Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana wahaczy. Kilka pytań...


fireman82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam kilka pytań odnośnie wymiany wahaczy:

1. Jeśli górne są wyjechane już, to czy warto od razu wymienić dolne? (dolne jeszcze dosyć się trzymają)

2. Jak to wygląda od strony mechaniora? Dużo jest roboty z wymianą?

3. Jakie jeszcze elementy zawieszenia powinno się/warto wymienić przy wymianie wahaczy? (tuleje, końcówki drążka, itp.)? Czy to już w zależności od zużycia tych elementów?

Sorki za banalne pytania ale jestem zielony w temacie i nadszedł ten czas ... czyli zawieszenie audi:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są luzy na górze, to ma to wpływ na zużywanie innych elementów zawieszenia.

Możesz, ale nie musisz wymieniać dołu.

Roboty trochę jest, jeżeli śruby będą zapieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja od razu wymieniłem całośc nasz parę lat spokój natomiast od strony mechanicznej roboty jest na ładnych parę godzin a wszystko zależy czy śruba poprzeczna łącząca górne wahacze się odkręci bo jak nie to czeka cie palnik aby ruszyć tą śrubę lub wyjmowanie kolumny i wybijanie tej śruby ja tak miałem w jednym aucie.Natomiast wachacze ja założyłęm master sport oprócz końcówek drążków bo są kiepskie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jeżeli ma Ci to robić mechanik to wymień od razu komplet.

2. Tak jak koledzy wspomnieli, jeśli śruby będą stawiały opór to trzeba się trochę namęczyć.

3. Żadnych dodatkowych tulei nie wymieniasz, to są całe wahacze razem z tulejami i sworzniami. Komplet obejmuje również końcówki drążków i łączniki stabilizatora.

Na przyszłość poświęć troszkę więcej czasu na czytanie tego co na forum już zostało opisane, wahacze to temat fundamentalny można powiedzieć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przyszłość poświęć troszkę więcej czasu na czytanie tego co na forum już zostało opisane, wahacze to temat fundamentalny można powiedzieć :wink:

Wiem wiem, sorry najpierw zapytałem potem znalazłem na ten temat trochę stron i naczytałem się. Mój błąd:doh: Jednakże dzięki za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się.

Dziś będę wymieniał górny przedni prawy wachacz. Zawiechę w A4 B5 będę robił pierwszy raz (poprzednio 80 B4).

Czy aby odkręcić i wyciągnąć śrubę wachacza na tulei trzeba ściągać/poluzować w dół całą kolumnę odkręcając śruby/ę w komorze silnika. Bo widzę że tam nie ma miejsca na wyciągnięcie tej śruby. Z jednej strony sprężyna z drugiej karoseria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się.

Dziś będę wymieniał górny przedni prawy wachacz. Zawiechę w A4 B5 będę robił pierwszy raz (poprzednio 80 B4).

Czy aby odkręcić i wyciągnąć śrubę wachacza na tulei trzeba ściągać/poluzować w dół całą kolumnę odkręcając śruby/ę w komorze silnika. Bo widzę że tam nie ma miejsca na wyciągnięcie tej śruby. Z jednej strony sprężyna z drugiej karoseria.

tak jak napisales.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

THX. Znalazłem również opisik na forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee do przedniego nie trzeba zwrotnicy opuszczać :whistling:

Tylny owszem ale przedni wymieniałem bez problemu, śruba na styk bo na styk ale wyszła bez żadnego problemu :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeee do przedniego nie trzeba zwrotnicy opuszczać :whistling:

Tylny owszem ale przedni wymieniałem bez problemu, śruba na styk bo na styk ale wyszła bez żadnego problemu :wink:

odwrotnie, do przedniego trzeba opuszczać, do tylnego nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:eusathink:

Nie no, dobrze napisałem... :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przedni trzeba nawet wykręcałem amorek od dołu.

Tylny nie będzie takiej potrzeby.

Przedni wachacz górny wymieniony.

Śruba na sworzniach puściła po 15min uderzania.

Teraz jak poleci tylni górny a będzie "lada dzień" - żałuję że nie kupiłem. Jednak teraz będzie do max 1h wymieniony z browarem. Wsio nasmarowane i nie wymaga ściągania kolumny w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...