salamander Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Dzisiaj sprawdzalem napiecie aku na wlaczonym silniku i takie o to wartosci: - 14,15V lub 14,30V przy obrotach 2000 - przy wlaczonych swiatlach dlugich 14V lub 14,15V przy dodaniu gazu - przy wiekszym obciazeniu (swiatla, radio, klima, max nawiew, grzanie tylnej szybi i dwoch foteli) - 13,60V lub 13,80V przy dodaniu gazu. Sa to dobre parametry? Pytam bo znajomy cos mi sugerował ze z alternatorem jest nie tak (dziwne odgłosy, piszczenie i lekko czuć dziwny zapach). Na dodatek wczoraj odpalajac auto po 4dniach postoju nie dało rady, nawet 1 raz sie nie zakrecił rozrusznik. Czy to wina juz padajacego aku (jest jeszcze fabryczny Moll-a) lub/i słabo ładujacego alternatora ?
Fido Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Ładowanie masz ok. Dziwne odgłosy łatwo sprawdzić. Zrzucasz pasek z altka i kręcisz nim ale pewnie łożyska będą do wymiany. Zły rozruch może być winą leciwego już aku, łatwo we warsztacie sprawdzić jego stan. Jest do tego specjalny przyrząd który mierzy prąd rozruchu,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się