Skocz do zawartości
IGNOROWANY

bledy wskazania paliwa w baku


damian19886

Rekomendowane odpowiedzi

Czasami zdaza sie u mnie w samochodzie ze wskazowka paliwa i wyswietlacz zle pokazuja do stanu faktycznego.Czy to wina czujnika czy moze plywaka w baku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik paliwa nie jest polaczony bezposrednio ze wskaznikiem paliwa , na wskazanie czujnika poziomu ma tez wplyw twoja jazda , komputer zbiera dane z plywaka oraz innych czujnikow obciazeniowych i predkosci i na tej podstawie oblicza faktyczny stan paliwa w baku. I tak jak bedziesz ostro butowal moze okazac sie ze wskazowka opadnie a po uspokojeniu jazdy wskazowka sie podniesie. Na dzien dobry mozesz sprawdzic czy faktycznie nie zacina sie plywak w ostatecznosci kodowanie i ustawienie licznika. Procedure ustawienia wskazania paliwa na liczniku moge ci podeslac jak bedzie potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik paliwa nie jest polaczony bezposrednio ze wskaznikiem paliwa , na wskazanie czujnika poziomu ma tez wplyw twoja jazda , komputer zbiera dane z plywaka oraz innych czujnikow obciazeniowych i predkosci i na tej podstawie oblicza faktyczny stan paliwa w baku. I tak jak bedziesz ostro butowal moze okazac sie ze wskazowka opadnie a po uspokojeniu jazdy wskazowka sie podniesie. Na dzien dobry mozesz sprawdzic czy faktycznie nie zacina sie plywak w ostatecznosci kodowanie i ustawienie licznika. Procedure ustawienia wskazania paliwa na liczniku moge ci podeslac jak bedzie potrzebna.

witam a mozesz tą procedure podesłąc mi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 2001 > Zestaw wskaźników, opis kanałów dopasowania

Ten dokument służy jako informacja dodatkowa do odczytanych lub wprowadzonych (w czasie ręcznego kodowania) kanałów dopasowania, które są niezbędne w przypadku wymiany zestawu wskaźników.

Odczytane dane (kod lub kanały dopasowania) podawane są w postaci zgłoszenia i można je wydrukować, jeżeli przy wczytywaniu danych do nowego zestawu wskaźników wystąpią problemy. W tym celu nacisnąć na dolnym pasku menu przycisk Drukuj, a następnie Protokół sprawdzania działania. Wcześniej jednak należy wybrać odpowiedni nośnik przekazu danych. Dodatkowo podczas odczytu sprawdzana jest komunikacja w celu ewentualnego stwierdzenia nieprawidłowości podczas odczytu danych. Jeżeli podczas odczytu kodu lub kanału dopasowania występują trudności, na wyświetlaczu pojawi się informacja Nie można prawidłowo odczytać. Przypadek szczególny stanowią kanały dopasowania 29 i 46 - 48. Kanał dopasowania 29 dotyczy czujnika poziomu paliwa 2 i może być odczytywany tylko, gdy samochód został zakodowany w zestawie wskaźników jako samochód z napędem Quattro. Kanał dopasowania 46 podaje ogólną ilość zużycia paliwa i występuje tylko w przypadku silników benzynowych. Kanał dopasowania 47 (zawartość sadzy) i 48 (obciążenie termiczne) występują tylko w silnikach wysokoprężnych.

Podczas ręcznego dopasowania w funkcji Diagnoza własna samochodu, kanały dopasowania 40 - 49 (dla WIV=WartungsInrtervallVerlängerung) muszą zostać podane i zapisane w następującej kolejności.

45A42A43A44A40A41A49

Kanał dopasowania 3:

I Korekta zużycia

85 - 115% (w etapach co 5%)

Korekta: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115%

Wartość w kanale: 85 90 95 100 105 110 115

Kanał dopasowania 4:

I Wersje języka:

1. Niemiecki

2. Angielski

3. Francuski

4. Włoski

5. Hiszpański

6. Portugalski

7. Nie zdefiniowano

8. Chiński

Kanał dopasowania 9:

I Przebieg w km / milach / 10 np.: 5000 km w zestawie wskaźników, 500 w kanale dopasowania

(W przypadku kodowania w milach wskazanie jest w milach)

Przejęcie stanu licznika z dotychczasowego zestawu wskaźników do nowego zestawu wskaźników wiąże się z następującymi warunkami:

Licznik całkowitego przebiegu w nowym zestawie wskaźników nie może wskazywać więcej niż 100 km.

Można wprowadzić tylko jeden stan licznika większy niż 100 km.

Jeżeli zestaw wskaźników jest zakodowany w milach (Wielka Brytania i USA) należy wykonać wprowadzanie danych również w milach.

Po nieprawidłowym wprowadzeniu możliwa jest kolejna próba, o ile po pierwszej zmianie nie został pokonany jeden raz odcinek 5 km lub o ile nie zostało odłączone zasilanie napięciowe zestawu wskaźników (zacisk 30).

Nieprawidłowe wprowadzenie po 5 km prowadzi to tego, że nie można już używać urządzenia.

Kanał dopasowania 18:

I Ogrzewanie postojowe

XXXX0: ogrzewanie postojowe niezamontowane

XXXX1: ogrzewanie postojowe zamontowane

XXXX2: ogrzewanie postojowe zamontowane i wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXXX3: tylko wentylacja postojowa

XXXX4: tylko wentylacja postojowa, która wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXX0X: ogrzewanie postojowe bez wstępnego rozgrzewania silnika

XXX1X: ogrzewanie postojowe ze wstępnym rozgrzewaniem silnika

Kanał dopasowania 19:

I Zegar sterowany falami radiowymi

XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny

XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny

XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P)

XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P)

I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4):

Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4)

Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4)

I System informowania kierowcy

XX0XX: system informowania kierowcy 1

XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej)

XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu

XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek

I Komputer samochodowy

X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała)

X1XXX: płaszczyzna 1 i 2

I Opcje oświetlenia

0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ

1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ

2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ

3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ

Kanał dopasowania 29:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 2 - tylko Quattro)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 30:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 1)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 35:

I Próg liczby obrotów

Wartość dla progu liczby obrotów dynamicznego ostrzeżenia o ciśnieniu oleju od 0 do 1000 /min w etapach co

250 /min

Korekta: 0 +250 +500 +750 +1000

Wartość w kanale:0 250 500 750 1000

Kanał dopasowania 38:

Za pomocą tej funkcji można wyłączyć lub włączyć ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju przy niskim poziomie oleju. Obecnie ostrzeżenie to występuje we wszystkich samochodach. Funkcję tą można wykonać tylko po uprzednim wprowadzeniu kodu uprawniającego do dostępu "13861".

XXXX0: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju nieaktywne

XXXX1: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju aktywne

Kanał dopasowania 39:

I Zamontowany TOG TAK / NIE (TOG = czujnik poziomu i temperatury oleju -G266-)

Za pomocą tego kanału określa się, czy czujnik poziomu i temperatury oleju jest zamontowany w zestawie wskaźników lub w innym sterowniku (np. sterowniku silnika). W zależności od tego następnie dezaktywowana zostaje diagnoza czujnika. Aktualnie czujnik montuje się we wszystkich samochodach. Kanał ten można zmienić tylko po uprzednim wprowadzeniu funkcji zezwolenia na dostęp "13861".

XXXX0: brak analizy czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

XXXX1: analiza czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

Kanał dopasowania 40:

I Przebieg od przeglądu w odcinkach 100 km

Kanał dopasowania 41:

I Czas od przeglądu w dniach

Kanał dopasowania 42:

I Minimalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 43:

I Maksymalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 43. Maksymalny przebieg w km odpowiada w tym przypadku minimalnemu przebiegowi w km.

Kanał dopasowania 44:

I Maksymalny okres czasu w dniach - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 44. Maksymalny okres czasu odpowiada w tym przypadku minimalnemu okresowi czasu.

Kanał dopasowania 45:

I Gatunek oleju

1 = gatunek oleju 1 dla samochodów bez funkcji Longlife

2 = gatunek oleju 2 dla samochodów z funkcją Longlife

3 = gatunek oleju 3 tylko dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym i z immobiliserem 3

Kanał dopasowania 46: (tylko silniki benzynowe)

I Ogólna ilość zużycia paliwa w l

Kanał dopasowania 47: (tylko silniki wysokoprężne)

I Zawartość sadzy w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 48: (tylko silniki wysokoprężne)

I Obciążenie termiczne w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 49:

I Minimalny okres czasu w dniach

Kanał dopasowania 60:

I Listwa zamontowanych elementów, magistrala danych napędu

XXXX1: silnik (seryjny)

XXXX2: skrzynia biegów (w przypadku automatycznej skrzyni biegów)

XXXX4: hamulec (seryjny)

XXX16: poduszka bezpieczeństwa (seryjna)

X1024: zestaw wskaźników (seryjny)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "1031"

Kanał dopasowania 61:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych systemu Komfort

XXXX1: inteligentny moduł mocy (seryjny)

XXXX2: centralny elektroniczny układ nadwozia (seryjny)

XXX64: przyczepa (wyposażenie dodatkowe)

XX128: dach składany (seryjny w modelu Cabrio)

XX256: zestaw wskaźników (seryjny)

XX512: układ kontroli ciśnienia w oponach (wyposażenie dodatkowe)

X1024: moduł kolumny kierownicy (seryjny)

X2048: układ klimatyzacji (seryjny)

32768: ogrzewanie postojowe (wyposażenie dodatkowe)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "36803"

Kanał dopasowania 62:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych wyświetlacza

XXXX1: radio (wyposażenie dodatkowe)

XXXX2: telefon (wyposażenie dodatkowe)

XXXX4: system nawigacji (wyposażenie dodatkowe)

XXXX8: system Telematik (wyposażenie dodatkowe)

XXX16: zestaw wskaźników, zakodowany tylko wówczas, gdy zamontowane zostało 2. urządzenie

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "31"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przez luzy na króćcu vacum pompy wskazania troche odbiegały od normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo. Dłuższy czas podejrzewałem u siebie czujnik paliwa, pływak a ostatecznie nawet zestaw wskaźników. Okazało się, że komputer wadliwie sterował zaworem odsysania par z filtra z węglem aktywnym. Na skutek tego w baku pojawiało się tak duże podciśnienie, że bywał on zgniatany ciśnieniem atmosferycznym do tego stopnia, że pompa paliwa czasami opierała się o wierzch zgniecionego zbiornika. Prawda wyszła na jaw dopiero wtedy, gdy po raz drugi przełamał się wewnątrz zbiornika, pod izolacją, przewód doprowadzający napięcie do pompy. Za pierwszym razem po prostu się ułamał a drugi raz była wtedy taka akcja, że autko jeździło dalej niż 100 metrów tylko przy odkręconym wlewie paliwa :shocked:

Tylko dzięki temu dziś mój rozdyndany wcześniej wskaźnik paliwa jest dzisiaj wzorem przyzwoitości :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...