Sieni Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Witam! Panowie chcę wybrać się do szpeca od klimy i chciałbym zasięgnąć rady jakie czynności ów szpec powinien wykonać aby zrobił to dobrze. Proszę was o podpowiedź co powinno być wymienione, co uzupełnione a co sprawdzone w układzie klimatyzacji. Na razie wiem tylko o filtrach, dławiku i czynniku co jeszcze? Aha nie znalazłem podobnego tematu, jeśli taki istnieje proszę o przekierowanie Pozdrawiam!
mariuszby Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Instrukcja obsługi auta mówi aby bez potrzeby do układu sie nie dotykać bo mozna narobić sobie niepotrzebnych kosztów. Jeśli klima chłodzi nie dotykaj - i tego sie trzymaj. Wszystko co musisz zrobić w tym układzie to wymiana filtru kabinowego co 1 rok najlepiej na wiosnę i tyle. jak poczujesz smród po włączeniu klimy jedziesz na odgrzybianie - pojawia sie to co ok. 2-3 lat. I jak klima chłodzi nic więcej nie robisz. Moje auto ma juz 6 lat i tylko wymieniam filtr ,raz odgrzybiałem i nic po zatym nie robiłem. Mam jeszcze Vectrę - w ciągu 8 lat oprócz wymian filtra , 1 raz odgrzybiałem i 1 raz dobijałem czynnik po 8 latach od ostatniego nabijania. Tak profilaktycznie bo klima chłodziła dobrze. Służbowo jeżdziłem kilkoma markami i w żadnym nie było nic robione oprócz odgrzybiania raz na 2- 3 lata i wymiany filtra. Chyba że chcesz wydać niepotrzebnie pieniądze.
Onkel Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Ja tam raz w roku jestem na odgrzybienu. Lepiej zrobic to wczesniej niz czekac na moment kiedy nie bedzie mozna wytrzymac ze smrodu. KOSZT nie cale 100zl wiwc raz w roku ok. Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
benyA4 Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 W dobrym serwisie jesli jest dojscie umyja ci tez skraplacz . Duze nagromadzenie komarow blota soli, pogarsza skutecznosc skraplacza przez co sprezarka musi pracowac pod wiekszym obciazeniem. Oczywiscie mycie odbywa sie gdy klima nie pracuje i skraplacz jest zimny. A tak pozatym jak koledzy wyzej jak dziala to nic nie kabinuj zadnej wymiany czynnika czy osuszacza.
Sieni Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 A czy np w sprężarce nie trzeba sprawdzać oleju aby się nie zatarła? Słyszałem opinie, że brak doglądania takich rzeczy prowadzi do poważnych awarii? Pozdrawiam
rafal9119 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 tez jestem ciekawy tego co kolega napisał wyzej
mariuszby Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 A czy w lodówce sprawdzasz poziom oleju ? Układ klimatyzacji jest układem zamkniętym i dopóki jest szczelny to działa . Tak jak napisałem wyżej jeśli działa to wymieniasz tylko filtr kabinowy i nic więcej. Podchodzisz do układu jeśli przestanie działać lub wydajność klimatyzacji znacząco spadnie wtedy należy uzupełnić czynnik chłodzący. Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić poziom oleju w sprężarce to musisz "otworzyć " układ , zdemontować i rozebrać sprężarkę. Następnie złożyć i zamontować do auta , "zamknąć " układ wymienić osuszacz i jak kto chce dławik , następnie napełnić układ czynnikiem.......Jak masz grubą sakiewkę to sprawdzaj.
NYNA Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Odgrzybić raz w roku raczej nie zaszkodzi bo przecież sam to wdychasz później a jeżeli wozisz dzieci to już wogóle, przy okazji sprawdzić czynnik i szczelność. Osuszacz i dławik też dobrze wymienić jeżeli jeszcze tego nie robiłeś a chociaż raz na dwa lata dobrze by było to zrobić bo koszt nie jest duży a jak Ci poźniej np. padnie sprężarka to dopiero będziesz miał koszty. Niektórzy jeżdzą z klimą, nic nie robią i ponoć super chłodzi i mówią że nawet nie śmierdzi, ja jeszcze takiego auta nie widziałem albo oni nie widzieli co znaczy w pełni sprawna klima z której naprawdę nie śmierdzi. Jak to mówią co kto lubi...
pan kierownik Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Instrukcja obsługi auta mówi aby bez potrzeby do układu sie nie dotykać bo mozna narobić sobie niepotrzebnych kosztów. Jeśli klima chłodzi nie dotykaj - i tego sie trzymaj. Wszystko co musisz zrobić w tym układzie to wymiana filtru kabinowego co 1 rok najlepiej na wiosnę i tyle. jak poczujesz smród po włączeniu klimy jedziesz na odgrzybianie - pojawia sie to co ok. 2-3 lat. I jak klima chłodzi nic więcej nie robisz. Moje auto ma juz 6 lat i tylko wymieniam filtr ,raz odgrzybiałem i nic po zatym nie robiłem.Mam jeszcze Vectrę - w ciągu 8 lat oprócz wymian filtra , 1 raz odgrzybiałem i 1 raz dobijałem czynnik po 8 latach od ostatniego nabijania. Tak profilaktycznie bo klima chłodziła dobrze. Służbowo jeżdziłem kilkoma markami i w żadnym nie było nic robione oprócz odgrzybiania raz na 2- 3 lata i wymiany filtra. Chyba że chcesz wydać niepotrzebnie pieniądze. A czy w lodówce sprawdzasz poziom oleju ? Układ klimatyzacji jest układem zamkniętym i dopóki jest szczelny to działa . Tak jak napisałem wyżej jeśli działa to wymieniasz tylko filtr kabinowy i nic więcej. Podchodzisz do układu jeśli przestanie działać lub wydajność klimatyzacji znacząco spadnie wtedy należy uzupełnić czynnik chłodzący.Jeśli koniecznie chcesz sprawdzić poziom oleju w sprężarce to musisz "otworzyć " układ , zdemontować i rozebrać sprężarkę. Następnie złożyć i zamontować do auta , "zamknąć " układ wymienić osuszacz i jak kto chce dławik , następnie napełnić układ czynnikiem.......Jak masz grubą sakiewkę to sprawdzaj. Dawno już nie czytałem na forum takich głupot
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się