Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 1.8T 163KM - trzesie i smierdzi benzyną przy odpaleniu.


trzmi3lu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Tak jak w temacie od 3 dni rano przy pierwszym opaleniu silnika całe auto zatrzesie sie na chwile i bardzo smierdzi benzyną z przodu samochodu, nie miałem czasu przyjzec sie dokładnie co tam sie dzieje. Podejrzewam ze jeden z cylindrów nie odpala przy starcie. Dodam ze cewki były wymienione na nowe w ramach akcji serwisowej w styczniu 2012r, wiec pozostają chyba swiece i wtryski. Od czego zacząc? Podłacze Vag-a dzisiaj i zobaczymy czy cos pokaże. Ew. to jakie bloki sczytać zeby cos sie dowiedziec?

Dziękuje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw Vag Kolego.

Na zimny silnik odepnij przeplywke i zobacz jak zareaguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masz na mysli odpiecie złaczki i próba odpalenia na zimnym silniku, czy odpalic zimny i wtedy odpiąc? Dodam jeszcze ze auto pozniej zachowuje sie juz normalnie i nic sie nie dzieje, no moze po za jedną rzeczą, której do konca nie jestem pewny(moze głupie złudzenie) jakby czuc drzenie budy i jakby głosniej było w srodku.

---------- Post dopisany 29-03-2013 at 14:43 ---------- Poprzedni post napisany 28-03-2013 at 11:52 ----------

Po odpieciu przepływki nic sie nie zmienia a paliwo dalej czuc. Na Vag-u nie ma zadnych błędów, myslałem ze dzisiaj zrobie logi dynamiczne ale jak widze jak napier...la sniegiem to raczej nie uda mi sie pocisnąc do odciecia:facepalm:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vag - obstawiam sonde, bo bez podlaczenia to mozna sobie zgadywac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez napisal ze nie ma bledow. sprawdz jak pokazuja sondy. po odpaleniu na zimnym zaraz go zgas i wykrec swieczki zobacz ktora bedzie mokra albo inna od wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FAKT

zobacz czy nie pekla ci odma i czy nie zasysa powietrza dmuchawa, ja jak wywalilem odme u siebie i puscilem pod auto ale w zla strone to tak walilo w kabinie ze mysalem ze mi wlasnie silnik zalewa, okazalo sie ze to powietrze z odmy parowalo i nagrzewnica/dmuchawą dostawało się do srodka

ale logi wypadalo by zrobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Błedów nie ma zadnych tak jak juz wczesniej pisałem. Wartości z bloków 032 to 0.0% i 2.3%. Dynamicznych narazie nie robiłem bo pogoda nie pozwala. Z odmą miałem problem chwile temu i opisałem to w poscie (http://a4-klub.pl/1-8t-218/a4-b6-1-8t-zatkana-odma-wyciek-oleju-263323/) i tak mi sie wydaje ze po tym zaczęły sie własnie te problemy. Co do zapachu to odróżniam raczej spaliny od czystej benzyny, a tego nie czuc w kabinie jak to miało miejsce wczesniej gdy miałem problem z odmą, tylko po odpaleniu jak wysiąde z auta to obok wyraznie czuc czystą nie spaloną benzyne. Myslałem ze moze gdzies przewód paliwowy gdzies jest nie szczelny i wywala paliwo przy uruchomieniu pompy no ale to by było czuc za kazdym razem jak odpalam a to sie dzieje jak auto dłuzej postoi. Jeszcze mam pytanie jakie powinny byc obroty na biegu jałowym, mi vag pokazuje 760 obr/min.

Dzieki z góry za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obroty sa sa ok jak silnik jest rozgrzany . sprawdz jaka widzi temperature czujnik temperatury silnika zanim odpalisz auto po nocy . atak na marginesie jak masz korekte na + w bloku 32 to masz nieszczelnosc w układzie turbo lub padnieta przepływke , zrób komplet logów to bedzie mozna cos kakretniejszego powiedziec .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przepływka mierzy na ok 150KM a turbina pompuje troche mniej jak powinna wiec masz gdzieś kolego nieszczelność, a przez nią może łapać lewe powietrze i telepać a także śmierdzieć ale nie benzyną a taką mieszanką dość ostrą w zapachu, sprawdź jeszcze raz tą odmę i cały układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co tam mozna jeszcze sprawdzic, mam wywalic całą odme i od początku ją poskładac? Zauwazyłem jeszcze, z obudowy filtra powiertza wydobywa sie dziwny dzwiek tak jakby bulgotanie (filtr jest nowy). Nad obudową filtra jest taki mały jakby zaworek lub cos takiego i on tak sobie tyka, nie jestem pewny ale wczesniej tego nie słyszałem. Pompa SAI jak sie właczy po odpaleniu auta i po chwili sie wyłacza, ale od jakiegos czasu potrafi sie znowu właczyc mimo ze silnik juz dłuzszą chwile pracuje.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zaworek co tyka to do odpowietrzania baku, on tak pracuje

co do odmy, najlepiej odkrec zbiorniczek wyrownawczy, odepnij wtyczke poziomu plynu i odchyl go zeby zobaczyc co tam slychac w tej odmie, lepiej tak jak odkrecac listwe i caly kolektor ssacy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test szczelności ukłądu bo może jakiś wężyk świruje :decayed: Podmiana przepływki i sprawdzenie czy czasem po zgaszeniu wtryskiwacz nie przepuszcza sprężonego paliwa w kolektor :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak sie dostac do odmy, ona była juz wyjmowana i była nawet czysta, tylko padł ten zielony zawór zwrotny PCV i po jego wymianie (ori) wszystko działalo niby normalnie, ale jednak zaczeły sie własnie te problemy co opisałem na początku wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdjąłem osłone to przy wtryskach widac mokre na około, ale to chyba pozostałosci po oleju jak waliło z pokrywy, nie czuc tam benzyny.

To akurat wina usmażonych oringów na wtryskiwaczach :decayed: Trzeba listwę odkręcić (2 śrubki nimbus) i sprawdzić czy nie kapie paliwo z któregoś wtryskiwacza :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, świece wymienione na nowe i auto pali jak trzeba, nic juz nie trzęsie i nie smierdzi. Dziekuje za pomoc.

Pozdrawiam

---------- Post dopisany 16-04-2013 at 13:40 ---------- Poprzedni post napisany 13-04-2013 at 16:26 ----------

Chyba sie za szybko ucieszyłem ze wszystko ok. Dzisiaj rano znowu to samo, po odpaleniu (kilka razy zakreci zanim odpali - wczesniej palił na dotyk) ) telepniecie budą i przez kilkanasie sekund nie równa praca silnika, pozniej jest już równo, na zewnątrz czuc benzynę lub nie dopaloną dobrze benzyne. Zadnego dymienia z wydechu. Przy jezdzie na zimnym silniku na 3 biegu w okolicach 2100-2200 obr/min czuc tak jakby przerwy w zapłonie(bardzo minimalnie wyczuwalne szarpanie). Po wymianie swiec zrobie w najblizszym czasie jeszcze raz logi dynamiczne i statyczne z bloku 1.

Może to wina wtrysków lub cewek, da sie to zvagowac tak zeby ew. wykluczyc te elementy ?

Dziekuje z góry i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego zrób jeszcze raz log 020 tam masz zaduże wskazania spalania stukowego,nie wiem czemu koledzy tego nie zauwarzyli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...