Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Silnik bierze olej - Dlaczego ?


shakal

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie awx,zrobiony na 190km i 390nm na brd,nie ma lekko,jezdze na motul specyfik norma dla PD,nie powiem bo oliwy lyka,ale tez latwo nie ma,1.2 bieg plus trókja krece :),jak zacznie ciagnac ponad 2000obr to juz trzyma do 1.8bar :) autem nie jezdze na codzien bo na co dzien mam Vana,ale od sierpnia zrobilem 2 razy polske,10tys km ponad,zbliza sie wymiana,ale 5L starcza spokojnie.Olej zakupilem w 2011 i zalalem go,teraz mam swiezynke MOTULA,plus quantum z audi servisu na plukanie,przeplukam do najpierw z 10km do odcinki, i znowu motul,ale raczej nie narzekam na ta marke,w 1.8t w poprzednim tez na tym jezdzilem i nie bylo przeciwskazan,plus mam tez golfa mk1 340km 1.8t tez na motulu i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To używasz naszego nie wchodząc na stronę producenta?

Typowe postępowanie polaka.Instrukcja dopiero do ręki jak wybuchnie. [emoji12]

Ups i pozmieniali.Jeszcze rok temu zalecali wymiany co 7 a teraz nawet 30.[emoji12]

buhahahaha widać kto nie czyta,nigdy ale to przenigdy nie było takich info że co 7kkm

u mnie awx,zrobiony na 190km i 390nm na brd,nie ma lekko,jezdze na motul specyfik norma dla PD,nie powiem bo oliwy lyka,ale tez latwo nie ma,1.2 bieg plus trókja krece :),jak zacznie ciagnac ponad 2000obr to juz trzyma do 1.8bar :) autem nie jezdze na codzien bo na co dzien mam Vana,ale od sierpnia zrobilem 2 razy polske,10tys km ponad,zbliza sie wymiana,ale 5L starcza spokojnie.Olej zakupilem w 2011 i zalalem go,teraz mam swiezynke MOTULA,plus quantum z audi servisu na plukanie,przeplukam do najpierw z 10km do odcinki, i znowu motul,ale raczej nie narzekam na ta marke,w 1.8t w poprzednim tez na tym jezdzilem i nie bylo przeciwskazan,plus mam tez golfa mk1 340km 1.8t tez na motulu i jest ok

super info,jakieś plany co jeszcze kupisz z jaką mocą i co zalejesz? :facepalm:

Edytowane przez baszmak7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zakupilem w 2011 i zalalem go,teraz mam swiezynke MOTULA,

a sprawdzałeś datę ważności na opakowaniu - olej zmienia się co przebieg lub co rok... sory ze pouczam kolekcjonera KM/PS/HP czy jak kto woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem na własnym przykładzie, 1.9 AVF na mobilu ubytek oleju na 24 tysi czyli dwie wymiany zużyłem 11L oleju licząc ze na wymiane wchodzi ok 4,4L to na 24 tysiące wzioł mi 2,2L na motulu na wymiane kupuje 5L robię 12 tysi i zostaje mi ok 100ml czyli bierze ok 400ml.

Motul moze być najbardziej brudzący na całym rynku ale mojemu parnikowi odpowiada i pomaga i nie jest to spostrzeżenie po miesiącu jazdy tylko po 3 latach użytkowania tego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja leje castrol edge 5w40. Tez 1.9 avf i na jakieś 14k km wymiana oleju plus dolewki drobne 4l opakowanie starczało. Także bierze koło 300ml. Podobnie jak kolega wyżej.

A na wymianę nie wchodzi 3.7?

Edytowane przez choco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak część kolegów również polecam valvoline 5w40. Pół roku temu kupiłem swoją A4 i mimo, że poprzedni właściciel mówił, że dopiero co był zmieniany olej dla pewności go zmieniłem jak i komplet filtrów. Na szczęście nie bierze mi oleju ale jak ma służyć na lata to lepiej zainwestować. Wcześniej miałem A3 (1.9 TDI 90 km) i na Castrolu 5w40 niestety brała mi olej (około 1.2 L na 10 000 km) to jak zalałem valvoline co prawda problem nie zniknął ale na 3 kolejne wymiany oleju brakowało max 0,4 L na 10 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok 4,4L zależy jak spuści sie olej

bardzo proszę o instrukcje jak ty to robisz ,jeszcze w życiu nie upchnąłem takiej ilości oleju do wzdłużnie posadzonego PDka. porównywałeś długości miarek oleju? może masz miarkę od poprzeczniaka...(krótszą)

Jak część kolegów również polecam valvoline 5w40. Pół roku temu kupiłem swoją A4 i mimo, że poprzedni właściciel mówił, że dopiero co był zmieniany olej dla pewności go zmieniłem jak i komplet filtrów. Na szczęście nie bierze mi oleju ale jak ma służyć na lata to lepiej zainwestować. Wcześniej miałem A3 (1.9 TDI 90 km) i na Castrolu 5w40 niestety brała mi olej (około 1.2 L na 10 000 km) to jak zalałem valvoline co prawda problem nie zniknął ale na 3 kolejne wymiany oleju brakowało max 0,4 L na 10 kkm.

Bo Valvoline to oleje z domieszka środka uszczelniającego (odrobinka MotoDr'a)- tak słyszałem nie od jednej osoby która siedzi w olejówce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srednio z 5L zostaje mi ok 700-600ml, silnik zawsze gorący a korek zostawiam odkręcony na ok 30 min. Bagnet jest zgrany z czujnikiem oleju więc watpie zeby było kombinowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u siebie też zauważyłem duży ubytek oleju zrobiłem w trasie ok 700 km i pożarł od max do min ? dodam że turbina była regenerowana jakieś niecałe 10 000 temu. Auto nie kopci nie ma spadku mocy... ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie auto pije około litra Motula od wymiany do wymiany-co 15k. Fakt, że turbo mogło trochę wciągać bo zaczęło je odcinać. 300km temu zrobiona regeneracja ze szkiełkowaniem, zobaczymy czy dalej będzie coś brał.

Ciekawe są wpisy w książce serwisowej za pierwszego właściciela - raz na rok był dokupowany 1 do 2 litrów oleju w ASO. Pierwsza dolewka po 8k przebiegu, więc ten typ chyba tak ma, że lubi trochę wypić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też pożera, do tego lał egr, turbo regenerowane półtora roku temu, zrobiłem jakieś 30-40 tyś, jak odłączyłem wąż od odmy to kapał z niego olej przez dłuższą chwilę, do tego egr mi ciekł i pod autem plama...

w weekend wymieniałem hamulce, przy okazji zdjąłem egr, wyczyściłem, zmieniłem pasek alternatora i wymieniłem przedni odbój silnika, dodatkowo założyłem odmę od Lublina - nie wiem czy to coś pomoże - rozważam zakup pokrywy zaworów, może ktoś podpowie jakie rozwiązanie będzie najlepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zle spojzalem, myślałem za jakiś błąd. Jak nie zapomnę wrzucę link w którym gość opisuje co się zmieniło po wymianie pokrywy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrywę zanim wymienisz, zamocz a pozniej wypłucz dobrze w benzynie.

tylko nie wylewaj benzyny do kanalizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokrywę zanim wymienisz, zamocz a pozniej wypłucz dobrze w benzynie.

tylko nie wylewaj benzyny do kanalizacji.

Czyli takie płukanie powinno pomóc?

czytałem że w nafcie można umyć, w sumie to próba nie strzelba, sprawdzę to rozwiązanie, może mi się uda dziś zrobić.

jeszcze jest Oli Crash Tank - zawsze to tańsze rozwiązanie i turbo w tym przypadku nie zaciąga oleju z odmy, teraz przy odmie od Lublina dalej turbo ciągnie olej... sprawdzę po 100 km ile tego oleju będzie w wężyku pod odmą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...