marcinbolo Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Witam, mam takie pytanko a mianowicie, po odpaleniu silnika i przejechaniu 20km temperatura na zegarach nic nie wskazuje, natomiast jak zostawie auto na wolnych obrotach to po 10min wskazówka zaczyna iść do góry, ale zaraz po ruszeniu spada i znów "leży" na glebie. Wymieniłem czujnik temp. ale nic nie pomogło. i jeszcze jedna ciekawostka, po jeżdzie godzinnej wyłączam auto po czym za 5 min odpalam a tu znów silnik wchodzi na wysokie obroty tak jak by był zimny. Co to może być? Audi A4 B5 1.6 ADP Z góry dziękuje za odpowiedzi.
eu4yaon Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 obstawiam termostat do wymiany chcesz kupić taniej niż w sklepie pisz do mnie PW
ino_hizo2 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Trochę z opisu wynika jakby termostat siadł, ale trzymałby przynajmniej jakieś 70 stopni w trakcie jazdy. A czy węże od chłodnicy są ciepłe? Bo jeżeli tak to ewidentnie coś z czujnikiem nadal. A jakiej firmy ten czujnik i czy na pewno dobry? Ostatnio wymieniałem u siebie w adp i kosztował 80 zł, ale firmy nie podam bo nie pamiętam, musiałbym zerknąć. Jeszcze możliwe, że przewody prowadzące do czujnika mają jakąś przerwę. A na vag-u można by jeszcze sprawdzić jaką temperaturę pokazuje.
marcinbolo Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Jak odpale auto to po 3 min zaczyna sie robić ciepły górny wąz, a jak wskazówka zaczyna sie podnosić to dolny wąż jest delikatnie ciepły. Na starym czujniku jak i na nowym zachowuje się tak samo
ino_hizo2 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Hmmm :eusathink:Czyli tak jak u mnie. Moim zdaniem trzeba sprawdzić przewody dochodzące do czujnika. Autodata podaje jakie powinny być opory czy coś tam podobnego. Teraz Ci nie podam tych wartości, ale jutro zerknę. Typowym objawem dla uszkodzonego termostatu jest to, że czasie jazdy po mieście trzyma temperature w miarę normalnie, czyli 90, a dopiero przy jeździe z większą prędkością poza miastem temperatura spada. Z twojego opisu wydaje się, że raczej termostat może być sprawny, ale dla wszystkiego bym wymienił. Koszt nie duży, a może problem rozwiązać. Ja stawiam jednak na niewłaściwy czujnik, albo uszkodzoną wiązkę do czujnika. A czy przypadkiem wiatrak chłodnicy od chodnicy nie kręci się na najwyższych obrotach?
marcinbolo Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Czujnik raczej ok. A wiatrak kreci sie zaraz po odpaleniu ale wolno
ino_hizo2 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Czyli z wiatrakiem wydaje się być w porządku, a na jaki ten czujnik dokładnie wymieniłeś?
marcinbolo Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 nie pamiętam mam w samochodzie opakowanie ale jest to zamiennik orginału na "V" czarny 4pinowy taki jak był orginalny
ino_hizo2 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Czyli zakładając, że: termostat sprawny, czujnik i wisco też zostają tylko przewody od czujnika. Jutro poszukam tych wartości, ale przydałoby się podpiąć kabel i sprawdzić błędy. Dostępny w necie w niedużych pieniążkach i na pewno przyda się na przyszłość jakby co.
marcinbolo Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Jeśli dał bys rade te wartości podesłać będe wdzięczny
ino_hizo2 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Tutaj możesz posprawdzać oporności i będzie wiadomo czy czujnik sprawny A nie mogę znaleźć niestety tych wartości jakie powinny być na wyjściu czujnika, ale będę szukał.
marcinbolo Opublikowano 5 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2013 Witam ponownie Po wymianie terostatu temperatura ładnie idzie do 90 C i trzyma ale po przejechaniu 15km wskaźnik wędruje na 95C i zaczyna bulgotać w zbiorniczku wyrównawczym. Górny wąż chlodnicy jest gorący a dolny zaledwie letni. Chłodnica od góry do 3/4 dołu jest ciepła, lecz na samym dole zimna. Myślałem że termostat kupiłem wadliwy i wymieniłem na drugi ale jest tak samo. Termostat firmy GATES. Co może być przyczyna takiego objawu?
sony_dark Opublikowano 5 Czerwca 2013 Opublikowano 5 Czerwca 2013 nie chcę sie wymądrzać, ale nie lepiej było kupic oryginalny termostat?? Wszyscy na forum doradzają aby kupić oryg. i święty spokój ---------- Post dopisany at 13:35 ---------- Poprzedni post napisany at 13:34 ---------- a co do bulgotania to czy dobrze odpowietrzyłeś układ wiem z własnego doświadczenia, że w naszych b5 ciężko się odpowietrza
Śliwek Opublikowano 5 Czerwca 2013 Opublikowano 5 Czerwca 2013 to się nie wymądrzaj bo dobry zamiennik załatwia sprawę. tak wgl to myslicie, ze VW klepie termostaty albo paski?.... te układy same sie odpowietrzają. jest lpg? moze na parowniku nie moze sie odpowietrzyc. wyciąg ten termostat i zagotuj w wodzie obserwując otwarcie. nie chcę staszyć, ale może być uszczelka pod głowicą. najlepiej podjedz na test zawartości CO2 w ukladzie chlodzenia.
marcinbolo Opublikowano 6 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 6 Czerwca 2013 auto nie ma lpg. Właśnie wróciłem z pracy i nie ukrywam dałem troche po garach i znowu ten sam problem temp. nie przekracza 95C a jak zatrzymałem się na swiatłach to z pod maski jak by się woda gotowała w czajniku. wąż dolny zimny, wiskoze moge zatrzymać ręką nawet jak ktoś trzyma na 5000obr. Termostat sprawdzony w domu i otwiera tylko czemu jest dolny wąż zimny(objaw jakby był uszkodzony termostat). Dodam że układ jest zalany wodą. Może korek od zbiorniczka jest winny że nie trzyma ciśnienia? Dodam jeszcze że węże nie puchną więc raczej wykluczam uszczelke.
Śliwek Opublikowano 6 Czerwca 2013 Opublikowano 6 Czerwca 2013 jak Ci się gotuje to węże powinny być twarde, chyba że korek nie trzyma ciśnienia. na tem patrzysz na zegarach? tam od 75-105 pokazuje caly czas 90 wiec mozesz miec nawet wiecej jak 105. pompa wody dawno wymieniana? wg mnie nie ma dobrego obiegu, przez co gotuje się w silniku. korek - sprawdz czy trzyma cisnienie albo podmien od kogos termostat - twierdzisz ze ok pompa wody - nie wiem jak wygląda wirnik w tym modelu, ale zdarza się, że rozpada się wirnik, albo obraca na ośce przez co nie tłoczy prawidłowo zapchana chłodnica - dlugo jezdzisz na wodzie? na koniec uszczelka/glowica - jesli jeszcze nie padla to przy takich cyrkach moze szybko to nastapic.
marcinbolo Opublikowano 18 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2013 Wszystko ogarnełem kupując orginalny termostat i płyn chłodzący dziekuje wszystkim za odpowiedzi
stomi Opublikowano 18 Czerwca 2013 Opublikowano 18 Czerwca 2013 Nie dziwne że ci się gotowało jak układ był zalany wodą
lukii23 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Opublikowano 24 Czerwca 2013 mam zamiennik za 30zł układ zalany wodą bo miałem ekstremalną akcje z wymianą i nic mi sie nie gotuje. płyn wymienie przed zimą, wiec nie wiem dlaczego twierdzisz ze sie gotuje bo zalany wodą, kolega pewnie źle odpowietrzył układ i dopiero przy drugiej wymianie udało mu sie to prawidłowo, i powodzenia dla kolegi który napisał ze sam się odpowietrzy, trzeba mieć dużo szczęscia
Śliwek Opublikowano 28 Czerwca 2013 Opublikowano 28 Czerwca 2013 tak? a to fajnie, widac jak i w 1,9 tak i w 1,8 mam szczescie moj mechanik takze. to nie bmw - tam faktycznie trzeba umiec podejsc do tematu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się