Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak prawidłowo wrzucać wsteczny?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A co to za różnica?? Przecież wybierak tak czy inaczej na końcu znajduje się w tej samej pozycji. Osobiście najpierw w prawo później przyduszam i w dół, nie iwdzę sensu żeby cały czas na wciśniętym jechać, ale jak kto woli.

Musisz pamiętać jedynie żeby autko nie toczyło się (nie ważne czy do przodu czy do tylu, także wsteczny zawsze na hamulcu nożnym włączam)

Opublikowano

wiesz co aż teraz nie wiem mam mętlik w głowie jak będę w garażu to sprawdzę czy lewarek zmiany biegów daje sie coś wogóle wcisnąć w dół czy nie jeżeli nie będzie chciał to znaczy że w niekturych wersjach już tak robili

Opublikowano

Ja mam polifta i jeżeli w dół nie wciśniesz, to lewarek nie pójdzie w prawo i w tył... tak powinno być. W każdym Aucie jest zabezpieczenie.

Opublikowano

no a jak u mnie będzie tak że ten lewarek wogóle nie będzie się nawet 1mm wciskał w dół to co źle bo jak by była blokada uzkodzona to by się wsteczny włączał bez wciskania jak i też z wciskanie a z tego co mi się wydaje to u mnie się nie wciska ale to jeszcze dzisiaj sprawdzę jak to będzie

Opublikowano
Ja mam polifta i jeżeli w dół nie wciśniesz, to lewarek nie pójdzie w prawo i w tył... tak powinno być. W każdym Aucie jest zabezpieczenie.

:facepalm: To znaczy Ja i Wszyscy co mają inaczej mamy z kopane wybieraki?? :facepalm:

Opublikowano
Ja mam polifta i jeżeli w dół nie wciśniesz, to lewarek nie pójdzie w prawo i w tył... tak powinno być. W każdym Aucie jest zabezpieczenie.

Dokładnie tak.

Dlatego jeśli komuś wchodzi bez wciskania w dół to nie jest to jak napisał Tommy Gun "w nowszych tak jest" .

U mnie też wszystkie biegi chodzą płynnie, ale wsteczny musi mieć zabezpieczenie

:wink:Na boga , ludzie co wy

Jeżeli wchodzi wam bez żadnego wciskania to raczej przyjrzałbym sie wybierakowi

Opublikowano

Nie zawsze się musi wciskać. Nawet w polonezie z Vtym biegiem zabezpieczenie polegało na tym że nie ma możliwości włączenia wstecznego biegu bezpośrednio z V-tego tylko najpierw lewarek musi przejść przez 0 (środek) i dopiero można włączyć R. Tak samo jest w B6

---------- Post dopisany at 10:53 ---------- Poprzedni post napisany at 10:49 ----------

Lekko wduszam w lewo i do przodu :tongue4:

Bo masz VI biegów i wsteczny musi mieć zabezpieczenie bo inaczej nie wiadomo co by się na skrzyżowaniach działo gdyby ludzie nagminnie mylili I z R:decayed:

Opublikowano
Ja mam polifta i jeżeli w dół nie wciśniesz, to lewarek nie pójdzie w prawo i w tył... tak powinno być. W każdym Aucie jest zabezpieczenie.

Nie w każdym chyba zależało jaki silnik. Miałem A4 z 97 roku po 1 lifcie i tam się nie wciskało (silnik AFF), ale mam jeszcze A6 z silnikiem AFN też z 97 roku i już się wciska.

Opublikowano
U mnie tylko w prawo i do tyłu nie muszę nic wduszać

W nowszych tak jest, w 1z musiałem wduszać a w afn do tyłu. w afn chodzi bardziej precyzyjnie.

Mam AFNa biegi wchodzą jak po maśle, ale wsteczny trzeba wcisnąć

Opublikowano
Nie zawsze się musi wciskać. Nawet w polonezie z Vtym biegiem zabezpieczenie polegało na tym że nie ma możliwości włączenia wstecznego biegu bezpośrednio z V-tego tylko najpierw lewarek musi przejść przez 0 (środek) i dopiero można włączyć R. Tak samo jest w B6:decayed:

Dokładnie ..

Jest blokada tak ze nie wbijesz ® z 5 -biegu ..nawet na siłę ...

Musisz wrócić lewarek w poz (0) jak pisze kolega ,a dopiero można włożyć ®

Chyba już wyjaśniło się wszystko.......:wink:

A tu Wam wkleję wybieraki i sobie po patrzcie są trzy rodzaje do 5-cio biegowych skrzyń manualnych.......

:wink:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Opublikowano

ja mam polifta koles ma polifta i w obu przypatkach trzeba wdusic lewarek :decayed:

Opublikowano

Ja mam skrzynie EAB i tez wciskam lewarek potem daje w prawo i w dół..

Opublikowano
Ja mam skrzynie EAB i tez wciskam lewarek potem daje w prawo i w dół..

Ale skrzynia nie ma tu nic do gadania, to wyłacznie kwestia wybieraka.

U mnie tak samo bez wduszania wchodzi. Ale z 5 na wsteczny nie wcisne za chiny, tak jak wyzej pisali musi wrócić do pozycji 0.

Opublikowano

hehe spoko jak ktoś uważa, że w każdym aucie jest jakieś zabezpieczenie w stylu wciskania to niech się lepiej nie wypowiada :facepalm: temat raczej rozwiązany, jedni muszą wciskać, a drudzy nie i ci właśnie (tak jak ja) nie wrzucą za ch..ja wstecznego jak nie przejdzie przez 0 ...:facepalm:

Opublikowano

ja właśnie sprawdziłem u siebie lewarek nawet 1mm nie wciska sie do dołu. i u mnie tylko jest w prawo i do tyłu a z piątki odrazu nie da rady wrzucić wstecznego sprawdzałem tylko trzeba z piątki przejść do pozycji 0 i dopiero na wsteczny wiec tak jak kolega mówi nie we wszystkich musi być zabezpieczeie typu że się wciska do dołu tylko tak jak u mnie jest jest jakieś zabezpieczenie że nie ma jak wrzucić wstecznego od razu z 5

Opublikowano
Ja mam polifta i jeżeli w dół nie wciśniesz, to lewarek nie pójdzie w prawo i w tył... tak powinno być. W każdym Aucie jest zabezpieczenie.

W prawo pójdziesz bez wciskania a w niektórych skrzyniach idzie w dół też bez wciskania i skrzyni nie wciśniesz za cholerę (wiem bo miałem tą skrzynię i nie było żadnej blokady, no chyba że blokada się zwalniała jak przechodziła przez "0" automatycznie jak koledzy wyżej pisali)

Ale chyba temat dotyczył czy najpierw wciskać i wrzucać wsteczny, czy można wcisnąć dopiero jak się do dołu zjeżdża a nie kto jaką skrzynie ma.

Opublikowano

dól , w prawo, i tył

Opublikowano

Tez chyba jest roznica czy benzyna czy diesiel.jezdzilem a4 lift benz nie bylo trzeba wciskac,passatem tak samo było

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...