Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 kolegi i problem z krzywo idącym paskiem klinowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wczoraj zmieniałem znajomemu rozrząd w A4 silnik taki sam jak mój :) ale do sedna :)

Podczas wymiany rozrządu gdy ściągałem kółko na wale jakie było moje zaskoczenie gdy wysypały się 4 podkładki ścięte z jednej strony (widocznie zastosowane aby odsunąć koło pasowe od koła zebatego). Wymiana rozrządu po tym znalezisku przebiegła pomyslnie :) wymieniliśmy także napinacz paska wielorowkowego bo stary był juz dość mocno zmęczony. Po złożeniu wszystkiego AFN zapalil bez najmniejszego problemu lecz zauważyłem ze kółko alternatora,koło wisco,koło pompy i napinacz nie są w jednej płaszczyźnie z kolem wału i pasek idzie lekko pod kątem,wygląda to tak jak koło wału było by głębiej osadzone i chodzi troszke na boki około 0.5mm w kazdą strone. Widoczne jest to jak silnik pracuje,przed rozebraniem nie zwrócilem uwagi czy wszystko było w jednej lini. I tu moje pytanko czy kolko jest krzywe i dlatego pojawia się balans?? I po co ktoś zastosował te podkładki?? Kółko z innego silnika ??

Poza tym autko ładnie idzie pali na dotyk.

Jakieś pomysły ??

Opublikowano

prawdopodobnie lecz nie koniecznie,autko moglo miec dzwonka i kolo pasowe dostalo ktos zastosowal podkladki zeby nie zrzucalo paska pk,lub poprostu kolko pasowe sie rozlecialo ale raczej jestem za dzwonkiem.

Opublikowano

Czyli co mu powiedzieć ?? Koło do wymiany ?:) dzwona powaznego chyba nie było bo podluznice wyglądają dobrze tzn wszystko na fabryke wygląda. Chyba ze wstawiane podłużnice były przy samej budzie:D

A z AHU koło pasuje ?? Pasek skacze troche ale to przez zajechane sprzęgiełko alternatora. Zrzucać go nie zrzuca.

PS: Pisał mi teraz ze na pasku pojawiły się ślady jakby przypalenia na gładkiej stronie. Od wymiany zrobil prawie 600km z czego około 420 po autostradzie.

Opublikowano

Koło z tłumikiem drgań do wymiany. Polecam od Corteco albo Ori. Jeśli po wymianie dalej będzie bicie to należy zrobić klin na wale. Również cofnięcie delikatne tego koła może świadczyć, że już ktoś frezował czop wału i te 0.5mm jest zebrane.

Opublikowano

No takie male cofnięcie to nie jest okolo 2mm względem innych kół. 0.5mm chodzi na boki(prawo lewo) jak silnik pracuje. W week będzie u mnie zobaczyć co z tym paskiem się podzialo to nagram filmik i wrzuce.

EDIT:

Chyba znalazłem rozwiązanie :

http://img18.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/85/88/60/3085886084

to jest koło od AFN zgadza się ?

A u niego siedzi takie (zapewne od b6)

http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/30/51/84/53/3051845315

Opublikowano

kolego ale napisałeś, że sprzęgiełko alternatora już pada więc radzę zmienić na nowe bo ten napinacz nowy długo nie pożyje na zajechanym sprzęgiełku..

Opublikowano

Sprzęgiełko już zmieniliśmy. Teraz czeka na koło pasowe:)

---------- Post dopisany at 00:23 ---------- Poprzedni post napisany at 19:08 ----------

Temat rozwiązany po wymianie na ori kolo z AFN'a i regeneracji napinacza wszystko wróciło do normy:) Poozdro

Opublikowano

Moglo być i tak wydaje mi się ze dostała dołem tzn pod belką zderzaka jakiś niski słupek czy coś podobnego. Bo podłużnic nie ruszyło :)

Opublikowano

nie koniecznie czasami moze tak sie wbic ze komora silnika zmiazdzona a podluznice cale troche sie zajmuje rozbitkami i powiem ze niektóre wygladaja bardzo zle ludzie mowia na zlom to dac,a jak rozbierzesz to nie jest tak zle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...