Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[b5 1.9 TDi 1Z] Tuning 90 KM --> 140 KM [brać turbo od AW


Robić turbinę od AWX od razu czy potem?  

1 użytkownik zagłosował

  1. 1. Robić turbinę od AWX od razu czy potem?

    • Od razu [bo po co dwa razy dłubać]
    • Potem [najpierw sprawdź jak da radę wtryski/soft]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
szkoda że w temacie wypowiadaja sie osoby które w życiu nie użytkowały mocnego tdi,160km jest jak najbardzie do zrobienia i jest to bezpieczne,

ale mu tu mowimy tez o kosztach ;)

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

Trochę się dowiadywałem:

1) Nie skończy się na gadaniu

2) Koszty są drugoplanowe (nie aż tak istotne)

3) Większość argumentów przemawia za tym że do około 150 powinno się dać

4) Chyba zrobię na razie (na wiosnę) wtryski, turbo i soft tak na oko na 145-155 kuni

5) Pozostałe rzeczy: sprzęgło (większość twierdzi że da radę), zawiecha (jak nie będę jeździł non stop ponad 200 to też wytrzyma) i hamulce (j.w.) na później

6) Zastanawiam się nad tą pompą mimo wszystko......

PS: to już opinie pseudo "specjalistów":

Silnik 1.9 TDI 90, 110, 130, 150 to ten sam silnik tylko osprzeęt inny: czyli I/O, intercooler, pompa, wtryski, turbo, soft.

Jeżeli ta opinia ma coś z prawdy, to ja właśnie conajmniej połowę osprzętu silnika wymienię.... więc w czym problem ze 150 koni ??

Opublikowano
a ja tam czuję, że się skończy tylko na gadaniu/gdybaniu :razz:

no offense :cool:

badzmy dobrej mysli ... ;-)

tu masz golfika 1Z wystrojonego na ponad 160 kucy ... poczytaj jakie ma modyfikacje mechaniczne

:arrow: http://www.diagtronik.pl/forum/viewtopic.php?t=3931

Byłem przy hamowaniu tego golfa i... "T R O C H ę" kopcił na wyższych obrotach :lol: :shock: :lol: Ale wynik całkiem ciekawy jak na serie 90PS, ładnie to musi śmigać

Opublikowano

Jak dla mnie to mocno, choć w sumie to nie wiem jak zachowują się inne silniki po tak poważnych przeróbkach, no i w sumie nie wiadomo jaki jest stan silnika bo od tego też może wiele zależeć, ale myśle że żaden szanujący się tuner nie bedzie robił takich zmian na jakimś padniętym silniku( chodzi mi o to że na wykresie jest napisane że ten golf ma 400 tyś.km- ale to chyba pomyłka)

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

silnik naturalnie zostanie najpierw dobrze sprawdzony, poza tym po wywiadzie wychodzi na to że pompę chyba sobie daruję, pozostaje:

wtryski/turbo/soft

i liczę na około 140 KM i ponad 310 Nm...

Opublikowano

jeszcze ic by sie przydal

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

mówisz że jak będę robił:

soft/turbo/wtryski to jeszcze IC zrobić, czy w tej pierwszej wersji w której także pompę planowałem wymienić ?

PS, znasz może orientacyjne ceny takiego zabiegu? Czy Twoim zdaniem 1Z wytrzyma te 140 koni ?

Opublikowano

ja zrobilem a6 avg:soft,turbo,ic na 145km i 320nm

Opublikowano
ja zrobilem a6 avg:soft,turbo,ic na 145km i 320nm

to chyba nie tak duzo jak na 110 w serii i takie modyfikacje ......

P.S takie wyniki mozna osiagnac chyba samym softem .... :?:

Opublikowano

tak mozna :lol: można uzyskac przyrost 100% samym softem

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

ale chodzi mi o sensowne modyfikacje, chyba skłaniam się do tego co proponuje ctv:

soft/turbo/wtryski/ic - chociaż IC w pierwszym podejściu chyba nie zmnienię - pytanie czy jest to konieczne?

Opublikowano

zrób soft a nastepnie ic

Opublikowano
tak mozna :lol: można uzyskac przyrost 100% samym softem

pytam powaznie ... bo takie wyniki sa osiagalne samym softem,ewentualnie z turbulum od 130 PD .... czy AVG jest oporny na wirusowanie czy poprostu wychodzisz z zalozenia ze lepiej podciagnac troszke osprzetem niz tylko samym softem .....

Opublikowano

nie rozbrajaj mnie ,na turbulum od 110 140 km to hardcore :!: uwazam ze bezawaryjne auto to podstawa,nie ma opornych na wirusa

Opublikowano
nie rozbrajaj mnie ,na turbulum od 110 140 km to hardcore :!: uwazam ze bezawaryjne auto to podstawa,nie ma opornych na wirusa

chyba sie nie zrozumielismy ..... nigdzie nie napisalem ze to hardcore .... :roll:

ale jedno juz wiem .... ;-)

Gość MorgothDBMA
Opublikowano

Czyli ostatecznie będzie na razie tak:

W najbliższym czasie hamownia i dokładna diagnoza...

Na wiosnę: turbo (jak najlepsze), wtryski i soft (przy okazji rozrząd)

Może jakieś wskaźniki doładowania i temp. oleju

Potem hamownia i testowanie wyników :)

Planowana moc około 140 KM i moment około 310-330 Nm

PROSZę o komentarze :mrgreen:

Pozdry

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...