza na niewiele się zdały. Sprawdziłem kilka i wskazania na wolnych obrotach są porównywalne, tzn ilość mierzonego powietrza w granicach 3,5. Regenerowany przepływomierz w ASO to koszt ok 900-1000PLN, co przy rynkowej wartości mojego auta to dosyć duży wydatek. Niestety w międzyczasie chyba padła lambda bo nie oscyluje. Czy to ze stoi na 0,45V definitywnie kwalifikuje ją do wymiany? Czy Sonda lambda BOSCH 0 258 003 478 nadaje się do tego silnika? W opisie jest że tak, ale wiem że ori była wkładana o numerach 0 258 003 518/519
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się