nowyy121 Opublikowano 14 Marca 2013 Opublikowano 14 Marca 2013 Witam męczę się z tym problemem od 2miesiecy od kiedy kupiłem auto mowa tu o Audi a4b6 AWX 130. Problem mój polega na tym ze auto na 5biegu gdy osiagnie obroty 3tys (około160km/h) czuć spadek mocy i auto bardzo muli i bardzo słabo juz wtedy przyśpiesza można powiedziec ze przyspieszenie jest prawie 0 tak jak by sie blokowal na tej prędkości. Auto było już kilka razy podpinane pod VAGA i wykazuje wszystko oki. wymienilem wszystkie weżyki od podcisnienia sprawdziłem intercooler wymieniłem turbo( stare miało luzy i brało olej) sprawdzałem ustawienie popmpowtryskow są ok, wałek również jest oki nie jest wytarty.A auto dalej na 5biegu przy osiagniecu 3tys/obr. traci moc. Miał juz ktoś taki przypadek ??? POMOCY nie wiem juz gdzie szukac:(
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Auto było już kilka razy podpinane pod VAGA i wykazuje wszystko oki. wymienilem wszystkie weżyki od podcisnienia sprawdziłem intercooler wymieniłem turbo( stare miało luzy i brało olej) sprawdzałem ustawienie popmpowtryskow są ok, wałek również jest oki nie jest wytarty.A auto dalej na 5biegu przy osiagniecu 3tys/obr. traci moc. Miał juz ktoś taki przypadek ??? POMOCY nie wiem juz gdzie szukac:( Nie może być oki skoro problem nie ustąpił nawet po wymianie turbo. Efekt odcięcia mocy przy ww. prędkości obrotowej silnika to zwyczajnie przejście sterownika silnika w tryb pracy awaryjnej tzw. "notlauf". Nie wiem jaka jest kondycja turbosprężarki jaką wstawiłeś po wymianie starej ale z całą pewnością logując dynamicznie Twój samochód będzie widać, że powodem notlaufu będzie zapewne przeładowanie turbo ale wtedy trzeba też podejrzeć wszystkie niezbędne parametry widoczne w interfejsie diagnostycznym by stwierdzić czy przyczyną przeładowania jest np. czujnik ciśnienia doładowania, zmienna geometria turbo, zatkany wężyk idący od N75 do obudowy filtra powietrza itd. Skoro parametry były podglądane to teraz należy wykonać komplet logów (statycznych w trybie Meas. Blocks oraz Basic Settings a także dynamicznych) i wkleić je w dział Diagnostyka.
nowyy121 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 wężyki nie są zatkane bo wszystkie wymieniłem na nowe . Turbo jest po regeneracji z (b7 2,0 TDI) robiłem logi ale niestety nie mam jak ich tu wrzucić bo znajomy nie miał jak mi tego przekazać. Turbo laduje tak jak ma ladowac, sztange normalnie zaciąga do konca przepływka dobra cisnienie na biegu jałowym wychodzi 0,8bar. a gdyby auto wpadało w "notlauf" na kazdym biegu by traciło moc powyżej 3tys a ten problem jest tylko na biegu 5
andrzej22 Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Sztomel w sumie to Cie podziwiam. Już tyle razy pisałeś o tym notlaufie w sposób wręcz naukowy ale prosty i zrozumiały nie tylko na forum audi ale i na innych a ludzie dalej pytają o to samo... ---------- Post dopisany at 15:33 ---------- Poprzedni post napisany at 15:23 ---------- wężyki nie są zatkane bo wszystkie wymieniłem na nowe . Turbo jest po regeneracji z (b7 2,0 TDI) robiłem logi ale niestety nie mam jak ich tu wrzucić bo znajomy nie miał jak mi tego przekazać. Turbo laduje tak jak ma ladowac, sztange normalnie zaciąga do konca przepływka dobra cisnienie na biegu jałowym wychodzi 0,8bar. a gdyby auto wpadało w "notlauf" na kazdym biegu by traciło moc powyżej 3tys a ten problem jest tylko na biegu 5 Podmień zaworki n75
nowyy121 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 jak tylko bede miał możliwość podmienie ten zoworek. Moze glupie pytanie ale dużo osób mi to juz mówił i dlatego pytam czy możliwe zeby po prostu na biegu 5 przy tej prędkości 170 pompowtryski już sobie nie daja rady??
andrzej22 Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 jak tylko bede miał możliwość podmienie ten zoworek. Moze glupie pytanie ale dużo osób mi to juz mówił i dlatego pytam czy możliwe zeby po prostu na biegu 5 przy tej prędkości 170 pompowtryski już sobie nie daja rady?? Wszystko jest możliwe w 10-cio letnich bolidach ale zacznij od najtańszych rzeczy żeby sobie kosztów niepotrzebnie nie robić.
nowyy121 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 wszystko juz sprawdziłem zostaje tylko podmiana zaworku N75, ale wątpie ze to pomoze bo na 4 on jeszcze fajnie ciagnie do 150 a problem zaczyna sie juz tylko na 5 na wyzszych obrotach i prędkosci i obawiam sie ze to własnie bedą te pompowtryski tak jak mi mówią
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Dzieki andrzej22 za zrozumienie nowyy121, to co twoim zdaniem powoduje takie zachowanie się Twojego silnika ? Myślisz, że pompowtryski albo N75 - skoro tak uważasz to działaj. Co zrobisz jak na obecnych pompowtryskach będzie sie działo to samo - podmienisz ? Jeśli tak to daj znac czy coś się zmieniło po ich wymianie i od razu napisz albo powiedz dlaczego nie ! (albo ja się mylę).
nowyy121 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 szczerze to już mam dość mecze się z tym problemem od kiedy kupiłem to auto czyli od 2 miesiecy. I od tamtego czasu jezdze po mechanikach wszyscy szukaj sprawdzaja i rozkladaja ręce .... ---------- Post dopisany at 16:25 ---------- Poprzedni post napisany at 16:20 ---------- ok to powiedz mi co ty byś zrobil Sztomel na moim miejscu dalej bo widze ze wypowiadasz sie w duzo postach i znasz sie troche ratuj
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 Krótko, gdybym miał Twoje auto przed sobą to traktując je jak własne znalazłbym przyczynę, którą opisujesz bardzo szybko bo opcji nie jest dużo - doświadczenie już dawo nabyłem a czas nagli. Problem w tym, że nie piszesz skąd jesteś a wtedy posadziłbym Cię na fotelu kierowcy lub pasażera, zlogowalibyśmy i pokazałbym Ci na nich co mi się nie podoba i co należy zmienić. Potem, po zmianie wsadziłbym Cię na fotel i po przejażdżce pokazałbym Ci co się powinno zmienić lub nie i po naprawie pokazałbym Ci Co się zmieniło - jeśli nic - to naprawa byłaby gratis a jeśli usterka zostałaby zniwelowana to przynajmniej chciałbym się napić. Oczywiście nie mogę,naprawić wszystkiego bo nie posiadam silnika na pompowtryskiwaczach więc nie podmienię ich swoim kosztem jak będą padochy - cudotwórcą przecież nie jestem ale pomóc chętnie bym chciał. ---------- Post dopisany at 16:56 ---------- Poprzedni post napisany at 16:50 ---------- Problemem będzie zmienna geometria turbo a nie żaden N75.
andrzej22 Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 nowyy 121 siadaj w dupowóz skrzynkę Finlandii do kufra i śmigaj do Sztomela jak Ci pomoc oferuje bo inaczej będziesz jezdził po tych znachorach i bedą wymieniac dobre podzespoły na również dobre aż im się uda trafić w przyczynę tylko Twój portfel będzie coraz cieńszy...
nowyy121 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 staram się tą przyczynę znaleść od 2miesiecy. W małym skrócie opiszę. Kupiłem to auto i auto nie wyciągało więcej jak 150km/h okazało sie ze intercooler jest dziurawy i pompa od podciśnienia ma luzy i na biegu jałowym pompowała tylko 0,2bar. Zostało to wszystko zrobione inetrcooler juz cały pompa na biegu jałowym teraz ma 0,8bara przy okazji wymieniłem wszystkie wężyki od podciśnienia. Na autostradzie auto wyciągło po tych zabiegach prędkość 190km/h i więcej iść nie chciało. Po pewnym czasie od tego zrobienie w całym układzie miałem olej sprawdziłem turbo mialo duże luzy wymieniłem je na turbo z B7 2,0 tdi. Autem udałem się do firmy która zajmuje sie tuningiem CTR sprawdzili auto mi na logach i wszystko wychodzi ok lecz auto dalej rozpędza się od 160 bardzo powoli i prędkość MAX 190 i dalej nie idze. A jestem z okolic Nysy
Krytias Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 robiłem logi ale niestety nie mam jak ich tu wrzucić bo znajomy nie miał jak mi tego przekazać. Kolego nowy121.... postaraj sie jednak zrobic logi jeszcze raz i je tu dostarcz. Bo tak, to jest tzw. "wróżenie ze szklanej kuli" A kolega Sztomel jeszcze jasnowidzem nie jest... PS. A co to za miejscowosc... G PS. Albo tak jak kolega powyzej pisze... jedz do Rybnika, nie masz az tak daleko.
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 robiłem logi ale niestety nie mam jak ich tu wrzucić bo znajomy nie miał jak mi tego przekazać. Kolego nowy121.... postaraj sie jednak zrobic logi jeszcze raz i je tu dostarcz. Bo tak, to jest tzw. "wróżenie ze szklanej kuli" A kolega Sztomel jeszcze jasnowidzem nie jest... Długo tak jeszcze pojedziemy z tym tekstem ?
nowyy121 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 województwo Opolskie jakieś 55km od Opola ---------- Post dopisany at 17:19 ---------- Poprzedni post napisany at 17:13 ---------- To kolego Sztomel kiedy mógłbym wpaść ??
Sztomel Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 W Opolu też masz gościa co się zwie - zaraz sobie spomnę - a nie ważne - nie przypomniałem sobie : ---------- Post dopisany at 17:25 ---------- Poprzedni post napisany at 17:19 ---------- Dobrze, powiem Ci, że turbo masz do czyszczenia, czy Ty mi je zostawisz czy dasz do sprawdzenia bo powiem Ci, że turbo musi Ci ktoś wyczycić i ja akurat w tej kwestii nie mam Ci co powkidzieć.
nowyy121 Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 jak turbo jak turbo jest po regeneracji?
Krytias Opublikowano 16 Marca 2013 Opublikowano 16 Marca 2013 jak turbo jak turbo jest po regeneracji? Kolego Andrzeju, zrob logi i daj je na forum do działu Diagnostyka. Koledzy zobacza i powiedza ci co tam u Ciebie "piszczy". Innej opcji raczej nie masz. Pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 17 Marca 2013 Opublikowano 17 Marca 2013 Skoro byłeś w CTR Tuning to zapewne w Kędzierzynie Koźlu bo masz tam bliżej niż do Zabrza. Turbo regenerowane nie zawsze znaczy dobre - oj, tu wielu innych forumowiczy mogłoby psy powieszać na tych firmach co się tym zajmują niby "fachowo". Skoro auto rozpędza się zaledwie do 190 km/h i dalej nic to przyczyny mogą być głównie trzy - albo turbo niedomaga w górnym zakresie obrotów albo przepływka zaniża już wskazania albo układ paliwowy niedomaga. Wszystko to byłoby widoczne nie tylko dla mnie ale i dla pozostałych forumowiczów gdybyś tylko postarał się wykonać i wkleić logi (dynamiczne). Statyczne również a przede wszystkim grupy 010 by podejrzeć wartości z czujnika ciśnienia doładowania. Niemnjej jednak na tym forum wymagane są kompletne logi. Nie chce mi się wierzyć, że w CTR Tuning logowali auto i niczego niepokojącego nie stwierdzili przy takich objawach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się