Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Źle zapala, telepanie


bart1907

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem z moim Audi a mianowicie od jakiegoś czasu ciężko mi odpala. Objaw jest taki: podczas przekrecania kluczyka żeby odpalić muszę go trzymac kilka sekund aż w końcu odpali i troszkę telepie po odpaleniu silnikiem. Oczywiście objaw nie jest zawsze czasami tyko dotknę i odpala.

Czy to przypadkiem nie oznaka kończących się pompowtryskiwaczy?

Z góry dziekuje.

ps.

I czy Vagiem idzie sprawdzić takie objawy w aucie jak tak to prosze o pomoc w jaki sposob sprawdzic pompowtyrskiwacze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe sprawdzałeś? Może popalone są.

Z popalonymi powinien palić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz możliwość to oczywiście podepnij vaga, sprawdź błędy, zrób logi dla wtrysków. Zawsze będziesz wiedział coś więcej:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece sprawdzałem są OK. W jaki sposób sprawdzić pompowtryskiwacze Vagiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy takiej temperaturze to swiece raczej mozna wykluczyc, ja ostatnio mialem podobny problem ale po wymianie oringow na pompowtryskach przestal ciezko odpalac a byly u mnie juz niezle wycisniete, takze moze to byc jedna z przyczyn u Ciebie o ile nie miales wymienianych wczesniej, na zuzytych oringach paliwo moze podciekac i stad ten objaw, przynajmniej w moim przypadku tak bylo. Jezeli ktos ma inne pomysły i doswiadczenia niech koledze podpowie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w 01-Engine --> 08-Measure blocks i tam loguj grupę 013, 018, 023. Najlepiej każdą grupę z osobna.

Jeśli jeszcze nie bawiłeś się vagiem to tutaj znajdziesz dokładny opis co i jak:

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w 01-Engine --> 08-Measure blocks i tam loguj grupę 013, 018, 023. Najlepiej każdą grupę z osobna.

Jeśli jeszcze nie bawiłeś się vagiem to tutaj znajdziesz dokładny opis co i jak:

http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/

Bawiłem się tylko te podstawowe funkcje nic wiecej - kasowanie błedów :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wywala ci błędu czujnika temperatury cieczy ????? Zestaw naprawczy PD kosztuje ok 30zł na pompke czyli 120 za komplet, robota 100-200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 B6 rok 2002 1,9 TDI 130KM kod silnika AVF

Piszę poraz kolejny już sam nie wiem co robić i co wymienić

Objaw jest nastepujący na cieplym silniku samochod ciezko pali musze go troche pokrecic az zalapie, ma dziwne wibracje na biegu jałowym, i bardzo rzadko faluje na obrotach na biegu jalowym.

- Poczatkowo myslalem ze to pompowtrysk ktory mial wartosc bliką 2,95 wymienilem go problem dalej byl taki sam

- przy wymianie pompowtrysku mechanik zauważył że wałek rozrządu jest wytarty więc co zrobiłm wymieniłem wałek rozrządu, panewki, tzw.szklanki popychacze hydrauliczne, simeringi wałka rozrządu i wszystko co było potrzebne przy wymianie wałka rozrządu - dalej problem z odpalaniem występuje

- przy wcześniejszym podłączeniu komputera pokazał błąd poduszki silnika więc wymieniłem obydwa myślałem że problem z wibracjami na biegu jałowym minie lecz wydaje mi się że dalej sie pojawia owy problem lecz chyba troszkę mniej.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu naprawdę denerwuje mnie to odpalanie a powinienem tylko dotknąć i odpalić. Dziekuję z góry za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpalania. Sprawdź: czujnik temp. płynu, rozrusznik -może mieć za małe obroty, wtedy jest problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Spróbuj odpalić samochód na włączonych światłach, zepsuty włącznik świateł może powodować problemy z odpalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt w b6 bardzo czesto wystepuje problem z włącznikiem swiateł :decayed: przed odpaleniem włacz pozycje, moze pomoże. Sprawdz czujnik temp cieczy, skontroluj temp na zegarach i silniku przed odpaleniem (powinna wynosić ok 20C) nagrzej silnik do 90C i ponownie sprawdz te wartości, na zegarach powinno być 90C a na silniku z tego co pamietam ok 80-85C (procedura jest opisana w FAG Diagnostyki)

Pokombinuj tez z kątem synchronizacji, jesli masz na 0 przestaw na -1, jesli nie bedzie poprawy przestaw na +1, jesli bedzie tak samo wróc do optymalnego ustawienia 0. Czesto po takiej korekcji mozna odczuć poprawe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowietrzony układ, łapie Ci lewe powietrze na przewodach lub pompkach:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od kilku dni pojawił mi się dokładnie ten sam problem. Na ciepłym silniku (czasami! nie zawsze) pojawia się problem z odpalaniem. Trzeba pokręcić silnikiem żeby odpalił.

Logi nie wskazują uszkodzenia pompo wtrysków. Wymiana czujnika płynu chłodzącego nie pomogła. Sprawdzę jeszcze rozwiązanie z włączonymi światłami, chociaż co ma piernik do wiatraka? Dodatkowo przeczyszczę przepływomierz. Sprawdzę jeszcze raz logi i zobaczymy co będzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od kilku dni pojawił mi się dokładnie ten sam problem. Na ciepłym silniku (czasami! nie zawsze) pojawia się problem z odpalaniem. Trzeba pokręcić silnikiem żeby odpalił.

Logi nie wskazują uszkodzenia pompo wtrysków. Wymiana czujnika płynu chłodzącego nie pomogła. Sprawdzę jeszcze rozwiązanie z włączonymi światłami, chociaż co ma piernik do wiatraka? Dodatkowo przeczyszczę przepływomierz. Sprawdzę jeszcze raz logi i zobaczymy co będzie.

Pozdrawiam

Wymień rozrusznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do włącznika swiateł to nikt nie jest w stanie tego wytłumaczyć ale sam osobiscie widziałem ok 5 aut które paliły tylko na pozycji w tym moje stare b5. Co do zapowietrzania sie układu to to jest dobry trop, do sprawdzenia vacum pompa i uszczelnienia PD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zakupiłem a4 b6 130k.

po kilku tugodniach auto po odpaleniu na zimno po całej nocy ,odpala duża chmura dymu czarny z lekkim niebieskim, delikatnie nie równa praca pszez kilka sekund. Chwile pochodzi i jest ok, zagrzeje sie delikatnie i odpala bez dymu , sprawdzałem świece są oki, kumpel podłączył vcds i nic zero błędów, nie wiem .

Wydaje mi sie ze objawa pokazała się w momęcie kiedy zatankowałem paliwo Shell nitro plus. Wcześniej tego nie było.

Czekam na jakąś podpowiedz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...