Krzysztof78 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Problem z odpalaniem na ciepłym silniku i falującymi obrotami dobiega końca. Przeczyściłem przepustnicę, odmę wymieniłem świece i przewody - obroty są idealne i nie falują. Problem pozostał z odpaleniem samochodu przy nagrzanym silniku. Auto kiedy jest zimne odpalę na dosłownie jedną dwie minuty zgaszę i odpalę ponownie - jest super wszystko w porządku i z włączaniem i obrotami. Natomiast kiedy auto jest już rozgrzane przy ponownym włączeniu auto się dusi i obroty wskakują na 1200. Doczytałem, ze jest to wina czujnika temperatury silnika. Zepsuty czujnik podaje informację, że silnik jest zimny i przy odpaleniu auta podawana jest duża ilość paliwa co powoduje zalanie i stąd kłopot z odpaleniem. Natomiast wysokie obroty to działąnie tzw "ssania" Prawda ? Nie prawda ? Koszt mały takiego czujnika tylko pytanie gdzie on się mieści w silniku 1,6 benzyna i czy można go samemu wymienić?
Norge10 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Jesli masz silnik AHL to czujnik jest z tyłu pokrywy zaworów. Wymiana jest prosta, nie trzeba w ogóle spuszczac płynu. Sciągasz wtyczkę, wyciągasz zawleczkę, wyjmujesz czujnik, wyleci troszkę płynu-może pół szklanki. Montaż odwrotnie do demontazu. Robiłem to na parkingu.
Krzysztof78 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Dziękuje. W weekend zabieram się za czujnik i mam nadzieje, że auto wróci do całkowitej sprawności. Pozdrawiam ---------- Post dopisany 22-04-2013 at 18:23 ---------- Poprzedni post napisany 17-04-2013 at 10:03 ---------- Sprawa się wyjaśniła - wymieniony czujnik temperatury silnika i auto działa jak nowe . Koszt mały wymiana samodzielna i wszytko już cieszy
darkb Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 koledzy powiedzcie mi jaki nr czujnika znajduje się w audi a4 1,8 125 KM , silnik ARG , bo nigdzie nie moge znaleźć jaki powinien być
OLIVER Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 koledzy powiedzcie mi jaki nr czujnika znajduje się w audi a4 1,8 125 KM , silnik ARG , bo nigdzie nie moge znaleźć jaki powinien być
lukantos Opublikowano 5 Grudnia 2013 Opublikowano 5 Grudnia 2013 Witam Forumowiczów! Mam problem z czujnikiem jak w temacie, ale zgoła nieco inne pytanie. Od pewnego czasu wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej na cyferblacie wskazywał 75 - 80 stopni, sporadycznie wędrował w okolice 90 przy dłuższych postojach w korkach. Myślę sobie - termostat. Więc, jadę sobie autem i czekam aż silnik się trochę nagrzeje i ciecz nabierze temperatury. 75 stopni na zegarze, szybki zjazd i wciskam łapę pod maskę i sprawdzam czy odpływ z chłodnicy ciepły. Niestety to nie termostat - rura chłodna. Jako, że dawno temu miałem takie cyrki zakupiłem odpowiedni (oryginalny koloru zielonego) czujnik i go zamontowałem. Robota znana, lekka, łatwa i przyjemna. Pierwsze 80km na nowym czujniku bez problemu. Silnik nagrzał się szybko temperaturę trzymał dobrze. Problem pojawił się po ruszeniu po kilkugodzinnym postoju. Wskazówka na liczniku zaczęła skakać tak, że ciężko było za nią wzrokiem nadążyć. 60-120-60-70-120 i do tego kontrolka przegrzania silnika. Łapy opadają.... Napiszcie mi proszę co się dzieje. Czy przebicie na którymś przewodzie elektrycznym do tego czujnika może mieć bezpośredni wpływ na jego takie zachowanie? Jak sprawdzić tą wiązkę? Czy kolor czujnika ma jakieś szczególne znaczenie? Oryginalny był niebieski a teraz dostępne są zielone. Może jednak przyczyna leży gdzie indziej?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się