Skocz do zawartości
IGNOROWANY

temperatura ponad 100*c prosze o rady i podpowiedzi


lukii23

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam audi 1.6 ADP, kupując je silnik się nie dogrzewał wiec mechanik wymienił termostat i stało się oczywiście to co przypuszczałem ze teraz będzie sie grzało, no i się grzeje temperatura dochodzi do 100 i ponad. przed wymiana termostatu zostawiłem auto z pracującym silnikiem i po ponad godzinie pracy utrzymywało na zegarach 90 stopni, nie grzało się na postoju, mechanik mówi ze może pompa wody, wisko bo mimo 100 stopni po wymianie termostatu nie włącza sie,(nie słyszałem aby wiatrak włączał sie tez wcześniej) wziął też pod uwagę ze może termostat otwiera sie zbyt późno bo mimo ze nowy nie znaczy sprawny,podczas jazdy przy 2*c auto utrzymuje wysoką temperaturę a czy wiatr nie dał by rady chłodzić chłodnicy? bo jeśli auto miało by zapchaną chłodnice to podczas jazdy z otwartym termostatem nie chłodziło by się do 70 stopni jak wtedy kiedy był uszkodzony prawda?i moje pytanie do was jeśli ktoś miał taki problem czy mimo wszystko może być to wisko lub pompa? jest fizycznie możliwe ze wirnik pompy kręci sie ale jego łopatki już sie "kończą"? metodą prób i błedów można tak sobie wymieniać bez końca a w sumie do końca kasy na koncie pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lopatki raczej sie nie konca, jak juz to wirnik stoi a os sie kreci lub leje po osce. ja mialem taki problem (jest pare tematow nizej w dziale chlodzenie ) to wyczyscilem nagrzewnice i jest ok. wcesniej wyjalem termostat i tez bylo ok, z zakryta chlodnica bo 15 km 90C i trzymalo. sprobuj wyczyscic nagrzewnice lub zamiast nagrzewnicy wpiac rurke o srednicy kroccow i wtedy zoabczyc czy bedzie sie grzal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaką masz temperaturę na vagu? płyn zimowyw układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura z vaga jest ponad 100 tak jak na zegarach płyn nie mam pojęcia jaki. ogrzewanie ładnie grzeje wiec czy moze to byc wina nagrzewnicy?bez termostatu na postoju nie było problemów z przegrzewaniem i ogrzewaniem auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie pompa siada, albo zapowietrzony układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie pompa siada, albo zapowietrzony układ

no własnie, odpowietrz porządnie układ, nowy termostat nie znaczy dobry-niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś kumpel miał taki przypadek :wink: golf czy temp cały czas 110 st. trzech mechaników zmieniało termostaty i nikt nie doszedł co jest. kupel najpierw wymienił pompę wody no i wszystkie przewody wodne bo wszystkie popuchły od temperatury. złożył i dalej to samo. miał zmieniać po raz czwarty w miesiącu termostat ale zauważył jak go wyjął że jakiś magik kiedyś osadził termostat na silikonie i zalepił prawie całą dziurę :doh: wyczyścił silikon, złożył i śmiga golf jak nowy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyglada na to ze pompa wody była nie taka jak trzeba, ale... teraz jak jade do 60km/h to vag pokazuje 95 stopni a jak szybciej to stoi 90 co to moze znaczyc? w korku 95 jak rusze to spada, nowa pompa, wisko działa, nowy termostat, lecz nie orginalny zmienic? może ktoś ma pod reką jakąś instrukcje gdzie on jest i jak sie go wymienia czy tak powinno byc? brat ma A3 1.8 i temperatura stoi jak wryta próbować płukać chłodnice i nagrzewnice?czy zmienić termostat i zobaczyc? kupie go normalnie w motoryzacyjnym (orginał?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ori termostat tylko w ASO kupisz, ja miałem BEHRa i też było OK. Do termostatu dostaniesz się z kanału, znajduje się po stronie kierowcy, najłatwiej znajdziesz jak zlokalizujesz przewód gumowy wychodzący z chłodnicy i idący do pompy wody, tam właśnie jest kruciec przykręcony na 2 śruby do pompy a w nim osadzony termostat. Na upartego z lewarka też da rady wymienić jeśli nie dysponujesz kanałem, na spokojnie da rade w godzinke wymienić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobny problem, w trakcie jazdy trzymał 90 na postoju temperatura rosła ponad 100 gdy dałem mu wyższe obroty tak z 3 tysiące spadała. wymieniłem termostat na ori, czujnik temperatury też ori, pompę wody, wisco, chłodnicę i dalej to samo. Okazało się że była to uszczelka pod głowicą chociaż nic na to nie wskazywało bo płynu nie ubywało ani nie było ciśnienia w układzie chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...