Andrzej07 Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Sprawdź upływność prądu. Weź miernik, wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (łącznie z lampkami drzwi), wyjmij kluczyk z auta, odłącz akumulator zdejmując klemę - i jednym kabelkiem miernika dotykasz klemy a drugi przykładasz do - na aku i widzisz jaka jest upływność prądu. Nie może przekraczać 0.05A. Wyczytałęm to na forum i sprawdzałęm u siebie ale nie wiem czy dobrze ustawiłem miernik bo duża wartość mi sie ukazała fot.poniżej :wallbash:no i po podłaczeniu aku i zamknieciu auta odchodzac usłyszałem jak "zapipał" 3-4 razy czytałem że 4 to rozładowany aku. 20130327161.jpg | audiq123 | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl
szeryf Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Musisz zdjąć klemę i jednocześnie podłaczyć miernik żeby nie przerwać obwodu, czyli nie tak że ściągasz klemę i potem bierzesz miernik w rękę. Ja w poprzednim aucie robiłem to tak, że brałem dwa kawałki kabla, jeden zakręcałem na aku, drugi na klemie, do końców kabli podłączałem miernik, i dopiero wtedy ściągałem klemę z aku. Mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi
Andrzej07 Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Musisz zdjąć klemę i jednocześnie podłaczyć miernik żeby nie przerwać obwodu, czyli nie tak że ściągasz klemę i potem bierzesz miernik w rękę.Ja w poprzednim aucie robiłem to tak, że brałem dwa kawałki kabla, jeden zakręcałem na aku, drugi na klemie, do końców kabli podłączałem miernik, i dopiero wtedy ściągałem klemę z aku. Mam nadzieję że rozumiesz o co mi chodzi rozumie:wink:a miernik dobrze ustawiłem tak?
szeryf Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 Na mierniku masz zakres 20m? Jeśli tak, to mierzysz prąd do 20mA, czyli 0,02A. To co Ci wyszło na mierniku, czyli 0,78 to jest 0,78mA = 0,00078A.
Andrzej07 Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Opublikowano 28 Marca 2013 Na mierniku masz zakres 20m? Jeśli tak, to mierzysz prąd do 20mA, czyli 0,02A. To co Ci wyszło na mierniku, czyli 0,78 to jest 0,78mA = 0,00078A. tak ustawione miałem do 20mA czy to dobrze czy mam ustawic inaczej:eusathink:?
szeryf Opublikowano 28 Marca 2013 Opublikowano 28 Marca 2013 To zależy jaki prąd chcesz zmierzyć, możesz ustawić na 20m, jak na wyświetlaczu pokaże się "1" to znaczy że wynik jest większy niż 20mA, przestawiasz na 200m, itd.
Andrzej07 Opublikowano 28 Marca 2013 Autor Opublikowano 28 Marca 2013 To zależy jaki prąd chcesz zmierzyć, możesz ustawić na 20m, jak na wyświetlaczu pokaże się "1" to znaczy że wynik jest większy niż 20mA, przestawiasz na 200m, itd. ok a ten mój wynik 0.78 to mieśći się w normie poboru pądu?
Sidney Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 Pierwsza sprawa to, że mierzysz prądy do 20mA a przełożyłeś wtyk do gniazda przeznaczonego na pomiar do 10A. Czytaj co masz napisane na obudowie przy gniazdach. Te 0.78mA to jakiś kosmiczny wynik. Przełóż wtyk z powrotem na środek i dopiero potem czytaj co pokaże miernik. Druga sprawa to, że może Ci wyjść powyżej 20mA więc od razu proponowałbym załączyć zakres 200mA, jeśli i tu wyjdzie poza zakres czyli pokaże 1 to będzie już bardzo duży pobór więc dopiero potem przełożysz wtyk w lewe gniazdo i załączysz zakres 10A.
szeryf Opublikowano 29 Marca 2013 Opublikowano 29 Marca 2013 No właśnie, mi ten wynik też nie pasował, ale nie zauważyłem że kabel był włożony nie w to gniazdo Dobrze że Sidney czuwa
Andrzej07 Opublikowano 29 Marca 2013 Autor Opublikowano 29 Marca 2013 Pierwsza sprawa to, że mierzysz prądy do 20mA a przełożyłeś wtyk do gniazda przeznaczonego na pomiar do 10A. Czytaj co masz napisane na obudowie przy gniazdach. Te 0.78mA to jakiś kosmiczny wynik. Przełóż wtyk z powrotem na środek i dopiero potem czytaj co pokaże miernik. Druga sprawa to, że może Ci wyjść powyżej 20mA więc od razu proponowałbym załączyć zakres 200mA, jeśli i tu wyjdzie poza zakres czyli pokaże 1 to będzie już bardzo duży pobór więc dopiero potem przełożysz wtyk w lewe gniazdo i załączysz zakres 10A. ok dziekuje kolego:wink:sprawdze dziś wieczorem problem rozwiązany nieszczęsny siłownik od schowka pasażera "zatarł" się + poprzedni właściciel ułomnie próbował to naprawić w wyniku czego blaszki cały czas się stykały i prąd uciekał
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się