Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana komputera (blad czujnika cisnienia doladowania ssacego)


Typiszcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowiem.

Mam taka sprawe.

Mam z moim autem problem taki ze po przekroczeniu 3000-3500obr/min turbina jest odlaczana.

Po podlaczeniu kompa pokazalo "czujnik cisnienia doladowania ssacego"

Szukalem juz troche w necie, spr. rozne opcje i stanelo na tym ze trzeba spr. czy caly komp nie daje ciala.

I tu mam pytanie.

Na kompie u mnie w aucie jest taki nr. 028 906 021 GN (zdjecie ponizej)

20130413_125057_01.jpg

Szukalem na allego i sa tam kompy z takim nr. 028 906 021 ale nie znalazlem ani jednego zeby te dwie ostatnie litery byly takie jak u mnie czyli GB.

Sa tam :

028 906 021 CE;

028 906 021 CG;

028 906 021 CD;

028 906 021 F;

028 906 021 EA;

028 906 021 AF;

028 906 021 GL;

028 906 021 AK i kilka jeszcze inny ale nie ma 028 906 021 GB

Wiec chcialem zapytac czy te litery na koncu sa istotne.

Pozd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego a jaki błąd ci wywala ?? Nie zmieniaj kompa , turbo do czyszczenia albo do zmiany . Przerabiałem to u siebie , po zmianie czujnika nic nie pomogło , zmieniłem turbo i po kłopocie . U mnie wywalało błąd 519 i czasami jeszcze jeden ale nie pamiętam . Wczoraj gadałem z kolesiem odnośnie tego błędu i po prostu turbo przeładowuje i dlatego wywala błąd map sensora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest ten sam blad.

Czujnieka nie zmienialem bo prawde mowiac nie moge go znalesc

a gdzies wyczytalem ze moze byc w kompie dlatego idzie do niego jedna rurka cisnieniowa.

Opcja ze to wina turbo tez jest brana pod uwage ale jest do znacznie kosztowniejszy wariant

i dlatego najpierw chcialem spr. kompa.

Jeszcze co udalo mi sie spr. to ze jadac z podlaczonym kompem turbo jest odlaczane gdzy cisnienie przekroczy ponad 1700 ( nie pamietam jednostki ).

Jezeli okaze sie ze to turbo to co wtedy? Wystarczy jakies czyszczenie, czy raczej regeneracja albo wymiana?

Pozd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób sobie kolego logi dynamiczne. Jak na mnie to po prostu turbo Ci przeładowuje a nie jest to błąd czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kolego czujnik jest w ECU czyli komputerze , tak jak kolega napisał turbo przeładowuje i dlatego auto wpada w tryb awaryjny i wywala ten błąd , co do oleju w wężyku to czesto sie to zdarza że tam jest on w tym wężyku ale nie zawsze to wina turbiny . W większości silników dizla olej w dolocie to wina odmy bo to ona puszcza olej w dolot a on potem dostaje sie do tego wężyka . Wyjmij komputer i rozbierz go , zobacz czy nie masz tam oleju , u mnie kiedyś dostał sie tam olej i cały komputer był zalany olejem i też miałem problem z trybem awaryjnym i dodatkowo wywalało błąd 65535 . Na twoim miejscu sprawdził bym najpierw czy nie ma oleju w kompie , potem zrobił logi . po co wymieniać komputer i dodatkowo kombinować z imobilajzerem . Moim zdaniem to wina zapieczonej lub przycinającej sie geometrii w turbinie , przerabiałem to u siebie niedawno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo wspomniales cos o imobilajzerze.

Za nim zdjagnozowalem ten blod 519 to wlasnie mialem problem z imo.

Akcja jest taka ze odpalam silnik, gosnie, odpalam ponownie i dziala ale wtedy zaczyna migac lapmka od siwec

a na kompie pokazuje proble z imo.

Moze jedno z drugi ma cos swpolnego?

Jak wyczyscic komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ciekawe rzeczy opowiadasz , masz jeszcze jakieś inne błędy ?? Sprawdz ten komputer w środku , co do czyszczenia kompa to jeśli będzie w nim olej to trzeba by go wyczyścić jakimś zmywaczem do elektroniki ale nie wiem jakim , trzeba by podpytać jakiegoś elektronika , mojego sposobu nie powiem bo źle to zrobiłem i miałem więcej szczęścia niż rozumu że kompa nie spaliłem . co do turbiny to kup sobie dużą strzykawkę załóż na nią wężyk i na gruche od turbiny , spróbuj zaciągać powietrze i zobacz jak chodzi sztanga , musi chodzić płynnie , u mnie wracała skokami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi gr 11 i 10 przynajmniej, a najlepiej komplet :) nic nie wymieniaj szkoda się pchać w niepotrzebne koszta :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co udalo mi sie spr. to ze jadac z podlaczonym kompem turbo jest odlaczane gdzy cisnienie przekroczy ponad 1700 ( nie pamietam jednostki ).

Poprawka, cisnienie dochodzilo do 2,7 bara.

Przeładowanie. Masz to samo co ja miałem :) Zregeneruj zawór N75 i wyczyśc turbo :) u mnie też wywalało bład 519 a także 575 :) po tych zabiegach idzie w miare dobrze ( musze dawke ustawić bo mam 9.8mg/skok :D ) nie łapie notlaufa :) także zrób logi 011 dynamicznie i bedzie wiadomo :) ale jak mówisz ze tak pompuje to geometria stoi na baczność :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowiem.

Mam taka sprawe.

Mam z moim autem problem taki ze po przekroczeniu 3000-3500obr/min turbina jest odlaczana.

Po podlaczeniu kompa pokazalo "czujnik cisnienia doladowania ssacego"

Szukalem juz troche w necie, spr. rozne opcje i stanelo na tym ze trzeba spr. czy caly komp nie daje ciala.

I tu mam pytanie.

Na kompie u mnie w aucie jest taki nr. 028 906 021 GN (zdjecie ponizej)

http://s22.postimg.org/ogjl4euvh/20130413_125057_01.jpg

Szukalem na allego i sa tam kompy z takim nr. 028 906 021 ale nie znalazlem ani jednego zeby te dwie ostatnie litery byly takie jak u mnie czyli GB.

Sa tam :

028 906 021 CE;

028 906 021 CG;

028 906 021 CD;

028 906 021 F;

028 906 021 EA;

028 906 021 AF;

028 906 021 GL;

028 906 021 AK i kilka jeszcze inny ale nie ma 028 906 021 GB

Wiec chcialem zapytac czy te litery na koncu sa istotne.

Pozd...

na tą chwile zostaw sterownik w spokoju

problem prawdopodobnie lezy gdzie indziej i propobue najpierw zacząc od zrobienia pełnych logów , zanim niepotrzebnie poniesiesz jakiekolwiek koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden kolega z formu zaoferowal swoja pomoc w kwesji logo.

Jestem z nim umowiony na dzis wieczorem wiec jutro wkleje.

Dzieki za odpowiedzi bo juz lekka desperacja.

Juz od jakiegos czasu sie z tym mecze i postawilem w koncu cos z tym zrobic.

Pozd...

---------- Post dopisany 21-04-2013 at 20:44 ---------- Poprzedni post napisany 17-04-2013 at 16:15 ----------

Kolega z forum byla bardzo pomocny za co bardzo mu dziekuje :thumbup1:

Czyszczenie turbo, czyszczenie komputera i po problemie.

Jeszcze zostala przeplywka do wymiany bo czyszczenie nie wystarczylo.

Jeszcze raz wszystki bardzo dziekuje za sugestie.

Pozd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pękła rurka do map sensora nie był okrutnie zalany :), zmienna geometria totalnie stała, ktoś w rurę do intercoolera - mocowanie odboju silnika wkręcił wkręt :) jest jeszcze mała dziurka do załatania :) jak tylko kolega odda mi TIG'a, na koniec podmienimy przepływkę z moją dla pewności i ew wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownice stały w pozycji max doładowania rurka pękła oleju dużo nie było :), luz na turbo minimalny powiedział bym że jest naprawdę dobrze i nie ma czego się obawiać. Auto do uratowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie , u mnie też zalało olejem ECU a turbo miało minimalny luz , tylko geometria sie cięła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...