Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Renowacja felg alu. z szerokim rantem > polerka


PaWLaK89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi:

Nie widziałem gdzie ten temat wrzucić, myślałem o dziale 'Warsztat - Zrób To Sam' jednak jeszcze tego nie zrobiłem więc myślę że tutaj nikomu nie zaszkodzi :decayed:

Otóż zakupiłem 18'' felunek z szerokim rantem do mojej B piuntki. Tak to się prezentuję:

image.jpg

121212.jpg

Felgi kupiłem z allegro, pojechałem po nie osobiście 200 klocków :wallbash: Pieniążki poszły przelewem troszkę wcześniej, okazało się że mają straaaasznie porypane ranty...

Ktoś jeździł sobie po krawężnikach albo obgryzał ranty zębami :facepalm: Zamierzam zeszlifować wszystko papierami z odpowiednią stopniową gradacją. Tak to wygląda:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Chcę zjechać wszystko papierami od gradacji 120>150>180>250 a na koniec 1000 wodnym. Następnie rzecz jasna polerka filcem i pastą polerską (przy pomocy wiertarki:decayed:)

Tak wygląda najgorszy fragment jednej z felg:

image.jpg

A tak wygląda ten sam fragment po wstępnym zjechaniu papierem 120 i 150:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Ranty są pokryte lakierem bezbarwnym.

Reasumując: szlif papierami o co raz większej gradacji, na koniec wodny 1000 albo więcej. Same brzegi rantów tam gdzie 'porypane' myślę że papierem o małej gradacji a tam gdzie lakier (bliżej środka felgi) wystarczy jakąś duża gradacja żeby zjechać tylko lakier i trochę aluminium. Potem polerka pastą i filcem.

Dopiero się za to zabieram, czytałem 3 dni na różnych forach. Zrobiłbym to własnie w taki sposób, chodzi o to żeby zaoszczędzić, poza tym podłubać bo lubię :whistling:

Macie jakieś podpowiedzi? Sugestie? Rady? Jaka pasta do polerki? A może jakiś całkowicie inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lakier radził bym ci zdjąć jakimś preparatem, papierami będziesz musiał sporo się namęczyć żeby się go dobrze pozbyć, a duże papiery zostawia rysy z którymi będziesz się dość długo bawił

do finalnej polerki jedz papierem nawet 2000 ja robiłem i 2500, później najlepiej krążek z flanelą na wiertarkę i autosol ( podobno najlepszy)

choć wydaje mi się że k2 do chromów dało lepszy efekt

foto jak mi to wyszło, tyle że ja jedynie odświeżyłem polerkę

rantq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak przedmówca pisze scansol na rant tylko uwazaj na lakier na rotorze, i zejdzie bez problemu, później papierki konczysz na 2500. Następnie pasta na filc aby wydobyć połysk, później na krążek bawełniany aby pozbyć się śladów po filcu, a na koniec jakaś pasta wykańczająca na miekka fibre i jedziesz ręka :wink:

Pasty jakie używam do filcu i bawełny autosol a recznie megsem

Co do rantów z takimi skazami udał bym się do jakiegoś kolesia co prostuje felgi, aby zjechał to tokarką, będzie równo i nikt nie dojrzy że było coś robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...