Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż modułu DRL w światłach drogowych A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oki. Do jutra....

Opublikowano

A wlacznik drl masz przez przekaznik? Czy tez odwrotnie i na 0 Tobie zapala drly?

Domin mi zakładał ale jak mam na 0 włacznik to drl świeci...
Opublikowano

Jeśli DRL świeci, gdy włącznik świateł jest ustawiony na "0" ma to też plusy. Jeśli np nie chcemy, aby nam co chwilę włączało xenony, gdy wiedziemy do jakiegos tunelu, czy w miejsce, gdzie czujnik wykryje zmrok, to zostawiamy włącznik świtel na "0" i po sprawie. Kwestia wyboru. Natomiast w przypadku samego przełącznika DRL/CLH powinien od działać normalnie, czyli "0" wyłączony a "1" włączony i tu u mnie jest problem, bo działa odwrotnie. Niestety nie ogarniam przekaźnika :facepalm: dlatego jest, jak jest :kwasny:

Opublikowano

Jeśli DRL świeci, gdy włącznik świateł jest ustawiony na "0" ma to też plusy. Jeśli np nie chcemy, aby nam co chwilę włączało xenony, gdy wiedziemy do jakiegos tunelu, czy w miejsce, gdzie czujnik wykryje zmrok, to zostawiamy włącznik świtel na "0" i po sprawie.

W tunelu wymagane są światła mijania, na drl nie dopuszcza się przejazdu w tunelu ☺

Opublikowano

Jeśli DRL świeci, gdy włącznik świateł jest ustawiony na "0" ma to też plusy. Jeśli np nie chcemy, aby nam co chwilę włączało xenony, gdy wiedziemy do jakiegos tunelu, czy w miejsce, gdzie czujnik wykryje zmrok, to zostawiamy włącznik świtel na "0" i po sprawie.

W tunelu wymagane są światła mijania, na drl nie dopuszcza się przejazdu w tunelu ☺

Kolego nie rozmawiamy tu o przepisach tylko o problemie który próbujemy rozwiazać a Twój post nic nie wniósł do tematu....

Opublikowano

Niestety nie ogarniam przekaźnika dlatego jest, jak jest

Grzesiek a przekaźnik dobry kupiłeś? W konfiguracji z ori włącznikiem DRL powinien być rozwierny i wtedy wszystko powinno działać jak należy

Opublikowano

No właśnie nie wiem, czy dobry. Na zdjęciu w aukcji był zupełnie inny. Kupiłem go z polecenia, więc wydaje mi się, że powinien być OK. Kompletnie się na tym nie znam, niby teoretycznie wiem, jak to powinno działać, lecz w praktyce głupieje, mam taki:

YupC4fn.jpg


Dzisiaj Grzesiek z rana pomagał mi z podłączeniem, ale niestety nic to nie dało.

Opublikowano

Przekaźnik jak najbardziej dobry.

Opublikowano

Ja bym go podłączył tak:

30 plus po zapłonie

88 do modułu dziennych - czerwony przewód prądowy

85 plus po zapłonie

86 do styku nr 3 we włączniku DRL

Opublikowano

Ja miałem tak:

30 - plus ze śruby

86 - masa z PIN 3 przełącznika DRL

85 - plus po stacyjce

88 - czerwony z modułu DRL

Sam moduł:

NIEBIESKI - masa ze śruby za pedałami

FIOLETOWE i ZIELONY - wiadomo, MCE

CZERWONY z przekażnikiem pin 88

No i niestety - lipa. :facepalm:

Tak sobie myślę......moduł mam podpięty masą pod śrubę, natomiast PLUS dochodzi z przekaźnika. Jeśli przełącznik DRL/CLH ustawię na "1", wówczas zabieram masę z przekaźnika i ten powinien zewrzeć ze sobą piny: 30 i 88, żeby 88 dał plus na moduł. Chyba dobrze to rozumuję?

Opublikowano (edytowane)

Jeśli przełącznik DRL/CLH ustawię na "1", wówczas zabieram masę z przekaźnika i ten powinien zewrzeć ze sobą piny: 30 i 88, żeby 88 dał plus na moduł. Chyba dobrze to rozumuję?

Tak powinno to działać z przekaźnikiem rozwiernym, styki wykonawcze w takim są zwarte czyli jest między nimi przejście a po podaniu napięcia na cewkę styki rozłączają się. Czyli po podłączenie jw opisałeś działa odwrotnie tak? To znaczy włącznik DRL na 0 - dzienne świecą a na 1 wyłączają sie?

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

Bez przekaźnika tak właśnie jest. Przekaźnik ma to jakby odwrócić. Niestety po powyższym podłączeniu światła swiecą cały czas, nie wyłącza ich ani "0", ani "1"

Podejrzewam, że PLUS przez przekaźnik idzie cały czas, dlatego przełączając DRL/CLH nic nam to nie da.

Jak rozbiorę przekaźnik, to zaznaczony na zdjęciu element powinien się rozwierać po podaniu masy z przełącznika. Jeśli przytknąłem go do elementu ze zwojem to wyłączała światłą. Wychodzi na to, że albo coś jest źle poprowadzone do przekaźnika, albo padniety przekażnik...

VQDwSCZ.jpg

Opublikowano

Jak rozbiorę przekaźnik, to zaznaczony na zdjęciu element powinien się rozwierać po podaniu masy z przełącznika

Dokładnie


Wychodzi na to, że albo coś jest źle poprowadzone do przekaźnika, albo padniety przekażnik...

Raczej to drugie :wink:

Opublikowano

A jak mogę go sprawdzić, najlepiej jakimś zasilaczem 12V ?

Opublikowano

A jak mogę go sprawdzić, najlepiej jakimś zasilaczem 12V ?

Tak, podając napięcie na styki cewki zobacz miernikiem czy jest przejście między stykami roboczymi. Jak nie masz miernika to przy podaniu napięcie na styki cewki usłyszysz charakterystyczne "cyknięcie" styków jeśli jest dobry.

Opublikowano

Problem w braku zasilacza :kwasny: Nie mam nic takiego :facepalm: Największy jaki mam jest na 4,8V i jeden na 6V.

Chyba, że jutro w aucie pod zapalniczką sprawdzę, PLUS dam po pin 30 a minusa będę szukał, aż zewrze mi blaszkę z tym uzwojeniem ;)

Opublikowano (edytowane)

Jak nie masz zasilacza to może znajdziesz gdzieś niepotrzebny wtyk do zapalniczki z kawałkiem kabli :wink:

Edytowane przez _quattro_
Opublikowano

zasilacz antenowy by się nadał :)

Opublikowano

Dokładnie, tak myślałem ogarnąć sprawę. Może jutro po pracy mi sie uda, to na pewno napisze, póki co dzięki za zainteresowanie :wink:

Opublikowano

Grzechu wina będzie leżeć po stronie przekaźnika,w poniedziałek będę rozbierać swoje auto to mogę ci luknac dokładnie na oznaczenie mojego przekaźnika :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...