sasza 0 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Witam. Borykam się od dłuższego czasu z głośną pracą silnika. Silnik chodzi twardo i klekocze na wolnych, przy przyspieszaniu też go słychać tak od 2 do 3tys, przy pedale w podłodze jest strasznie w aucie. Po przekroczeniu 3 tys nie słychać go. Jakie mogą być tego przyczyny ? Błędów nie mam żadnych, turbo popmuje dobrze, korekcje max ~0.3, n75, n18 sprawne, kąt wtrysku 68(wiem że powinien być 51 ale czy to ma aż taki duży wpływ ? ). Auto ogólnie jedzie dobrze, gniecie w fotel, żadnych szarpnieć, brak problemów z odpalaniem, tylko ta głośna praca... Tlumiki ok, plecionka nie puszcza i wydaje się być elastyczna, kat wywalony... Ktoś ma jakieś pomysły co może powodować taki hałas ? co drugi dzień jeżdzę paskiem też afn i tam silnika nie słychać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziadek 6 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 dla mnie to kąt wtrysku - pierwsza moja myśl taka była zanim doczytałem że masz źle ustawiony więc zaczął bym od tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasza 0 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 dla to kąt wtrysku - pierwsza moja myśl taka była zanim doczytałem że masz źle ustawiony więc zaczął bym od tego No jak tylko się ociepli biorę się za to. Chce zebrać możliwe przyczyny i raz a porządnie podziałać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trepek 140 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Kąt wtrysku do poprawki, 20-30 minut i po robocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasza 0 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Kąt wtrysku do poprawki, 20-30 minut i po robocie. Ale tak niewielka różnica może powodować aż tak uciążliwy hałas ? I po drugie, poluzować śruby (ile? ) i regulować na odpalonym, czy przestawiać i co jakiś czas sprawdzać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mauros88 0 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Od czegoś kolego trzeba zacząć. Zły zapłon może powodować właśnie twardą pracę silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trepek 140 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 I tak, i nie. Ustaw to na początek, później sprawdź zarowek ciśnieniowy w pompie czy się nie wysypał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasza 0 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zaworek ciśnieniowy czyli n108 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trepek 140 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Zaworek ciśnieniowy czyli n108 ? Nie, to regulator dynamicznego kąta wtrysku. Zaworek ciśnieniowy masz z przodu pompy (tam, gdzie rozrząd), po drugiej stronie co zasilanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wydra 0 Opublikowano 3 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2013 mogą to być też zużyte popychacze ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafalskin73 0 Opublikowano 4 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2013 I tak, i nie.Ustaw to na początek, później sprawdź zarowek ciśnieniowy w pompie czy się nie wysypał. Miałem taki przypadek z tym zaworkiem,tylko że u mnie sam się nie wysypał [przesadziłem z podbiciem ciśnienia],motor ładnie się zbierał [rwał jak głupi]od 1000 obr,ale tak twardo pracował i był głośny że już z 0,5 km było słychać jak jadę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasza 0 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Jak sprawdzić ten zaworek ciśnieniowy ? Ustawienie kata wtrysku nie przyniosło porządanego efekt, choć może ciut mięciej pracuje silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trepek 140 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Odkręć go i zobacz, czy nie wyszła od spodu zaworka specjalna, czarna zawleczka/spinka. A tak to musisz mierzyć ciśnienie w pompie i ustawiać zaworkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raf_kk 1 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Mi też silnik twardawo pracuje...poprawiłem kąty i zrobiło się minimalnie przyjemniej jednak wiele AFN-ów pracuje ciszej niż mój. Jestem ciekaw rozwiązania Twojego problemu...może i u mnie pomoże:wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trepek 140 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Problem tkwi w zaworku ciśnieniowym i odpowiednim ciśnieniu w pompie. Tutaj nie ma żadnych cudów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasza 0 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Kurde już nie wiem, ustawiłem kat na 51, pozkręcałem pompe zadowolony pojechalem na miasto wracam, podpinam vaga a tam spowrotem 65.. wtf? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trepek 140 Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2013 Odczytujesz kąt wtrysku w BS? Ustawiając kąt wtrysku zrobiłes to tak, jak trzeba czyli luzujesz na luźno 3 śruby, 4'tą delikatnie popuszczasz? Sprawdzałeś, czy przewody wysokiego ciśnienia nie sprężynują? Podokręcałeś odpowiednimi momentami śruby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sasza 0 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 tak, w bassic settings. Robię tak jak mówisz. Dokręciłem tąjedną, było 51,dokręciłem resztę pojechalem w miasto, wróciłem i było 63-64-65. Sruby dokręcone solidnie. Widocznie przy dokręcaniu musiala się przestawić.. ---------- Post dopisany at 11:21 ---------- Poprzedni post napisany at 11:20 ---------- Wydaje mi isę że sam motor pracuje cicho... tak jakby bardziej z tyłu coś klekotało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wydra 0 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 a przy ustawaniu konta nagrzałeś auto do 80 - 90 stopni ? mój afn też głośniej pracuje od afn-a mojego ojca ale jakoś sie tym nie przejmuje znajomy wyminił popychacze ustawił kont i ahu pracuje cicho prawie jak silnik na CR popychacze naprawde dużo dają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trepek 140 Opublikowano 6 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2013 tak, w bassic settings. Robię tak jak mówisz. Dokręciłem tąjedną, było 51,dokręciłem resztę pojechalem w miasto, wróciłem i było 63-64-65. Sruby dokręcone solidnie. Widocznie przy dokręcaniu musiala się przestawić..---------- Post dopisany at 11:21 ---------- Poprzedni post napisany at 11:20 ---------- Wydaje mi isę że sam motor pracuje cicho... tak jakby bardziej z tyłu coś klekotało Przy chwyceniu główną śrubą niezwłocznie zgaś silnik i popuść przewody ciśnieniowe. a przy ustawaniu konta nagrzałeś auto do 80 - 90 stopni ? A po co w banku nagrzewać silnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się