BoskiMario Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Witam Mam problem z autem. Mianowicie chodzi o to, że po wymianie rozrządu(tak przynajmniej mi się wydaje, że to od tego momentu) autko zaczęło głośniej chodzić. Rozrząd wymieniony poprawnie, na blokadach, znaki zgrywają się idealnie. Kąt synchronizacji wałka ustawiony na zero. Auto podczas przyspieszania, przy wejściu na 1600 obrotów zaczyna drżeć. Właściwie cały czas lekko drży ale przy tych obrotach czuje że silnik zaczyna inaczej pracować/mocniej drżeć. Poduszki pod silnikiem zmienione na oryginały z ASO, poduszka pod skrzynią zmieniona. Podpora silnika z przodu, ustawiona centralnie w gnieździe. Sam już nie wiem co to może, być. Na kazdym biegu odczuwam te wibracje, z tym że z każdym większym biegiem, przy 1600 te wibracje są mocniejsze. W lusterku wstecznym widzę jak rozmywa mi się obraz w tym przedziale obrotów. Dodatkowo, po ostrzejszej jeździe, widać że silnikiem mocno telepie/rzuca nim. Przy spokojnej jeździe chodzi nieźle. Dodatkowo słychać jakby coś w środku tarło. Nagrałem to aparatem, filmik zajmuje 7MB. Proszę wsłuchać się w dźwięk w tle, słychać takie charakterystyczne tarcie. Co to może być ? Proszę o jakieś rady, bo ja już wyczerpałem swój limit pomysłów. Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi. Film http://78.88.107.242/mario.mpeg Z góry dzięki za wszelką pomoc Mario
Lars_ZG Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Te tarcie jest mi dobrze znane. Dobiega z koła pasowego wału korbowego . podejrzewam ze zostalo zle zlozone przy wymianie rozrzadu.
BoskiMario Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Lars_ZG ale tego koła się nie da chyba źle założyć, ponieważ na wale jest wypust a w kole otwór. Sprostuj mnie jeśli się mylę. Co mogłem zrobić nie tak ?
Lars_ZG Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Kolego, opisuje tylko to co udało mi sie wysluchac i wydedukować. Odglos dobiega z kola pasowego(przynajmniej u mnie) Nie zaglebialem sie jeszcze w budowe tego. Z etki wywnioskowalem ze sa tam jakies gumowe podkladki. Jest tez tlumik drgan ale z tego co wyczytalem to jest on tylko w starszych wersjach nadwozia od naszych. Jezeli sam robiles rozrzad to moze masz racje bo pewnie wiesz dokladnie co tam sie zaklada. Ja zauwazylem ze drzy napinacz paska klinowego, do tego wyje troche wspomaganie. Wymienilem sprzeglo jednokierunkowe alternatora ale to nie to. przy najblizszej okazji zrzuce pasek i sprawdze kola pasowe klimy i wspomagania bo byc moze ten odglos niesie sie po pasku bo ktores z nich sie zaciera. o wynikach poinformuje. pozdrawiam
BoskiMario Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Rozumiem i dzięki za zainteresowanie tematem. Wiesz ja rozrząd wymieniałem sam. W moim przypadku, mam avf z 2004 roku, dokładnie lipiec, koło pasowe przykręcone jest na 4 śruby i nałożone jest na taki wystający "cycek". Więc raczej założone jest dobrze. U mnie też drży trochę napinacz ale dopuszczalnie i też wyje pompa wspomagania. Zrzucałem jednak pasek koła pasowego i to tarcie dalej występowało. Na 100% jestem pewien, że idzie to od rozrządu tylko nie wiem od czego konkretnie i skąd te drgania przy 1600 obrotów. Pozdrawiam
Lars_ZG Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 No ja tez zauwazylem glosna prace i drzenie po wymianie rozrzadu. No coz trzeba zajrzec moze cos ociera, moze cos za mocno skrecone. Nie wiem...trzeba kombinowac bo 'mechanikom' ja przynajmniej nie ufam...
BoskiMario Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2013 W weekend zarzucę z powrotem stary rozrząd i zobacz czy dalej będzie ten sam problem. Jeżeli nic to nie da to chyba odstawie auto do jakiegoś mechanika, bo ja już nie mam więcej pomysłów, a widzę, że na forum też ludzie nie bardzo są w stanie mi pomóc. Wiem, że to temat rzeka, miałem jednak nadzieję, że może ktoś dzięki nagraniu dojdzie co i jak. Lars_ZG, mam prośbę, daj znać jak uporasz się z problemem. Pozdrawiam
Lars_ZG Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 w najblizszych tygodniach bede mogl dopiero grzebac. Ciezko komukolwiek pomoc bo przyczyn moze byc kilkaset. A teraz tak mi sie przypomnialo o poduszce z przodu. Zobacz czy przypadkiem nie opiera sie na silniku. Jest tam regulacja wiec mozna zmienic jej polozenie.
BoskiMario Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Poduszka z przodu jest centralnie ustawiona. Miałem walnięte poduszki pod silnikiem i faktycznie ta podpora leżała w tym gnieździe ale po wymianie poduszek na ori z ASO wszystko ładnie się podniosło i można było to wyregulować. Wiec poduszki pod silnikiem i pod skrzynia mam zmienione, a tą oporowa z przodu tez mam ładnie ustawioną. Także u mnie to na pewno coś innego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się