Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd wypadających zapłonów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie z kolei pierwsze objawy wypadających zapłonów jak było wątpliwej jakości paliwo, potem wtrysk od gazu padł - wymieniłem i cyka ja ta lala. Wymiana cewek to tylko jedna z wielu możliwości i to w cale nie najbardziej prawdopodobna.

Opublikowano

Witam wszystkich u mnie też wypadają zapłon w 2.0 fsi i nie mogę sobie z tym poradzić znalazł by się ktoś kto by mi pomógł::-(

Opublikowano

Panowie a czy wypadanie zaplonu moze byc spowodowane wyciekiem spod uszczelki pokrywy zaworow? Na 2 cylindrach? Wymienialem cewki na tych sylindrach I jest to samo. Drugie pytanie czy da sie sprawdzic sprawność wtryskiwaczy? Po prostu zamienic je miejscami i sprawdzic czy nie wywaliło blefu na innym cylindrze? No i czy wypadanie zapłonu na 2 cylindrach powoduje mniejsza moc/moment obrotowy?

Opublikowano

wypadanie zapłonu to nic innego jak częściowe lub całkowite zaprzestanie pracy jednego cylindra. Widzę z opisu, że masz ALTka co za tym idzie na pewno żłopie Ci olej, a to prosta droga, żeby mieć uwalone świece, a uwalona świeca to świeca bez iskry. Częsta usterka. Mogą być też cewki ale to wykryjesz jak pozamieniasz je miejscami. Świece wymieniaj bez wahania jeśli nie robiłeś tego w ciągu ostatnich 30 tys.

Opublikowano

wypadanie zapłonu to nic innego jak częściowe lub całkowite zaprzestanie pracy jednego cylindra. Widzę z opisu, że masz ALTka co za tym idzie na pewno żłopie Ci olej, a to prosta droga, żeby mieć uwalone świece, a uwalona świeca to świeca bez iskry. Częsta usterka. Mogą być też cewki ale to wykryjesz jak pozamieniasz je miejscami. Świece wymieniaj bez wahania jeśli nie robiłeś tego w ciągu ostatnich 30 tys.

Jeśli świece wymienie miejscami to również powinno pokazać wtedy błąd na innych cylindrach? Cewki wymieniałem na tych 2 cylindrach wypadających i niestety bez poprawy

Opublikowano

Ze świecami nie kombinuj tylko je wymień jeśli tego nie robiłeś - koszt niski, a jest to element eksploatacyjny :) jak je wykręcisz to będziesz widział ich stan, może zamienić miejscami aby się upewnić.

Opublikowano

Witam

Dołączam do tematu wypadającego zapłonu. Temat przeczytałem.

W okolicy 3,5-4,5 tys  obrotów szarpie i lekka utrata mocy. Objaw identyczny dla benzyny i LPG.

Wolne obroty stabilne, nic nie szarpie

Na zimnym silniku objawów nie stwierdzam.

Odczyty:

P0321 - Obwód wejściowy prędkości silnika dla rozdzielacz/zaplonu Sygnal poza zasięgiem/wydajność Status 2

P0420 - System katalizatora, (Bank1) wydajnosc ponizej progu Status 1

P0300 - Wykryte przypadkowe wielokrotne przerwy zaplonow w cylindrach Status 1

P0301 - wykryto wypadanie zaplonu w cylindrze 1 Status 1

P0302 - wykryto wypadanie zaplonu w cylindrze 2 Status 1

Wymieniona uszczelka pokrywy zaworów, teraz już nie będzie zaolejonych cewek.

Zacznę od zajrzenia do świec, zmiany kolejności cewek.

Czy błędy nie wskazują też na uszkodzenie czujnika położenia wału?

Co jeszcze mogę sprawdzić?

pozdrawiam

a

 

Opublikowano
Dnia 6.04.2017 o 21:11, areksz napisał:

Witam

Dołączam do tematu wypadającego zapłonu. Temat przeczytałem.

W okolicy 3,5-4,5 tys  obrotów szarpie i lekka utrata mocy. Objaw identyczny dla benzyny i LPG.

Wolne obroty stabilne, nic nie szarpie

Na zimnym silniku objawów nie stwierdzam.

Odczyty:

P0321 - Obwód wejściowy prędkości silnika dla rozdzielacz/zaplonu Sygnal poza zasięgiem/wydajność Status 2

P0420 - System katalizatora, (Bank1) wydajnosc ponizej progu Status 1

P0300 - Wykryte przypadkowe wielokrotne przerwy zaplonow w cylindrach Status 1

P0301 - wykryto wypadanie zaplonu w cylindrze 1 Status 1

P0302 - wykryto wypadanie zaplonu w cylindrze 2 Status 1

Wymieniona uszczelka pokrywy zaworów, teraz już nie będzie zaolejonych cewek.

Zacznę od zajrzenia do świec, zmiany kolejności cewek.

Czy błędy nie wskazują też na uszkodzenie czujnika położenia wału?

Co jeszcze mogę sprawdzić?

pozdrawiam

a

 

rozwiązałes juz problem ? ja po częsci mam podobna sytuacje i bardzo mnie ciekawi twój watek

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze nie rozwiązałem.

Wymieniłem świece, 

Zamieniłem miejscami cewki.

Dalej szarpie i spadek mocy przy 4 tys .

Kupiłem kabel diagnostyczny.

Błędy jak wyżej.

Spróbuję zdemontować czujnik położenia wału z silnika i go sprawdzić, przy okazji odczytam nr katalogowy.

Rozglądam się za sprawnym (nówka albo używany).

U mnie nowe: Bosch-195zł, Delphi-130zł, najtańszy-100zł

Edytowane przez areksz
Opublikowano

Sprawdzałeś szczelność dolotu??

Opublikowano
12 godzin temu, misha1982 napisał:

Sprawdzałeś szczelność dolotu??

Nie sprawdziłem. Kolejna rzecz do wyguglowania :)

To może inaczej, czy w okolicach Ostrowca Św, jest mechanik, który ogarnie stuki w przednim zawieszeniu i wypadanie zapłonu.

dzisiaj oooo było w trasie , ale nie ze mną  /:  Standardowa dolewka oleju :) szału nie ma.

Czujnika połażenia wału nie sprawdziłem.

Stuki w zawieszeniu sprawdzone w dwóch warsztatach.  Nie ma charakterystycznych objawów. zawieszenie sprawne.

Prawdopodobna diagnoza - wahacz,  potrafi się tłuc, tak ma.

W drugim mi powiedziano ze zrobią wszystko, i wymienią co tylko chcę :) ale stuki mogą zostać :D

pzdr

a

 

Opublikowano

Koledzy nie chcę Was straszyć ale u mnie objawy były bardzo podobne, po jakimś czasie zauważyłem mocniejsze kopcenie (zużycie oleju wzrosło do ok 1L/1000km) w ostatecznym rozrachunku zdecydowałem się na otwarcie silnika i przyczynę wypadania zapłonów macie TUTAJ. Przez te rysy na cylindrze dużo oleju dostawało się do komory spalania co powodowało, że jak olej uwalił świecę to nie dochodziło do zapłonu. Wymieniałem świece, cewki itd ale niestety na koniec i tak musiałem kupić nowy silnik. 

Opublikowano
Dnia 20.05.2017 o 23:55, areksz napisał:

 

W drugim mi powiedziano ze zrobią wszystko, i wymienią co tylko chcę :) ale stuki mogą zostać :D

 Tym bym podziękował

 

 

Opublikowano

 

Dnia 28.05.2017 o 09:25, Kary napisał:

Koledzy nie chcę Was s....

Po Twojej poczcie uświadomiłem sobie, że wiele spraw związanych z diagnostyką, można wykonać kamerą inspekcyjną !!!

 Cenna rada :)

Opublikowano (edytowane)

Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wału i skasowałem błędy.

Jeszcze nie sprawdzałem na kabelku, ale alt-ek już inaczej jedzie. Spoko można ciągnąć do 5tys. , nie ma szarpania i spadku mocy.

Zdemontowany czujnik nie był dedykowany do tego silnika.

pzdr

Ad.

Na kabelku czysto.

Edytowane przez areksz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...