Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[TDI PD] Silnik bierze olej - Dlaczego ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
19 minut temu, zelek2012 napisał:

ja dolewam ok 1 litra na 15 tys km

a ile masz nastukane km ?

miasto / trasa ?

jaki olej stosujesz ?

 

Opublikowano
14 minut temu, KINIAM napisał:

a ile masz nastukane km ?

miasto / trasa ?

jaki olej stosujesz ?

 

315 tys, ogólnie teraz wiecej miasto niz trasa, leje valvoline 5w30

Opublikowano
8 minut temu, zelek2012 napisał:

315 tys, ogólnie teraz wiecej miasto niz trasa, leje valvoline 5w30

To masz silnik w doskonałej kondycji.

Dbano o tę jednostkę należycie oby tak dalej.

Opublikowano
11 minut temu, KINIAM napisał:

To masz silnik w doskonałej kondycji.

Dbano o tę jednostkę należycie oby tak dalej.

ogólnie mnie wkurza bo strasznie śmierdzi z tłumika przepalonym olejem i muszę zdiagnozować którędy to bierze ten olej, będę próbował patrzeć czy odmą nie cieknie, a jak nie to już głębszy temat będzie 

Opublikowano
5 minut temu, zelek2012 napisał:

ogólnie mnie wkurza bo strasznie śmierdzi z tłumika przepalonym olejem i muszę zdiagnozować którędy to bierze ten olej, będę próbował patrzeć czy odmą nie cieknie, a jak nie to już głębszy temat będzie 

a masz DPF ? w jakim stanie ?

Opublikowano
1 minutę temu, KINIAM napisał:

a masz DPF ? w jakim stanie ?

własnie nie wiem czy mam tak szczerze mówiąc, patrzyłem po kodach wyposażenia to był kod ze przygotowany do montazu, wiec wydaje mi się ze nie mam 

Opublikowano
2 minuty temu, zelek2012 napisał:

własnie nie wiem czy mam tak szczerze mówiąc, patrzyłem po kodach wyposażenia to był kod ze przygotowany do montazu, wiec wydaje mi się ze nie mam 

to trzeba temat dokładnie obwąchać, zwykle za duża dawka paliwa i przez to zapychany DPF, ale to tylko domniemanie bo nie wiemy czy masz ten nieszczęsny dodatek układanki.

Opublikowano
3 minuty temu, KINIAM napisał:

to trzeba temat dokładnie obwąchać, zwykle za duża dawka paliwa i przez to zapychany DPF, ale to tylko domniemanie bo nie wiemy czy masz ten nieszczęsny dodatek układanki.

będę coś kombinował :) podepne pod vcds i ozbacze jak z dawka paliwa

Opublikowano

Zelek mam jeszcze jedno pytanie. Czy u ciebie siedzi turbina  od początku, czy już była regenerowana?

Opublikowano
58 minut temu, skibi78 napisał:

Zelek mam jeszcze jedno pytanie. Czy u ciebie siedzi turbina  od początku, czy już była regenerowana?

Myślę, że od początku, mam auto ponad 2 lata kupiłem z przebiegiem 260 tys, teraz mam te 315 i turba sie nie czepiałem, a myślę ze przy tych 260 też raczej nikt nie wymieniał 

Opublikowano

Zenek jak będziesz mieć okazję to zobacz, czy jak mu na parkingu depniesz nagle pow. 3,5 tys. obrotów to czy ci delikatnie na krótko zakopci na czarno.

Opublikowano
Godzinę temu, skibi78 napisał:

Zenek jak będziesz mieć okazję to zobacz, czy jak mu na parkingu depniesz nagle pow. 3,5 tys. obrotów to czy ci delikatnie na krótko zakopci na czarno.

Mi kopci przy raptownym dodaniu gazu i podczas odpalania tez puści dymek

Opublikowano

Dzięki. To chciałem wiedzieć. Tak jak u mnie. 

Opublikowano
1 minutę temu, skibi78 napisał:

Dzięki. To chciałem wiedzieć. Tak jak u mnie. 

Jutro pokombinuje z tą odmą i dam Ci znać jakie będą efekty po tygodniu 

Opublikowano

Ok. Dochodzę do wniosku, że źródłem ubytku oleju w moim przypadku będzie padające turbo albo odma, bowiem nic nie wskazuje na zużyte pierścienie czy uszczelniacze zaworowe (spadek mocy czy niebieski dym podczas uruchamiania i przyspieszania). W nadchodzącym tygodniu zlecę mechanikowi sprawdzić turbo, czy nie ma luzów na wirniku i ile oleju ścieknie z przewodu od intercoolera. Jeśli się okaże, że wszystko jest ok, to przyczyn będę szukał w padniętej odmie. 

Opublikowano
1 minutę temu, skibi78 napisał:

Ok. Dochodzę do wniosku, że źródłem ubytku oleju w moim przypadku będzie padające turbo albo odma, bowiem nic nie wskazuje na zużyte pierścienie czy uszczelniacze zaworowe (spadek mocy czy niebieski dym podczas uruchamiania i przyspieszania). W nadchodzącym tygodniu zlecę mechanikowi sprawdzić turbo, czy nie ma luzów na wirniku i ile oleju ścieknie z przewodu od intercoolera. Jeśli się okaże, że wszystko jest ok, to przyczyn będę szukał w padniętej odmie. 

Jasne, że tak. Podziel się diagnozą co mechanik powie :) 

Opublikowano

Patent z odma. Zamontowalem. Zobaczę jaki będzie efektf1a2b282a72953f1652a02b1cf98bcbc.jpg

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

tez jestem ciekaw tego rozwiazania. Silnik nie pracuje jakos inaczej przy takim zastosowaniu?

Opublikowano

Jak narazie nie zauważyłem nic dziwnego w chodzie silnika. Ale za to zauważyłem ze przy dodawaniu gazu nie puszcza juz tak mocno czarnej chmurki

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam. Na wstępie napiszę, że jestem zielony w temacie diesla. 

Ojciec kupił A4 B7 1.9 TDI 116KM w Niemczech. Obecny przebieg 180tys. 

Jak wracał do PL to na 900km musiał dolać ok. 1.2L oleju :/ Olej jakiś tam 0w30 chyba. Uważacie, że to jest norma? Na miejscu jak zdjąłem osłonę silnika wszystko jest pokryte taką jakby sadzą. Tak jakby była jakaś nieszczelność. Dodam, że Audi miało zmienianego DPF'a podobno. 

Zdjecia:

20170819_085304.jpg 20170819_085337.jpg 20170819_085446.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...