shakal 3 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Witam. Chciałem się dowiedzieć czy u kogoś ten silnik też lubi sobie łyknąć olej? U mnie sprawa wygląda tak, że po około 10.000km zaświeca się niski stan oleju i muszę zrobić dolewkę ok. 1L (może nie cały). Jeżdżę na Castrol EDGE do PD. Na blacie prawie 200.000km. Nie ma żadnych wycieków, turbina czysta. Mam się czegoś obawiać, czy to raczej normalne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mauros88 0 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 litr kolego to nie jest jeszcze jakis tragiczny wynik. Obserwuj sytuacje czy wiecej nie zacznie czasem pochlaniac oleju. Wtedy bym sie zaczal tym martwic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redziasom 1 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Ja miałem podobny problem. Na początku na zimnym silniku trochę kopcił i pobierał olej, aż w końcu przy próbie zrobienia logów dynamicznych turbina się rozsypała i wyssała cały olej z silnika. Po regeneracji turbo jest wszystko ok. Od tamtego czasu przejechałem jakieś 5000 km. i nie widzę żadnego ubytku. Sprawdz turbinę, ja zaniedbałem i cały koszt "imprezy" kosztował mnie 2500zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakal 3 Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Dokładnie rok temu jeden mechanik sprawdzał mi ją i mówił że są śladowe znaki oleju, ale podobno tak ma być, więc nie wiem teraz chyba podjadę gdzieś indziej żeby sprawdzili jeszcze raz. Teraz będę wymieniał rozrząd to przy okazji sprawdzi się turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-U-M-A 3 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wydaje mi się że może to być problem turbiny która bierze olej. A co do Oleju to zainwestował bym w jakiś lepszy olej na przyszłość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielo 1 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Jak jeździłem na Castrolu to też musiałem dolewać ok 1litra między wymianami.Teraz zalałem Motula i jest lepiej zero dolewek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakal 3 Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wydaje mi się że może to być problem turbiny która bierze olej. A co do Oleju to zainwestował bym w jakiś lepszy olej na przyszłość Tak jak pisałem turbinką się zajmę, nie osobiście ale zostanie sprawdzona. Co do oleju to taki był lany przez wcześniejszą właścicielkę, przynajmniej tak twierdziła, ale z babami to różnie Jak jeździłem na Castrolu to też musiałem dolewać ok 1litra między wymianami.Teraz zalałem Motula i jest lepiej zero dolewek Hmm.. może przy następnej wymianie bym czymś innym zalał? Mówisz, że ten Motul dobry? Dokładnie jaki będę potrzebował do siebie pod pompowtryski, orientuje się ktoś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P-U-M-A 3 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wydaje mi się że może to być problem turbiny która bierze olej. A co do Oleju to zainwestował bym w jakiś lepszy olej na przyszłość Tak jak pisałem turbinką się zajmę, nie osobiście ale zostanie sprawdzona. Co do oleju to taki był lany przez wcześniejszą właścicielkę, przynajmniej tak twierdziła, ale z babami to różnie Jak jeździłem na Castrolu to też musiałem dolewać ok 1litra między wymianami.Teraz zalałem Motula i jest lepiej zero dolewek Hmm.. może przy następnej wymianie bym czymś innym zalał? Mówisz, że ten Motul dobry? Dokładnie jaki będę potrzebował do siebie pod pompowtryski, orientuje się ktoś? Tak Olej Motul będzie wiele lepszym wyborem niż ten olej który teraz zalewasz. W dziale diesel masz odpowiedni temat z Olejami. Tam dowiesz się wszystko:wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakal 3 Opublikowano 15 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Wydaje mi się że może to być problem turbiny która bierze olej. A co do Oleju to zainwestował bym w jakiś lepszy olej na przyszłość Tak jak pisałem turbinką się zajmę, nie osobiście ale zostanie sprawdzona. Co do oleju to taki był lany przez wcześniejszą właścicielkę, przynajmniej tak twierdziła, ale z babami to różnie Jak jeździłem na Castrolu to też musiałem dolewać ok 1litra między wymianami.Teraz zalałem Motula i jest lepiej zero dolewek Hmm.. może przy następnej wymianie bym czymś innym zalał? Mówisz, że ten Motul dobry? Dokładnie jaki będę potrzebował do siebie pod pompowtryski, orientuje się ktoś? Tak Olej Motul będzie wiele lepszym wyborem niż ten olej który teraz zalewasz. W dziale diesel masz odpowiedni temat z Olejami. Tam dowiesz się wszystko:wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danielo 1 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Poczytaj tutaj http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/all-tdi-olej-tdi-9726/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo814 4 Opublikowano 15 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 motul specyfic 505.01 numer 1 liqui moly numer 2 innych nie lej bo bedzie chlał na potege wiem z doswiadaczenia , posiadałem b7 bke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekvka 0 Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 powiem tylko to że ja mam w tej chwili 261 tys i oleju do wymiany nie bierze wcale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redziasom 1 Opublikowano 17 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 ja mam zalany Motul 8100 X-clean+ z normą 504 00/507 00 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ysiak 1 Opublikowano 20 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Ja również mam BKE i mam ponad 240k przebiegu. Jeździłem przez jakiś czas na Castrolu Edge po czym przesiałem się na Motul 8100 Xclean. Zarówno na Castrolu jak i na Motulu nigdy poziom oleju nie spadł mi do wartości która spowodowała by zapalenie się kontrolki. Jeśli są jakieś ubytki to są na tyle małe, że ich nie zauważam. Zazwyczaj jest tak jak koledzy wyżej piszą - olej ucieka w turbo. Jak sprawdzisz dmuchawkę to napisz co Ci powiedzieli. Sam mam zamiar oddać niedługo samochód na grubszy przegląd i dobrze wiedzieć na co zwrócić uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakal 3 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Jak tylko będę coś wiedział to dam znać. Kurde teraz auto stoi to mógłby ktoś na to popatrzeć hmm... pomyślę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VTG 0 Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Ta turbina nie dość że jest mała i kiepsko pompuje z dołu to jeszcze robili ją w rumunii to jedna z najgorszych turbin. Moich dwóch kolegów miało silnik wymieniany przez rozpadniętą turbinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shakal 3 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 Nie straszcie bo do PL na święta jeszcze nie pojadę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Martin_Speed 0 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 Mi Castrola łykał 1,5 l zmienilem na motula i praktycznie nic Chociasz tej zimy sprawdzilem poziom oleju przed wymiana szklanek i troszke Lykną okolo 200-300ml Pewnie turbawka bo brzeczy troche Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotr_1982 3 Opublikowano 25 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2013 norma.ja bym sie niczym nie przejmowal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość SpongeBob Opublikowano 30 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2013 Jak jeździłem na Castrolu to też musiałem dolewać ok 1litra między wymianami.Teraz zalałem Motula i jest lepiej zero dolewek popieram rowniez jak jezdzilem na catrolu musialem robic dolewke zmienilem na motula i od wymiany do wymiany nic nie dolewam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się