dwwasyl Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Witam Ostatnio wróciłem z dłuższej podróży (autostradą/drogą ekspresową) - ok 400 km w deszczu, generalnie często hamowałem (auta blokujące pas / warunki pogodowe) i przyspieszałem (ile fabryka dała). Po zaparkowaniu w garażu stwierdziłem że słychać jakby coś lekko huczało (raczej cyklicznie). Po wciśnięciu sprzęgła do dna - wszystko znika. Budą nie trzęsie (nigdy). Może co jakieś 30s bardzo delikatna wibracja na jałowym, ale naprawde bardzo delikatna - zawsze tak było. Przy zgaszaniu wszystko elegancko. Następnego dnia rano - odpalam (bez sprzęgła) to słychać dość głośną pracę (właśnie takie lekkie huczenie) - szczególnie jak motor zimny. I tak jest do dziś. Po wciśnięciu sprzęgła wszystko znika. Jak ruszam z jedynki albo wsteczny (bez gazu) to słychać właśnie jakby huczenie (dużo głośniejsza praca). Wystarcz dodać trochę gazu i jest cisza. Jak już jedzie (obroty powyżej 1.200 też cisza). Rónież na drugim biegiu (bez gazu), szczególnie jak lekko przyhamuje to słychać lekkie huczenie. Auto ma nalatane 150 tkm. Silnik 1.9, BKE, ale po programie (ok 145 KM). Czy to początki końca dwumasa ? Sprzęgło generalnie bierze wysoko (ale od początku kiedy mam (kupiłem przy przebiegu 100 tkm) jest tak samo). Jeśli tak to co polecacie (opinie na forum różne...): 1)nowy cały komplet - jaki i gdzie kupić ? 2)regeneracja - gdzie ? 3)może to coś innego ? Z góry dzięki za pomoc.
Tobike Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 To nie dwumas a raczej łożysko oporowe lub skrzynia biegów (sprawdź stan oleju w skrzyni).
dwwasyl Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2013 To nie dwumas a raczej łożysko oporowe lub skrzynia biegów (sprawdź stan oleju w skrzyni). No właśnie dzisiaj podjechałem do mechanika i powiedział to samo. Jutro będą sprawdzać i dadzą znać co dokładnie. TO nie do końca cichło po wciśnięciu sprzęgła i mówił że też może być koło pasowe alternatora. Tylko problem taki że na ciepłym silnik dużo mniej słychać. Jutro zostawiam rano i zobaczymy. Olej też ma sprawdzić. Chociaż twierdzi że nie ma sensu wymieniać oleju w manualu - najwyżej doleje. Dam znać ---------- Post dopisany 19-04-2013 at 19:52 ---------- Poprzedni post napisany 16-04-2013 at 20:42 ---------- Problem rozwiązany. Winne było sprzęgło (rolka) alternatora. Dwumas - zero objawów zużycia. Część 180 PLN + robocizna 120 PLN. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się