Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moduł komfortu - brak połączenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Próbowałem już chyba wszystkimi wersjami VAG-a (303, 311, 4-09, VCDS-Lite) połączyć się z modułem komfortu w celu adaptacji pilotów. Posiadam kabel od VIAKEN-a. Za każdym razem podczas próby podłączenia wyskakuje błąd: "Too Many Communications Errors To Continue !". Z innymi sterownikami łączy się prawidłowo. Zrobiłem auto-scan - wynik poniżej. Czy moduł komfortu może być uszkodzony ? Chyba nie, bo działa centralny zamek sterowany grotem kluczyka wkładanego do zamka, gaśnie światło wewnątrz samochodu po zamknięciu drzwi. Gdzie w samochodzie znajduje się moduł komfortu ? Może istnieje niepewny styk w łączówce i trzeba przeczyścić ? Czy jakieś inne sugestie ?

Wynik auto-scanu:

Pozdrawiam

Krzysztof J

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Chassis Type: 8E - Audi A4 B6

Scan: 01,02,03,08,09,15,16,17,26,36,37,45,46,55,56,63,76

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 FP

Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 1467

Coding: 00002

Shop #: WSC 63351

WAUZZZ8E12A056752 AUZ6Z0A0175005

1 Fault Found:

17994 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Short to Plus

P1586 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 614 517

Component: ABS/ESP front 1726

Coding: 04255

Shop #: WSC 00040

No fault code found.

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 820 043

Component: A4 Klimaautomat 0711

Coding: 00000

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Address 09 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 907 279 B

Component: int. Lastmodul RDW 1512

Coding: 00001

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 16 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 953 549 F

Component: Lenksáulenmodul 0304

Coding: 00011

Shop #: WSC 63351

No fault code found.

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 920 900 G

Component: KOMBI+WEGFAHRS. RB4 D21

Coding: 00100

Shop #: WSC 00006

WAUZZZ8E12A056752 AUZ6Z0A0175005

No fault code found.

Address 45 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 951 177

Component: Innenraumueberw. 0504

Coding: 00001

Shop #: WSC 00000

No fault code found.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller:

Note: Excessive Comm Errors

End -------------------------------------------------------

---------- Post dopisany 25-03-2013 at 11:58 ---------- Poprzedni post napisany 21-03-2013 at 19:41 ----------

Nie uzyskałem odpowiedzi na forum. Sporo jednak przeczytałem różnych innych postów na ten temat lub podobne i okazuje się, że jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Z powodu braku możliwości podłączenia - moduł komfortu może być uszkodzony lub nie. Również w autoryzowanym serwisie tak powiedzieli. Oczywiście bez sprawdzenia auta nie są w stanie określić werdyktu. Nr modułu: 8E0 959 433 AL. Koszt samego modułu w serwisie to ok. 1350 zł. Używany na Allegro - 500 zł. Pozostaje mi więc chyba odprowadzenie auta do serwisu.

Opublikowano

Sprawdzałeś kody wyposażenia czy masz moduł komfortu? Z którym blokiem próbowałeś się połączyć?

Opublikowano

cena MK na alledrogo to 150-200zł a nie 500zł posprawdzaj wszystko jak koledzy podpowiadają zanim odwiedzisz ASO czy serwis

Opublikowano
Sprawdzałeś kody wyposażenia czy masz moduł komfortu? Z którym blokiem próbowałeś się połączyć?

W samochodzie jest moduł komfortu. Fizycznie do niego dotarłem. Próbowałem się połączyć z blokiem 46.

---------- Post dopisany at 14:32 ---------- Poprzedni post napisany at 14:24 ----------

cena MK na alledrogo to 150-200zł a nie 500zł posprawdzaj wszystko jak koledzy podpowiadają zanim odwiedzisz ASO czy serwis

Akurat w chwili obecnej są na Allegro tylko 2 takie moduły 8E0 959 433 AL i kosztują:

Moduł komfortu Audi A4 B6 B7 8E0959433AL (3055482038) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - 500 zł

KOMPUTER MODUŁ KOMFORTU AUDI A4 B6 8E0959433AL (3108571633) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. - 459 zł

---------- Post dopisany at 14:38 ---------- Poprzedni post napisany at 14:32 ----------

Radziłbym najpierw sprawdzic kabelek w innym samochodzie, moze w samym kablu lezy problem.

Owszem, jest to również jedno z rozwiązań, z którym się liczę. Muszę tylko znaleźć inny samochód. Jeśli chodzi o kabel to sprawdzałem już na dwóch. Pierwszy to kupiony w firmie VIAKEN z dwoma liniami K i L automatycznie przełączanymi przez elektronikę. Kabel jest podłączony pod port USB komputera z systemem Windows XP. Próbowałem również zmieniać parametry portu - obniżenie prędkości transmisji oraz Latency Timer na 7 ms. Drugi kabel kupiony w innej firmie, bardziej prosty. Wszystko bez efektu.

Opublikowano

Kabel Viakena bez problemu się połączy tylko ty masz coś z centralką. Wydaje mi się że albo coś nie styka albo jakieś zimne luty w centralce, lub po prostu wilgoć się dostała. Masz dostęp do kanału 35?

Opublikowano

to że masz MK z końcówką AL nie znaczy że musisz kupić identyczny, AL to jest najzwyklejszy według drzewka podanego przez kolegę Bart-S możesz kupić np. AC za 150zł dla 100% pewności napisz do autora tematu

tu masz temat

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-lista-modulow-komfortu-opisem-funkcji-114454/

Opublikowano
Kabel Viakena bez problemu się połączy tylko ty masz coś z centralką. Wydaje mi się że albo coś nie styka albo jakieś zimne luty w centralce, lub po prostu wilgoć się dostała. Masz dostęp do kanału 35?

Tak, kabel VIAKEN-a jest OK. Przed chwilą testowałem podłączenie do modułu komfortu w Passacie B5 i bez problemu sie połączył.

Swój moduł komfortu wymontowałem. Nie stwierdziłem żadnej wilgoci w obudowie. Wyciągnąłem również płytkę z elektroniką - wygląda dobrze.

Do kanału 35 nie mam dostępu: "No response from controller". Ale taki sam komunikat pojawił się również, w testowanym przed chwilą Passacie B5, pomimo, że do kanału 46 dostęp był prawidłowy.

Owszem, może gdzieś nie ma styku. Najlepiej byłoby sprawdzić moduł oddzielnie (stanowisko diagnostyczne - czy jest takie ? lub w innym samochodzie).

---------- Post dopisany at 17:30 ---------- Poprzedni post napisany at 17:25 ----------

to że masz MK z końcówką AL nie znaczy że musisz kupić identyczny, AL to jest najzwyklejszy według drzewka podanego przez kolegę Bart-S możesz kupić np. AC za 150zł dla 100% pewności napisz do autora tematu

tu masz temat

http://a4-klub.pl/uklad-elektryczny-16/all-b6-b7-lista-modulow-komfortu-opisem-funkcji-114454/

Masz rację, tylko ja nadal nie wiem, czy mój moduł komfortu jest uszkodzony. Gdy spytałem w serwisie o częstotliwość wymian modułów komfortu, to odpowiedzieli - rzadko - najczęściej w przypadku zalania, dostania się wilgoci, itp. widocznych objawów. Mój moduł, również płytka z elektroniką wygląda bardzo dobrze. Żadnej wilgoci nie stwierdziłem.

Opublikowano

spróbuj napisać do kolegi Bart-s on ma schematy może coś wymyśli :hi:

Opublikowano

Przede wszystkim trzeba wykluczyć interfejs - proponuję podłączyć >= 704.1 i zobaczyć czy się łączy. Wersje 311.2 i 409.1 powinny działać w teorii ale nigdy nie wiadomo.

...z dodatkowych rzeczy można spróbować zwiększyć parametr Char Int w opcjach VAG-COM (domyślnie jest 1 - ustawić 5). Generalnie jeśli w innych modułach nie ma błędów sygnalizujących brak komunikacji z modułem komfortu to na 99% sterownik jest OK i winę za w/o problemy ponosi interfejs.

Opublikowano
Przede wszystkim trzeba wykluczyć interfejs - proponuję podłączyć >= 704.1 i zobaczyć czy się łączy. Wersje 311.2 i 409.1 powinny działać w teorii ale nigdy nie wiadomo.

...z dodatkowych rzeczy można spróbować zwiększyć parametr Char Int w opcjach VAG-COM (domyślnie jest 1 - ustawić 5). Generalnie jeśli w innych modułach nie ma błędów sygnalizujących brak komunikacji z modułem komfortu to na 99% sterownik jest OK i winę za w/o problemy ponosi interfejs.

VAG 704.1 wymaga zastosowania kabla Ross-Tech HEX-USB. Kabel VIAKEN-a nie jest rozpoznawany przez VAG 704.1. Nie posiadam kabla z firmy Ross-Tech, więc nie mogę wypróbować VAG-a 704.1.

Opublikowano

Ale ja nie napisałem abyś użył 704.1 z ze zwykłym kablem VIAKENA bo to oczywiste, że ten duet nie zadziała - poszukaj kogoś dysponującego nowszym interfejsem i sprawdź czy jest połączenie.

Opublikowano

Ostatecznie samochód trafił do autoryzowanego serwisu Audi. Tam serwisant również nie mógł połączyć się z modułem komfortu. Sprawdzono instalację elektryczną: styki, kostki. Tu nie stwierdzono nieprawidłowości. Dokonano wymiany całego modułu komfortu i to było właściwa operacja. Po wymianie modułu wszystko działa OK. Jest sterowanie centralnym zamkiem i alarmem z pilotów. Jest połączenie VAG-iem z modułem komfortu.

Opublikowano

jeśli nie jest to tajemnica to ile wyniosła taka operacja w ASO

Opublikowano

Ile taka przyjemność w ASO?

Opublikowano
Ile taka przyjemność w ASO?

MK w ASO kosztuje nieco ponad 1300zł :facepalm:

Opublikowano

Osz... Trzeba było tak jak sugerowałem tylko sprawdzić czy na nowszym fejsie jest połączenie - gdyby nie było, taka sama konkluzja + używany moduł na allegro w zakresie 200-400zł. Wymiana samemu. No ale teraz to już po ptokach.

Opublikowano
Osz... Trzeba było tak jak sugerowałem tylko sprawdzić czy na nowszym fejsie jest połączenie - gdyby nie było, taka sama konkluzja + używany moduł na allegro w zakresie 200-400zł. Wymiana samemu. No ale teraz to już po ptokach.

Brałem pod uwagę, że moduł może być uszkodzony, ale nie miałem pewności. Kilku forumowiczów sugerowało, że skoro działają urządzenia sterowane z tego modułu, to moduł musi być sprawny, a usterka z brakiem komunikacji to raczej problem wersji użytego VAG-a, rodzaju kabla, parametrów portu komunikacyjnego, itp.

Zakup modułu używanego z Allegro niesie za sobą jednak ryzyko otrzymania modułu niesprawnego, potem mógłby być problem ze zwrotem.

Opublikowano

Brałem pod uwagę, że moduł może być uszkodzony, ale nie miałem pewności. Kilku forumowiczów sugerowało, że skoro działają urządzenia sterowane z tego modułu, to moduł musi być sprawny, a usterka z brakiem komunikacji to raczej problem wersji użytego VAG-a, rodzaju kabla, parametrów portu komunikacyjnego, itp.

Byłem jedną z tych osób... Po to miałeś wykonać test abyśmy mogli wykluczyć pewne usterki. Najwidoczniej w MK posypał się moduł odpowiedzialny za diagnostykę a reszta działała bez problemu.

Zakup modułu używanego z Allegro niesie za sobą jednak ryzyko otrzymania modułu niesprawnego, potem mógłby być problem ze zwrotem.

No z takim podejściem to za dużo w swojej Audi nie pogrzebiesz. Kupujemy na forum masę używanego sprzętu z allegro i owszem czasem zdarzy się, że któryś sterownik jest uszkodzony ale są to bardzo rzadkie przypadki - grunt to kupować towar od kogoś sprawdzonego (wtedy nie ma problemu z ewentualnym zwrotem).

Reasumując - przepłaciłeś i tyle. Aby Cię jednak pokrzepić... Mój pierwszy mod czyli przedni zderzak S line też kupiłem nowy w ASO - a potem, przy kolejnych modyfikacjach... zmądrzałem :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...