Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ciężko odpala na zimnym


gregjag

Rekomendowane odpowiedzi

Wałek wydechowy ustawia sie juz tak-

musisz ust.rozrząd ręcznie-na "znaki" aby to wykonać są 2 sposoby:

1.Na biegu 6 przeciagasz auto do przodu i silnik się obraca

Lub w sposób

2. podnieś jedną str pojazdu tak aby koło się oderwało od powierzchni -ja tak zawsze robie - kręcąc kołem też na zapiętym biegu 6 obracasz silnikiem ust.wałek rozrządu ssący na blokade która ma pasować poprostu jak w masełko byś wkładał ale to tak mega dosłownie- jeśli blokada tak właśnie pasuje to wtedy spr czy blokada pasuje w wałek wydech.-jesli blokada wchodzi lecz z dużym oporem na ciasno to luzujesz 3śruby i wałek ust.też dosłownie tak samo że blokada ma wchodzić jak w masło. I składasz i po robocie. - Miej do dyspozycji lusterko łatwiej jest przy regulacji-bez motania widać wtedy kanał zablokowania -czy wałek w prawo czy w lewo aby blokadę włożyć.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wałek wydechowy ustawia sie juz tak-

musisz ust.rozrząd ręcznie-na "znaki" aby to wykonać są 2 sposoby:

1.Na biegu 6 przeciagasz auto do przodu i silnik się obraca

Lub w sposób

2. podnieś jedną str pojazdu tak aby koło się oderwało od powierzchni -ja tak zawsze robie - kręcąc kołem też na zapiętym biegu 6 obracasz silnikiem ust.wałek rozrządu ssący na blokade która ma pasować poprostu jak w masełko byś wkładał ale to tak mega dosłownie- jeśli blokada tak właśnie pasuje to wtedy spr czy blokada pasuje w wałek wydech.-jesli blokada wchodzi lecz z dużym oporem na ciasno to luzujesz 3śruby i wałek ust.też dosłownie tak samo że blokada ma wchodzić jak w masło. I składasz i po robocie. - Miej do dyspozycji lusterko łatwiej jest przy regulacji-bez motania widać wtedy kanał zablokowania -czy wałek w prawo czy w lewo aby blokadę włożyć.

Wałek ssący na -0.5/0.0, a wydechowy na blokady.

Niestety dalej mam problemy przy zimnym starcie...niby łapie od strzała ale pracuje strasznie nierówno przez chwile

Poniżej filmik z rozruchem po całonocnym postoju ( -2st C )

W dalszej części filmu są parametry bezpośrednio po rozruchu...dodam tylko że BIP'y wynoszą ok. -40 , -10 , -40 , -10

Przebieg silnika 146.000

Do tej pory udało mi się zrobić:

- nowy akumulator,

- kąt synchronizacji dobry,

- rozrusznik po regeneracji,

- świece żarowe nie wykazują żadnych błędów

( cyt. post kolegi MUSASHI "silniki 2.0 tdi 16V, ( BLB, BRE, BKD, BRD, ) zarówno z pompowtryskiwaczami jak i common rail - w przypadku tych silników do weryfikacji sprawności układu żarzenia podłączamy VAG-a lub VCDS i sprawdzamy obecność zapisanego kodu usterki dotyczącego świec żarowych. przyczyny problemów są podobne, jednak ze względu na sterowanie świecami przez kontroler eletroniczny impulsami wypełnienia, jest możliwość pełnej diagnostyki przez ECU. O niesprawności powiadomi stosowny błąd zapisany w ECU.)

Macie jeszcze jakieś pomysły?

Edytowane przez Tombik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego odepnij czujnik temperatury paliwa (g81) i sprawdź jak będzie wówczas odpalał. Ja mam to samo w passacie 2.0TDI i też szukam rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to nie czujnik w moim przypadku...przed odpaleniem sprawdzałem temperatury i paliwo miało -0,9 , powietrze 0,0 a ciecz chłodząca -0,9 wiec chyba jest OK...chyba, że się mylę to niech mnie ktoś poprawi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 10-13s filmu ten motor zapala jakby miał spalanie stukowe,jakby wtrysk grubo lał przy starcie-tak slychać na hifi i słuchawkach... Moim zdaniem trzeba by było podłożyć 2gie sprawne wtryski lub 1. Może nawet 1 lub więcej z 4szt tak kuleje i będzie sprawiał takie problemy.Pdki mogą być sprawne elektronicznie a fizycznie wtrysk może być zmęczony.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 10-13s filmu ten motor zapala jakby miał spalanie stukowe,jakby wtrysk grubo lał przy starcie-tak slychać na hifi i słuchawkach... Moim zdaniem trzeba by było podłożyć 2gie sprawne wtryski lub 1. Może nawet 1 lub więcej z 4szt tak kuleje i będzie sprawiał takie problemy.Pdki mogą być sprawne elektronicznie a fizycznie wtrysk może być zmęczony.

a logi gr.013 z rozruchu coś pomogą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem- komp może pokazywać ci piz*eczke aniola-zachowane książkowe parametry mieszczące sie w jakims zakresie tolerancji... A fizycznie/mechanicznie 1 lub więcej z 4ech sztuk może lać i jedynym wyjsciem aby przekonać sie czy wina lub nie pdków-to włożenie do testów drugiego 100% sprawnego kompletu.

Wiesz ja mogę tylko tak pieprzyć 3po3... Bo postawienie diagnozy w taki sposób to można sobie wiesz... Ja tak to slysze z filmu w realu może być inaczej. Jedź do aso niech oni diagnoze postawią...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem- komp może pokazywać ci piz*eczke aniola-zachowane książkowe parametry mieszczące sie w jakims zakresie tolerancji... A fizycznie/mechanicznie 1 lub więcej z 4ech sztuk może lać i jedynym wyjsciem aby przekonać sie czy wina lub nie pdków-to włożenie do testów drugiego 100% sprawnego kompletu.

Wiesz ja mogę tylko tak pieprzyć 3po3... Bo postawienie diagnozy w taki sposób to można sobie wiesz... Ja tak to slysze z filmu w realu może być inaczej. Jedź do aso niech oni diagnoze postawią...

ok a co sądzisz o wymianie uszczelnień PD?

w 1,9TDI jest temat z takim samym objawem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 to inny motor,inne pd -chwiejące sie i wyrabiające się gniazda.

2.0 i 16v to inny motor i pd które się nie chwieją i trzymają je po 2 śruby...

Ja nie chcę abys przeze mnie kase wydawal bo to już zaczynają się koszta-potem jakąś klontwe na mnie żucisz... Nie wiem stary co ci poradzić 4um to takie wróżenie w d*pie z fusów... Jedź do aso ugadaj cenę diagnozy powiedz co było robione w tym kierunku...

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok :) to narazie dzięki za pomoc

Jak uda się coś ustalić to odezwe się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kolesia się zapytam ewnt puszczmd mu filmik on od początku 2.0tdi w nich siedzi...

Gadałem z kolesiem i powiedzial - Pokrywa wałków w góre wypiąć wtyczki z pd,miernik w rękę i spr na 4szt pd na pinach na przejście -ohmomież- kabelek na mase i plus do każdego z pinów od pd ma na każdym NIC NIE POKAZAĆ, jesli choć na 1pinie bedą jakieś napięcia tzn że jest cewka uszkodzona.

Edytowane przez SotoM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadałem z mechanikiem, który zajmuje się moją A4...

1. Kompresja OK.

2. Świece OK.

3. Według niego silnik pod pokrywą zaworów wygląda b.dobrze.

4. Pompowtryskiwacze miały luz...niedokręcone o ok.90st...że niby "palcami je odkręcił"

5. Uszczelniacze do wymiany

6. Końcówki pompek na 1 i 2 cylindrze są bardzo zanieczyszczone sadzą, natomiast 3 i 4 czyste.

7. Jutro oddaje wszystkie 4 pompki do sprawdzenia.

Co może być powodem zanieczyszczenia pompowtrysków tylko na 1 i 2 cylindrze?

Edytowane przez Tombik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dokręcone pd do głowicy silnika...? To już niech tych starych śrub nie wkręca tylko jak technologia vag przykazuje-wymienić śruby. A przy okazji spr.gwinty w glowicy może je wyciągnęło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok...zwrócę mu na to uwagę...a to ze dwa wtryski są z nagarem na końcówce pompki na 1 i 2 cyl.? 3 i 4 są czyste. Masz jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 1i2 zbyt duża ilość paliwa dostarczana do spalania a na 3i4 widocznie byyło dobrze dlatego końcówki czyste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test pompek zrobiony i według specjalistów z TurboTec trzeba regenerować

Poniżej zamieszczam wyniki testów... niech ktoś się wypowie, może nie jest tak źle jak oni mówią:
1 pompka
1_zpsg0xlwjcm.png

2 pompka

2_zpsqdxtvlam.png

3 pompka

3_zpsjx4f0lbe.png

4 pompka

4_zpsdtqlnmsy.png

Jak wg Was wyglądają moje wtryski?

Edytowane przez Tombik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test pompek zrobiony i według specjalistów z TurboTec trzeba regenerować

Poniżej zamieszczam wyniki testów... niech ktoś się wypowie, może nie jest tak źle jak oni mówią:

1 pompka

1_zpsg0xlwjcm.png

2 pompka

2_zpsqdxtvlam.png

3 pompka

3_zpsjx4f0lbe.png

4 pompka

4_zpsdtqlnmsy.png

Jak wg Was wyglądają moje wtryski?

Daj nowe uszczelniacze na pompki i nowe śruby mocujące (jak gwinty w głowicy są OK) i powinno być dobrze :)

Jak dalej będą zastrzeżenia do pracy motorówki to zawsze zdążysz je oddać do regeneracji :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...