Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie działa. Błąd czujnika G395 w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak zdemontuję schowek dostanę się do wentylatora ?

Dokładnie tak :wink:

Opublikowano

Hmm u mnie nie ma tej sprężynki, albo ja jej nie widzę :) chyba że ona występuje tylko przy jedno strefowej klimie. Ja mam 3zone. Wyciągnąłem wentylator i opornik przeczyściłem tego "jerza" na oporniku. Założyłem ponownie wszystko i jak na razie działa nie wiem czy to miało jakiś wpływ na to hmm

Opublikowano
Witam, jak w temacie - klima nie działa! Błedy wywalił VCDS :

2 Faults Found

00457 - Control Module for Network (J519)

013 - Check DTC Memory

Freeze Frame

Fault Status: 01101101

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 9

Reset counter: 74

Mileage: 163780 km

Time Indication: 0

Date: 2012.12.21

Time: 18:59:09

00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395)

008 - Implausible Signal

Freeze Frame

Fault Status: 01101000

Fault Priority: 7

Fault Frequency: 9

Reset counter: 74

Mileage: 163780 km

Time Indication: 0

Date: 2012.12.21

Time: 18:59:09

Freeze Frame

Temperature: 12.0°C

Podłozyliśmynowy czujnik czynnika klimatyzscji ( to samo)

Z grubsza spojrzałem na istalacje do czujnika (ok)

Pytanie - gdzie szukac dalej, czy mozna poprzez VCDS-a wymusic uruchomienie spręzarki lub wentylatora (jak tak to jak:) )

Za wszelką pomoc dziekuje z góry ;)

Za zdędne komentarze także THANKs;)

POZDRO

Miałem dokładnie te same błędy , wiązkę sprawdziłem , do CE09 oraz napięcia na czujniku. Wszystko ok, podmiana czujnika na inny pomogła, można go odkręcić a czynnik nie ucieknie. Temat mi pomógł. Dzięki

Auto Audi a5 sportback.

Opublikowano

Hej. Wniosę coś do tematu. Jako, że mamy magistralę LIN do czujników klimatyzacji (czujnik ciśnienia/temp. czynnika oraz czujnik jakości powietrza na podszybiu), nie zawsze diagnoza jest banalna - w przypadku mojego Klienta na błędach była choinka (oba czujniki implausible signal, do tego błąd magistrali) - przyczyną okazała się woda w czujniku jakości powietrza. Wiązka była w porządku, jednak w tym wypadku nie ma co sugerować się przewodami - gdy nie możecie rzetelnie zdiagnozować problemu, odepnijcie obydwa czujniki, a dopiero potem sprawdźcie, czy wyskakują wyłącznie błędy "No Signal". Jeśli wyskoczy jakikolwiek błąd magistrali, szukajcie dalej w wiązce:) W moim przypadku pomogła wymiana czujnika i wyczyszczenie pozostałości śniedzi:) Czujnik w środku cały zielony;p

Opublikowano

Ja dodam coś od siebie: kupiłem kiedyś moduł mce z walnietym modułem. Okazało sie, że sygnał z czujnika sprężarki nie był wcale odczytywany, a z jakości, wilgotności, ciśnienia, oraz home link działał bez problemów, (ten sam kabel) po wymianie modułu na stary mce wszystko wróciło do normy. Czyli może być też MCE przyczyną...

Opublikowano

Pany mam problem klima raz działa raz nie. Załącza się na jakichś większych wybojach. Jak już się włączy działa wszystko. Jak nie działa nie działa zupełnie nic. Ciepło nie leci zimno nie leci podgrzewanie przedniej szyby nie działa etc itd oczywiście panel się świeci itd klima 3 zone. Błędy w 08

Address 08: Auto HVAC (J255) Labels: None
Part No SW: 8T1 820 043 Q HW: 8T1 820 043 Q
Component: KLIMA 3 ZONEN H05 0120
Revision: C0000000 Serial number: 0114.03.080468
Coding: 34000000
Shop #: WSC 06335 000 00000
VCID: 3F8DA577AE8867E6AD9-806A

2 Faults Found:
01273 - Fresh Air Blower (V2)
009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 254
Reset counter: 155


Freeze Frame:
Temperature: 34.0°C
Speed: 0.0 km/h
Voltage: 25.30 V
Current: 0.000 A
Voltage: 12.10 V

01844 - Control Module for Fresh Air Blower (J126)
014 - Defective - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101110
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 84
Reset counter: 154


Freeze Frame:
Temperature: 30.0°C

Błędów w mce 09 brak.

Czy to będzie czujnik ?

Opublikowano

Wentylator

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Opublikowano

Wentylator chodzi miałem przez pewien czas ściągnięty schowek więc go sprawdzałem kilka krotnie. Nawet odkręciłem go i próbowałem go przechylać i potrząsnąć jak chodził czy czasem gdzieś nie przerywa i chodził bez problemu.

Opublikowano

tym, bym się bardziej przejął

01844 - Control Module for Fresh Air Blower (J126)
014 - Defective

Opublikowano

Czyli co proponujesz ? podmienić wentylator z rezystorem ?

Opublikowano

Taka sytuacja :/

Address 08: Auto HVAC Labels: None
Control Module Part Number: 8K1 820 043 T HW: 8K1 820 043 T
Component and/or Version: KLIMA 3 ZONEN H04 0121
Software Coding: 6400600000
Work Shop Code: WSC 06361 123 12345
VCID: 3979CB6FB0AC49D693D-806C
1 Fault Found:

00457 - Control Module for Network (J519)
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 78
Mileage: 116342 km
Time Indication: 0
Date: 2014.10.06
Time: 20:48:19

Opublikowano (edytowane)

Da rede ktoś sprawdzić jaki numer czujnika klimatyzacji jest pod vin

Edytowane przez Love-AUDI
Opublikowano (edytowane)

Które PINY z kostki czujnika cisnienia klimy trzeba ze soba zewrzeć lub z którego PINu z kostki przy czujniku (w końcu z 2 czy z 3)- pociągnąć kabel do wtyki pod kierownicą ?

Bo mi też wywaliło dzisiaj błąd czujnika :facepalm:

Dodam, ze przycisk AC się świeci, czynnik w ukłądzie wysokiego ciśnienia jest (cokolowiek to oznacza) a w ukł. niskiego ciśnienia - nie ma.

No i czy jak podepnę "na krótko" PIN nr 2 (lub 3) z wtyką pod kierownica, to czy nie rozszczelni mi układu (jak tu komus wcześniej rozszczelniło sprężarke), jak coś zapchane będzie?


Sprawdz kabelek MCE Wtyka C (16-PIN) ---> Pin 4


mce88881.png

I o jakie "C" chodzi, skoro na rysunku są same "A" ? :huh:

Edytowane przez Danek75
Opublikowano

A PIN w kostce: 2 czy 3? Bo są dwie wersje w tym temacie.

Opublikowano

wtyka 3 PIN czujnika G395 :

PIN 1 - MASA
PIN 2 - SYGNAŁ do MCE 09 wtyka 16 PIN (brazowa) PIN 4
PIN 3 - zasilanie bezpiecznik ST1 ( CZARNA DUZA WTYKA po lewj stronie deski rozdzielczej) PIN 12

Opublikowano (edytowane)

Czyli jak na PINie nr 3 jest zasilanie, to w takim razie z pinu nr 2 pociagnąć przewód do MCE, tak? :D

Podziękował :hi:


Dodatkowe pytanie - po odpieciu kostki z czujnika i przy włączonym przycisku AC, na pinie nr 2 powinno byc jakieś napiecie, tak? Cos około 9V. czyli próbnik napięcia powinien się przynajmniej żarzyć. A skoro się nie żarzy, to oznacza przerwę w obwodzie?

Edytowane przez Danek75
Opublikowano (edytowane)

Jaki masz nr czujnika ? Jeśli masz 8K0959126B to padnoął czujnik na 99%, ja taki miałem i też wyskoczył mi ten błąd , dzwoniłem do serwisu i i dowiedziałem się że te czujniki były wadliwe i zostały zastąpione nowymi , oczywiście Pan z serwisu nie podał mi numeru , jednak wstawiłem zapytanie tutaj na forum w dziale części i otrzymałem odpowiedz że czujnik został zastąpiony numerami 4H0959126 a następnie 4H0959126A . Podjechałem na pierwszy lepszy szrot z częściami , wkręciłem pierwsze czujnik 4H0959126 podłączyłem kompa błąd nie dał się skasować , wymieniłem go na 4H0959126A podłączam kompa błąd znika od razu . Wniosek u mnie taki że jeśli masz czujnik ten wadliwy po prostu kup ten z nowym numerem i po problemie , jeśli nie było grzebane nic przy instalacji i auto nie było po kolizji to bardzo wątpliwe aby siadł przewód sygnałowy czujnika lub któryś z zasilających przewodów . Czujnik w serwisie kosztuje około 250 zł na szrocie dałem 90 zł .

Edytowane przez Love-AUDI
Opublikowano (edytowane)

Problem rozwiazany i może innym się ta informacja przyda :)

W przypadku wystąpienia błędu czujnika ciśnienia klimatyzacji, dodatkowo może pojawić się błąd: 03020 LOCAL DATABUS2 - 012 ELECTRICAL FAULT CIRCUIT. Najpierw należy wymienić sam czujnik. Zamiast 8K0 959 126 (lub dodatkowo z literą "A") należy kupić 4H0959126 firmy HELLA. W przypadku kupna czujnika, który rózni się literą na końcu numeru (bądź jej brakiem) - klima włączy się tylko na chwilę i dalej nie bedzie działać. Trzeba mieć czujnik o dokładnie tym samym numerze co stary, bądź zastosować czujnik HELLA. Gdyby jednak klima nie zaskoczyła, to pozostaje sprawdzenie przejscia pomiedzy PINami (wtyka "C" pin nr 4, pin nr 2 we wtyczce przy czujniku) - jak to w tym temacie jest opisane. W ostatecznosci - wymiana sterownika klimatyzacji. Tylko wtedy rodzi się nowy problem. Sterownik klimy z inną literą na końcu numeru - nie pasuje, bo z reguły co najmniej dwie wtyczki nie pasują do sterownika. Inną kwestią jest to, ze jak juz kupimy używany sterownik z dokładnie takim samym numerem, to i tak nie bedzie działać, bo wyskakuje błąd 02095 - włączona aktywna ochrona komponentu (czy jakoś tak :wink: ) i wtedy taki sterownik mogą przekodować jedynie w autoryzowanym serwisie - oczywiscie za odpowiednią cenę :(

U mnie klima juz działa, wiec problem rozwiązany :banan::hi:

Edytowane przez Danek75
Opublikowano

Panowie a jak się dostać do tego czujnika? trzeba coś rozbierać (zderzak, osłonę jakąś)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...