Massey Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 Witam, chciałbym zrobić chipa w mojej Audicy. Ciężko znaleźć gdziekolwiek opinie na temat chipowania tego silnika. Gdzieś wyczytałem, że w tym silniku w ogóle nie warto robić, bo się rozleci. Proszę o rady! Dodam, że silnik jest zdrowy, przebieg 150000.
muszka.d Opublikowano 24 Marca 2013 Opublikowano 24 Marca 2013 kolego swego czasu mialem do czynienia z tymi silnikami jak robilem w serwisie diesla... jak dla mnie zapomnij o zwiekszaniu mocy w tym wozie chyba zd masz troszke zbednego grosza 2.5 tdi przy seryjnej mocy potrafi dobrze narobic balaganu w budzecie szarego zjadacza chleba
Massey Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 Dzięki za odpowiedź! Powiem szczerze, że mam auto - w lipcu 3 lata - i wymieniłem w nim 2x oleje i filtry. Ach no i z miesiąc temu klocki hamulcowe. ;-) Nie wiem czemu ludzie tak bardzo narzekają na ten silnik. Mimo tego mocy nie będę zwiększał!
przemek4net Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 1) bdg a afb/ake/akn... to sa juz mocno rozne konstrukcje 2) problemy 2.5 roztaczaja sie wokol walkow i hydrauli zaworowej (jej pad jest zapisany w genach) ale to akurat i tak nie jest specjalnie powiazane z "jest czip" / "nie ma czipa" i nie dotyczy silnika bdg (to co najwyzel walki pekaja:) ) 3) lejcami dla tunera okaze sie pompa wtryskowa, ktorej komputer nie pozwoli na wtrysniecie wiecej niz X wachy co uniemozliwi uzyskanie wynikow adekwatnych do pojemnosci 4) nie napisales czy to automat.. jezeli tak to tuner musi byc na tyle ogarniety, ze bedzie potrafil dopasowac prace skrzyni biegow (inaczej bardzo prawd., ze po czipie bedziesz mial problemy z przelaczaniem biegow przy pelnym bucie) Pozdrawiam, Przemek P.S. w tych silnikac Bxx sa jakies klopoty z dawka boegu jalowego (spadajaca dawka w logach oraz w konsekwencji nierowna praca boegu jalowego) - generalnie zanim zaczniesz cos robic warto zdiagnozowac/zlogowac/ - czyli musialbys wejsc w temat diagnostyki
Krumak Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Przemek gdzie znalezc więcej informacji na temat diagnostyki i naprawy problemu z biegiem jałowym. U mnie na zimnym silniku auto czasami chodzi nierówno na luzie, po rozgrzaniu problem znika. Silnik BDG Wysyłane z mojego GT-N8010 za pomocą Tapatalk 2
Massey Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 Dzięki za odpowiedź! Jest to oczywiście jedyna słuszna wersja biegowa - manual ;-) Chiptunerzy chwalą się osiągami nawet do 200KM w tym silniku. Fakt, mocy mu trochę brakuje. Krumak, Ty masz serię 163? Jak Ci się jeździ? Jakie spalanie i osiągi?
Krumak Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 Dzięki za odpowiedź!Jest to oczywiście jedyna słuszna wersja biegowa - manual ;-) Chiptunerzy chwalą się osiągami nawet do 200KM w tym silniku. Fakt, mocy mu trochę brakuje. Krumak, Ty masz serię 163? Jak Ci się jeździ? Jakie spalanie i osiągi? Tak, mam serię 163 konie. Jeździ mi się dobrze, może od 0 do 100 to nie jest jakaś rakieta, ale za to od 130-220 ciągnie, aż miło. Jeśli chodzi o spalanie to obecnie średnio wychodzi mi 9,2 L/100km, gdzie większość jeżdżę na krótkich trasach w mieście. Ostatnia jazda w cyklu mieszanym to 7,4 L/100km wg FISa, którego korygowałem VCDSEM.
przemek4net Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 http://meszrum.neostrada.pl/C__ElsaWin_docs_hs2_A_de-DE_src_58_124760_master.pdf http://meszrum.neostrada.pl/C__ElsaWin_docs_hs2_A_en-GB_src_72_125426_master.pdf
sowin90 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Ja jeżdzę BDG od roku i jestem za***iście zadowolony wirusa robię w ecu project pod koniec kwietnia i nie uważam że wpłynie to jakoś na żywotność silnika. Oczywiście to Twoja decyzja, ale skoro ja mam nalatane 300tys. km i silnik chodzi świetnie to dlaczego miałoby się to zmienić? Jeżeli będziesz dbał o ten silnik, chłodził turbo, wymieniał olej na czas to nie ma prawa się nic posypać.
Janekx Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 znam gościa, który chipował 2,5 TDI tyle że BCZ też 163 ps - pewnie będą to podobne do siebie konstrukcje. Zrobił już ponad 50 tyś i śmiga aż miło. 186 koni i znacznie lepszy moment niż w serii 1
Krumak Opublikowano 30 Marca 2013 Opublikowano 30 Marca 2013 Ja też myślę o programie, ponoć na tym silniku można bez problemu zrobić 200 KM i bedzie ładnie chodziło. Wszystko zależy tylko od kondycji silnika. Ja mam zamiar wybrać się na hamownię i zrobić indywidualny program.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się