Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Kody klimatronica II


Gość Murzyn

Rekomendowane odpowiedzi

I co chłopaki? Co zrobiliście żeby usunać ta przypadłość? Czy to jest termostat, czy czujnik? Ja mam dokładnie takie same objawy i przymierzam sie do wymiany termostatu i niechciałbym go wymieniać naderemno.

Wiem że post jest dość stary ale może, ktoś już rozwiązał taki problem i móglby mi pomódz.

Z góry dzięki za pomoc.

przylaczam sie do tego.

ja na kanale 49 mam 77 stopni C, a na kanale 51 90 stopni C. mam termostat do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat już wymieniłem. Sytuacja się troche porawiła. Tzn. po przejechaniu około 10km temepraura na wskaźniku dochodzi do 90*, a na klimatroniku pokazuje jakieś 87-89*. Wszystko było by wporządku gdyby nie to że po przejechaniu kolejnych kilku kilometrów temperatura opada na wskaźniku do jakichś 84-85*, a na klimatroniku 77-78* i tak juz się trzyma cały czas. Wiecie może co to teraz jest? Może problem z wisco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam sie ale moze nie byla to wina termostatu, a czujnika temperatury :mysli:

ja wymienilem termostat i na climatroniku mam od 88-92 stopnie (wczesniej 77-82)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na kanale:

1C pokazuje 49.1

49C pokazuje -60stC

Vag informuje, uszkodzony czujnik temp. i/lub brak sygnału

Wszystko sprawdziłem, połączenia czujnik G2/G62 -> ECU wszystko oki

Podłączony nowy czujnik, nic nie dał

Działający z innego auta to samo.

Ma ktoś jakieś sugestie albo miał podobny problem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie na kanale 1 pokazuje wartość 50.3 ktoś wie co to oznacza?

Możliwe, że słaby jest akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam podobną sytuację, jak kolego rozwiązałeś ten problem, na zegarach wskazówka remperatury ani drgnie, już nie mam pomysłów co może być (czujnik jest ok, wymieniony)

dzięki

U mnie na kanale:

1C pokazuje 49.1

49C pokazuje -60stC

Vag informuje, uszkodzony czujnik temp. i/lub brak sygnału

Wszystko sprawdziłem, połączenia czujnik G2/G62 -> ECU wszystko oki

Podłączony nowy czujnik, nic nie dał

Działający z innego auta to samo.

Ma ktoś jakieś sugestie albo miał podobny problem.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam podobną sytuację, jak kolego rozwiązałeś ten problem, na zegarach wskazówka remperatury ani drgnie, już nie mam pomysłów co może być (czujnik jest ok, wymieniony)

dzięki

U mnie na kanale:

1C pokazuje 49.1

49C pokazuje -60stC

Vag informuje, uszkodzony czujnik temp. i/lub brak sygnału

Wszystko sprawdziłem, połączenia czujnik G2/G62 -> ECU wszystko oki

Podłączony nowy czujnik, nic nie dał

Działający z innego auta to samo.

Ma ktoś jakieś sugestie albo miał podobny problem.

Pozdro

Mam to samo 1C ->49,1 a 49C-> -60stC

Ja myślę że tu chodzi o uszkodzone połączenie między czujnikiem a deską i climatronikiem a nie ECU

Ja u siebie nie rozwiązałem tego problemu po dziś dzień. termostat mam dobry więc jeżdżę i narazie nic nie zrobiłem w tym kierunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzisiaj u mechanika i stwierdził, że sygnały dochodzą do licznika i jest problem w samym liczniku

Czytałem gdzieś w necie że może to być przyczyna przekaźników 317 i 285

A ty AKIWAN masz licznik półfis, wyświetla ci się temperatura zewnętrzna na fisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam ten sam problem co poprzednicy, a4 z 99r po lifcie 1.6 benz.

na desce temp. dochodzi do 90C potem potrafi spasc do 60C, a nieraz trzyma na 90C. Wymienilem termostat+krociec, wszystko z serwisu oryginalne.

Problem dalej jest, już nie wiem co robić, na kanale 51 w klimatroniku po zagrzaniu trzyma 90C, a na kanale 49 temp. zachowuje sie tak samo jak wskazowka.

Moje zauważone anomalie:

1.Po wyjęciu starego termostatu lezal na nim jakis kawaleczek czarnego plastiku, mozliwe ze on blokowal termostat, moze znowu jakis plastik przyplynal z bloku i znow blokuje. Plastik moze pochodzic od lopat pompy wody po starym wlascicielu, ktora mu sie rozleciala.

2.W garazu odpalalem auto i czekalem jak sie zagrzeje do 90C, raz dochodzil do 90, nieraz do 80, poczym spadal do 60C. Dotykalem rure ktora wychodzi z termostatu to byla zimna, czyli termo sie nie otwieral (czyzby znow ten plastik).

Czym wiecej sprawdzam co moze byc nie tak, tym bardziej sie w tym gubie. :(

Moze rozwiąże ktos ten problem, bo widze ze nie jestem sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Extremex rozwiązałeś problem ? - bo ja mam tak samo tylko że wymieniłem 3 termostaty z czego 3 jest ori. Za każdym razem jest inaczej ale generalnie zagrzeje sie do 90 stopni i spada do ok. 60 i tak sobie trzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! U mnie 1.9.tdi 98r. AHU , występuje 76 kodów diagnostycznych i na kanale 49( temp. płynu chłodz.??) wynosi 70C a na wskaźniku 77 i dalej nie idzie czyli termostat do wymiany tak?? Na kanaale 51 szybko osiąga 90C.

Pytam bo miesiąc temu wymieniłem czujnik temp. cieczy + termostat ( zamienniki). Czy te kody u mnie są ok? Dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy u mnie jest całkiem inny przypadek na klimatroniku na kanale 49 mam cały czas -10 oC a na kanale 51 bardzo ładnie rośnie temperatura do 90 stopni, co zmienić aby działało poprawnie, na zegarach wskaźnik temperatury nie raguje lezy na dole . a może jakby wymienić czujnik temperatury tylko jaki on moze mieć numer w silniku 1,8 125 KM , ARG oznaczenie silnika ( audi B5 po lifcie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Systemfehler---------- błąd systemu 5.1 7.1

2. Ist-Wert Fühler virtuell ---------- wartosc faktyczna czujnika virtualna (urojona) 121

3. Ist-Wert Innenfühler Konsole---------- wartosc faktyczna wewnetrznego czujnika konsoli 104

4. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Wasserkasten ---------- wartosc faktyczna temperatury zewnetrznej – czujnik zbiornik na woda 49

5. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Stoßfänger---------- wartosc faktyczna temperatury zewnetrznej – czujnik zderzak 255

6. Ist-Wert Ausblasfühler Fußraum---------- wartość faktyczna nawiewuna nogi 131

7. Ist-Wert Ausblasfühler Mann-Anströmer---------- wartość faktyczna nawiewu na człowieka (klatka piersiowa?) 255

8. Displaycheck ---------- kontrola wyświetlacza 105

9. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Temperaturklappe---------- wartość faktyczna digitalna powrotu (poti nie wiem) klapy temperatury 219

10. Soll-Digitalwert Temperaturklappe ---------- wartość planowa digitalna klapy temperatury 223

11. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti A/C-Klappe ---------- wartość faktyczna digitalna powrotu (poti nie wiem) klapy A/C 222

12. Soll-Digitalwert A/C-Klappe ---------- wartość planowa digitalna klapy A/C 223

13. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Fuß/Def-Klappe---------- wartość faktyczna digitalna powrotu (poti nie wiem) klapy nogi/(Def nie wiem) 115

14. Soll-Digitalwert Fuß/Def-Klappe ---------- wartość planowa digitalna klapy nogi/(Def nie wiem 116

15. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Stauluftklappe---------- wartość faktyczna digitalna powrotu (poti nie wiem) klapy spietrzajacej powietrze 31

16. Soll-Digitalwert Stauluftklappe ---------- wartość planowa digitalna klapy spietrzajacej powietrze 30

17. Fahrgeschwindigkeit (km/h) ---------- szybkość jazdy (km/godzine)0

18. Istwert der Gebläsespannung (Volt) ---------- wartosc faktyczna napiecia w dmuchawie (Volt) 0,2

19. Sollwert der Gebläsespannung (Volt) ---------- wartosc planowa napiecia w dmuchawie (Volt) 0,0

20. Istwert der Kompressor/Bordspannung (Volt) ---------- wartosc faktyczna napiecia sprezarki/pokladu (Volt) 14,2

21. Anzahl der Niederspannungsereignisse (nicht flüchtig) ---------- liczba wydarzen niskiego napiecia (nie krotkotrwale) 0

22. Schaltzustand des Hochdruckschalters---------- Stan przełączania przełącznika wysokiego ciśnienia 1

23. Anzahl der Hochdruckereignisse (flüchtig) ---------- liczba wydarzen wysokiego cisnienia (krotkotrwale) 1

24. Anzahl der Hochdruckereignisse (nicht flüchtig) ---------- liczba wydarzen wysokiego cisnienia (nie krotkotrwale) 1

25. A/D-Wert Kick-Down-Schalter ---------- A/D wartosc przelocznika „Kick-Down“ 0

26. A/D-Wert Heißleuchte ---------- A/D wartosc lampy (albo swiatla)goracej 0

27. Motordrehzahl ---------- obroty silnika 0

28. Kompressordrehzahl ---------- obroty sprężarki 63

29. Codierung ---------- kodowanie 56

30. Software-Version ---------- wersja oprogramowania 0

31. Softwareindex ---------- Indeks oprogramowania 0

32. Potifehlerzähler Temperaturklappe---------- (poti nie wiem) licznik błędów klapy temperatury 219

33. Potifehlerzähler A/C-Klappe ---------- (poti nie wiem) licznik błędów klapy A/C 222

34. Potifehlerzähler Fuß/Def-Klappe ---------- (poti nie wiem) licznik błędów klapy nogi//(Def nie wiem) 115

35. Potifehlerzähler Stauluftklappe ---------- licznik błędów klapy spiętrzającej powietrze31

36. Temperaturklappe Anschlag Kalt ---------- klapa temperatury underzenia zimna219

37. Temperaturklappe Anschlag Warm ---------- klapa temperatury underzenia ciepła40

38. A/C-Klappe Anschlag geschlossen ---------- klapa A/C underzenia zamknieta 219

39. A/C-Klappe Anschlag geöffnet ---------- klapa A/C underzenia otwarta36

40. Fuß/Def-Klappe Anschlag Def ---------- Noga/(Def nie wiem)-klapa uderzenie (Def nie wiem)217

41. Fuß/Def-Klappe Anschlag Fuß ---------- Noga/(Def nie wiem)-klapa uderzenie noga40

42. Stauluftklappe Anschlag auf ---------- Klapa spietrzajaca powietrze otwarta225

43. Stauluftklappe Anschlag zu ---------- Klapa spietrzajaca powietrze zamknieta34

44. Fahrzyklus-Zähler ---------- Licznik cyklow jazdy0

45. Innentemperatur gerechnet (Ninc) dig---------- Temperatura wewnetrzna wyliczona (Ninc – nie wiem) dig.(moze digitalna?) wyświetla na przemian 0 i 100

46. Außentemperatur gefiltert (°C) ---------- Temperatura zewnętrzna filtrowana (oC) 43 st C

47. Außentemperatur ungefiltert (°C) ---------- Temperatura zewnętrzna niefiltrowana (oC) 0

48. ECOR ---------- ????? 70

49. Kühlmitteltemperatur---------- Temperatura płynu chłodzącego 32

50. Standzeit in min ---------- czas postoju w min14

51. Motortemperatur °C ---------- Temperatura silnika 90st C

52. Kompressor-Abschalt-Bedingungen---------- Warunki odlaczania sprężarki 14

53. Anzeige aktiver el. Ausgänge: ---------- Wskaznik aktywnych el (moze elektrycznych?) wyjsc: 100

Kompressor / Umluftventil / Wasserventil ---------- Sprezarka / zawor przewietrzenia / zawor wody

54. Regelkennziffer ---------- wskaźnik regulowania 35

55. Außentemperatur °C ---------- Temperatura zewnętrzna oC 43 st C

56. Innenfühler virtuell °C ---------- wirtualny (urojony) czujnik wewnętrzny oC 28st C

57. Innenfühler Konsole °C ---------- wirtualny (urojony) czujnik wewnętrzny konsoli oC 36 st C

58. Temperatur Wasserkasten °C ---------- Temperatura zbiornika wodnego oC 43 st C

59. Temperatur Stoßfänger °C ---------- Temperatura zderzaka oC minus 49 st C

60. Ausblasfühler Fußraum °C---------- Temperatura wywiewu Powierzchni przy nogachoC 39 st C

61. Ausblasfühler Mann-Anströmer °C---------- Temperatura wywiewu na człowieka (klatka piersiowa?)oC minus 53 st C

62. Sonnenintensität W/m-1 ---------- intensywność nasłonecznienia W/m-1+ 50

63. Sonnenintensität gefiltert W/m-1 ---------- intensywność nasłonecznienia filtrowana W/m-1 + 50

64. Delta Lüfteranhebung ---------- Delta zaczynania (albo tez podnoszenia, unoszenia) wietrzenia 2

65. Delta A/C-Klappenverschiebung---------- Delta zaczynania (albo tez podnoszenia, unoszenia) przesuwania klapy 0

66. Zeitkonstante / 1,6 sec ---------- Stała czasu / 1,6 sec 10

67. Kaltstartkorrektur ---------- poprawa startu zimnego 0

68. Maximale Stellgröße für I- und P-Anteil---------- maksymalna wartość ustawienia dla udziału w I- oraz P- 0

69. Ist-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts) ---------- faktyczna wartosc wywiewu na nogi (cnts) minus 53 st C

70. Soll-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts) ---------- teoretyczna wartosc wywiewu na nogi (cnts) minus 3 st C

71. Abweichung (Epsilon) ---------- odchylenie od normy (Epsilon) 43

72. Anteil (+ heizen / - küh ---------- udział (+ grzanie / - küh nie wiem, moze skrot od „kühlung“ to znaczy chłodzenie) 0

73c 255

74c 255

75c 111

76c 0

77c 165

78c 0

79c 245

80c 10

81c 0

82c 122

83c 122

84c 100

85c 100

86c wyświetlenie full wyświetlacza

87c 10

ja na klimatronicu mam 87 kanałów

czy jest gdzieś opis kanałów 73-87?

czy na 51 kanale (Motortemperatur °C ---------- Temperatura silnika) powinno być 90 st C pomimo że silnik nie był odpalany od co najmniej 20 godzin?

---------- Post dopisany at 17:49 ---------- Poprzedni post napisany at 17:48 ----------

kontrola wyświetlacza jest u mnie na kanale 86 a nie na 8

---------- Post dopisany at 17:50 ---------- Poprzedni post napisany at 17:49 ----------

w kanale 28( Kompressordrehzahl ---------- obroty sprężarki) mam wartość 63 pomimo że silnik nie pracował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi tez na kanale 51 po przekreceniu zaplonu samego po nocy postoju samo rosnie do 90

jest to jakis pomiar z d*py

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...