Dzizus Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Witam Mam od 2 miesięcy straszny problem z mocą w aucie mianowicie mam uczucie jakby się nie włączała turbina. Sprawdziłem i wymieniłem kilka rzeczy ale to nic nie dało: -turbina sprawna -katalizator wycięty -intercooler wyczyszczony -czujnik ciśnieniowy wymieniony -czujnik ciśnienia w kolektorze sprawny -przewody podciśnieniowe wymienione Wyskakuje błąd (dodatnia odchyłka doładowania)-to jak pod kompa podłączyłem. Z tego co słyszałem do map sensora powinien być wężyk podciśnieniowy a go nie widzę (dobrze słyszałem ?). Z góry dziękuje za pomoc. PS: Jak coś źle napisałem albo nie w tym temacie co trzeba to przepraszam jestem nowy
wrclaguna Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Co mozna miec jak masz 101 KM sprawdz czujnik doładowania oraz wezyki
adrian998998 Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Moge Ci pomoc. Skontaktuj sie ze mna to Ci pomoge ewentualnie naprawie. Nie ma rzeczy nie mozliwych:)
Sztomel Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Opublikowano 1 Kwietnia 2013 Z tego co słyszałem do map sensora powinien być wężyk podciśnieniowy a go nie widzę (dobrze słyszałem ?). Zapewne dobrze słyszałeś tylko ten kto to mówił nie miał pojęcia o jaki silnik chodzi. W Twoim silniku do MAP sensora nie dochodzi żaden wężyk tylko wiązka przewodów a konkretnie wtyczka na 4 przewody (dwa z nich są do czujnika ciśnienia doładowania G71 a dwa pozostałe do czujnika temperatury powietrza w dolocie G72 - obydwa czujniki są w jednej plastikowej obudowie i dlatego dochodzą do tej obudowy 4 przewody. Nie wiem tylko jak potwierdziłeś spraność turbosprężarki gdyż objaw wskazuje właśnie na złą pracę jej mechnizmu zmiennej geometrii kierownic spalin. Poza tym nie szuka się przyczyny w wężykach podciśnienia (ich nieszczelności) skoro turbo przeładowuje - o tym świadczy błąd dodatniej odchyłki doładowania a wtedy nieszczelność wężyków podciśnieniowych nie ma żadnego wpływu na przeładowanie turbo - trzeba wiedzieć (nauczyć się czytając porady na forum), że wtedy nie tędy droga. Całej mojej wiedzy na temat silników TDI i ich osprzętu dowiedziałem się czytając forum Golfa - bo takie auto wtedy miałem i mam do dziś. Jak widać teraz poradzę sobie zupełnie bez pmocy mechanika -diagnosty. Mechanik jest mi potrzebny tylko wtedy jeśli spieprzy mi się auto a ja bez kanału i najazdu nie naprawię go we własnym zakresie. Zawsze jednak mechanikowi mówię wtedy co ma zrobić i nigdy nie musi on robić mi diagnozy bo ja już doskonale wiem co w moim aucie nawala.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się