wladi Opublikowano 26 Grudnia 2014 Opublikowano 26 Grudnia 2014 A wlacznik drl masz przez przekaznik? Czy tez odwrotnie i na 0 Tobie zapala drly?Domin mi zakładał ale jak mam na 0 włacznik to drl świeci...
grzes283 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Jeśli DRL świeci, gdy włącznik świateł jest ustawiony na "0" ma to też plusy. Jeśli np nie chcemy, aby nam co chwilę włączało xenony, gdy wiedziemy do jakiegos tunelu, czy w miejsce, gdzie czujnik wykryje zmrok, to zostawiamy włącznik świtel na "0" i po sprawie. Kwestia wyboru. Natomiast w przypadku samego przełącznika DRL/CLH powinien od działać normalnie, czyli "0" wyłączony a "1" włączony i tu u mnie jest problem, bo działa odwrotnie. Niestety nie ogarniam przekaźnika dlatego jest, jak jest
mariusz-jagi Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Jeśli DRL świeci, gdy włącznik świateł jest ustawiony na "0" ma to też plusy. Jeśli np nie chcemy, aby nam co chwilę włączało xenony, gdy wiedziemy do jakiegos tunelu, czy w miejsce, gdzie czujnik wykryje zmrok, to zostawiamy włącznik świtel na "0" i po sprawie. W tunelu wymagane są światła mijania, na drl nie dopuszcza się przejazdu w tunelu ☺
wladi Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Jeśli DRL świeci, gdy włącznik świateł jest ustawiony na "0" ma to też plusy. Jeśli np nie chcemy, aby nam co chwilę włączało xenony, gdy wiedziemy do jakiegos tunelu, czy w miejsce, gdzie czujnik wykryje zmrok, to zostawiamy włącznik świtel na "0" i po sprawie. W tunelu wymagane są światła mijania, na drl nie dopuszcza się przejazdu w tunelu ☺ Kolego nie rozmawiamy tu o przepisach tylko o problemie który próbujemy rozwiazać a Twój post nic nie wniósł do tematu....
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Niestety nie ogarniam przekaźnika dlatego jest, jak jest Grzesiek a przekaźnik dobry kupiłeś? W konfiguracji z ori włącznikiem DRL powinien być rozwierny i wtedy wszystko powinno działać jak należy
grzes283 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 No właśnie nie wiem, czy dobry. Na zdjęciu w aukcji był zupełnie inny. Kupiłem go z polecenia, więc wydaje mi się, że powinien być OK. Kompletnie się na tym nie znam, niby teoretycznie wiem, jak to powinno działać, lecz w praktyce głupieje, mam taki: Dzisiaj Grzesiek z rana pomagał mi z podłączeniem, ale niestety nic to nie dało.
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Ja bym go podłączył tak: 30 plus po zapłonie 88 do modułu dziennych - czerwony przewód prądowy 85 plus po zapłonie 86 do styku nr 3 we włączniku DRL
grzes283 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Ja miałem tak: 30 - plus ze śruby 86 - masa z PIN 3 przełącznika DRL 85 - plus po stacyjce 88 - czerwony z modułu DRL Sam moduł: NIEBIESKI - masa ze śruby za pedałami FIOLETOWE i ZIELONY - wiadomo, MCE CZERWONY z przekażnikiem pin 88 No i niestety - lipa. Tak sobie myślę......moduł mam podpięty masą pod śrubę, natomiast PLUS dochodzi z przekaźnika. Jeśli przełącznik DRL/CLH ustawię na "1", wówczas zabieram masę z przekaźnika i ten powinien zewrzeć ze sobą piny: 30 i 88, żeby 88 dał plus na moduł. Chyba dobrze to rozumuję?
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Jeśli przełącznik DRL/CLH ustawię na "1", wówczas zabieram masę z przekaźnika i ten powinien zewrzeć ze sobą piny: 30 i 88, żeby 88 dał plus na moduł. Chyba dobrze to rozumuję? Tak powinno to działać z przekaźnikiem rozwiernym, styki wykonawcze w takim są zwarte czyli jest między nimi przejście a po podaniu napięcia na cewkę styki rozłączają się. Czyli po podłączenie jw opisałeś działa odwrotnie tak? To znaczy włącznik DRL na 0 - dzienne świecą a na 1 wyłączają sie? Edytowane 27 Grudnia 2014 przez _quattro_
grzes283 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Bez przekaźnika tak właśnie jest. Przekaźnik ma to jakby odwrócić. Niestety po powyższym podłączeniu światła swiecą cały czas, nie wyłącza ich ani "0", ani "1" Podejrzewam, że PLUS przez przekaźnik idzie cały czas, dlatego przełączając DRL/CLH nic nam to nie da. Jak rozbiorę przekaźnik, to zaznaczony na zdjęciu element powinien się rozwierać po podaniu masy z przełącznika. Jeśli przytknąłem go do elementu ze zwojem to wyłączała światłą. Wychodzi na to, że albo coś jest źle poprowadzone do przekaźnika, albo padniety przekażnik...
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Jak rozbiorę przekaźnik, to zaznaczony na zdjęciu element powinien się rozwierać po podaniu masy z przełącznika Dokładnie Wychodzi na to, że albo coś jest źle poprowadzone do przekaźnika, albo padniety przekażnik... Raczej to drugie
grzes283 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 A jak mogę go sprawdzić, najlepiej jakimś zasilaczem 12V ?
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 A jak mogę go sprawdzić, najlepiej jakimś zasilaczem 12V ? Tak, podając napięcie na styki cewki zobacz miernikiem czy jest przejście między stykami roboczymi. Jak nie masz miernika to przy podaniu napięcie na styki cewki usłyszysz charakterystyczne "cyknięcie" styków jeśli jest dobry.
grzes283 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Problem w braku zasilacza Nie mam nic takiego Największy jaki mam jest na 4,8V i jeden na 6V. Chyba, że jutro w aucie pod zapalniczką sprawdzę, PLUS dam po pin 30 a minusa będę szukał, aż zewrze mi blaszkę z tym uzwojeniem
_quattro_ Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 (edytowane) Jak nie masz zasilacza to może znajdziesz gdzieś niepotrzebny wtyk do zapalniczki z kawałkiem kabli Edytowane 27 Grudnia 2014 przez _quattro_
grzes283 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Dokładnie, tak myślałem ogarnąć sprawę. Może jutro po pracy mi sie uda, to na pewno napisze, póki co dzięki za zainteresowanie
ucho.77 Opublikowano 27 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 27 Grudnia 2014 Grzechu wina będzie leżeć po stronie przekaźnika,w poniedziałek będę rozbierać swoje auto to mogę ci luknac dokładnie na oznaczenie mojego przekaźnika
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się