Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Turbo przerywa w trasie, czy jechać dalej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jechałem na święta i w połowie drogi do celu zauważyłem brak mocy. Tzn silnik działa normalnie, ale jakby turbo się nie włączało - najpierw rzadko, później częściej. Po dojechaniu do celu (250 km od domu), zgaszeniu i ponownym odpaleniu zapaliła się żółta kontrolka systemu kontroli spalin. Następnego dnia zrobiłem przejażdżkę i turbo czasami działa, czasami nie. Praca silnika, spaliny, odgłosy - raczej bez zmian. Jestem laikiem więc nie sprawdzę żadnych rurek, dziurek, w dolocie itp. Moje pytanie brzmi: czy mogę wrócić do domu autem czy na lawetę? Z góry wielkie dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

Kolego nie jestem Fachowcem ale zrob test :

Rozgrzej silnik do okolo 70C i jadac na 3 biegu wcisnij pedal gazu do oporu.

Jezeli auto zacznie przyspieszac i nagle przestanie oznacza to ze masz problem z tzw notlauf i wylacza ci turbo,po przekreceniu kluczyka off i wlaczeniu zaplonu turbo zacznie dzialac.

opcja 2 jest uszkodzenie wirnika a dokladnie lopatek nie doladowanie

W przypadku 1 mozesz jechac do domu ale licz sie ze turbo podczas wyprzedzania moze sie wylaczyc

w 2 natomiast nie ryzykuj odrobiny metalu z turbo moga uszkodzic twoj silnik

Powodzenia

Opublikowano
turbo czasami działa, czasami nie.

Z tego co już wcześniej doczytałem to chyba dojechałeś tylko post o tym został usunięty. Nie wygląda mi to na typowy tryb awaryjny tylko albo złą pracę zaworu EGR albo klap powietrza w kolektorze ssącym ale o tym pewnie się dopiero wtedy dowiemy jak wkleisz nam albo logi albo przynajmniej błędy zczytane ze sterownika silnika.

Opublikowano

Miałem 4 dni temu identyczny problem, w trasie auto nagle przestało "iść", co jakiś czas wchodziły obroty i przez chwilę wszystko wracało do normy, później znowu spadek mocy. Problem tkwił w zaworze recyrkulacji spalin, niestety część + naprawa to spory wydatek :kwasny:

Opublikowano

Witam serdecznie pisze bo mam podobny problem w swoim autku przy wysokich temperaturach zewnętrznych około 25stopni i wyżej autko jedzie i po chwili odcina moc zero przyśpieszenia bardzo powoli się rozpędza i zapala się kontrolka od rozgrzewania świec żarowych po zjechaniu wył. silnika i odpaleniu wszystko wraca do normy jest OK. nie dzieje się to regularnie tylko czasami i przy wysokich temp. zewnętrznych. Jak ktoś miał taki problem lub jakieś doświadczenie to poradźcie. Pozdrawiam

Opublikowano

Było mln razy, poszukaj - a najlepiej byłoby logi zrobic i wszystko jasne ...

dla podpowiedzi czego szukać hasło "notlauf" lub "zapieczone kierownice" ale to tylko sugestia bo jak juz napisałem trzeba by logi zrobic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...