pilzbero Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 witam, takie błędy mam: Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl Part No SW: 03G 906 016 JD HW: 028 101 265 4 Component: R4 2,0L EDC G000SG 9643 Revision: --H02--- Serial number: Coding: 0000072 Shop #: WSC 02960 995 81293 2 Faults Found: 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High P0408 - 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 161252 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Lambda: -5.1 % Mass Air / Rev.: 1050.0 mg/str Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str Bin. Bits: 00000000 005512 - Engine Mount Solenoid Valves (N144/N145): Open Circuit P1588 - 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Mileage: 161252 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Voltage: 12.01 V Bin. Bits: 00101100 Torque: 0.0 Nm Torque: 351.4 Nm Readiness: 0 0 1 1 1 zmieniłem zawór EGR i jest to samo możliwe że nowy zawór też jest walnięty? pozdrawiam
Sztomel Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Lambda: -5.1 % Mass Air / Rev.: 1050.0 mg/str Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str Bin. Bits: 00000000 zmieniłem zawór EGR i jest to samo możliwe że nowy zawór też jest walnięty? pozdrawiam Osobiście w to wątpię. Zloguj grupę 003 statycznie w trybie Meas Blocks (najpierw odczekaj aż silnik na biegu jałowym popracuje z 2,5 minuty bez zabawy pedałem gazu a potem zacznij logowanie przez 40 sekund - w połowie trwania logu wdepnij na pół sekundy pedał gazu by aktywować zawór EGR i potem zakończ loga oraz zloguj tę samą grupę w trybie Basic Settings. Możesz też zlogować grupę 010 dynamicznie na 3 biegu od 1500 do 4000 RPM i wklej logi.
pilzbero Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 zrobiłem logi. Log (0 - 003) Log (1 - 003) dynamicznie na razie nie mogę.
Sztomel Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Logi 003 świadczą o tym, że EGR : albo celowo został wcześniej zaślepiony i wskazuje cały czas wartość maksymalną powietrza - czyli jest zamknięty albo nie dochodzi do niego sygnał sterujący - niestety żaden log nie został tak wykonany jak prosiłem lub sterownik V157 nie reaguje na sygnał ze sterownika silnika. Przypuszczam, że ta ciągła wysoka wartość masy powietrza z przepływki powoduje ten błąd albo faktycznie zawór EGR nie reaguje na sygnał sterujący i nie otwiera zaworu by ta wartość spadła na wolnych obrotach do wartości około 250-300 mg/skok. Patrzyłeś może jaki wtedy wyskakuje błąd w sterowniku silnika : czy taki sam bo istotna jest wtedy wartość przy opisie błędu : RPM : ----- Load : ----- oraz dwie wartości Mas Air Rev -----
pilzbero Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 spróbuje jeszcze raz wykonać te logi. gaz mam energicznie depnąć do końca po 40 sek i puścić czy zwiększać obroty powoli? skończyć log zaraz po tym? błędy wcześniej wykasować i sprawdzić po tym logowaniu? nie mam doświadczenia z logowaniem. pierwszy raz to robiłem. zawór nie był zaślepiany, nic mi o tym nie wiadomo. błędu nie sprawdzałem. ze starych błędów przed czyszczeniem zaworu mam jeszcze takie: 001027 - EGR Valve (N18): Malfunction P0403 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 116 Mileage: 156525 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2436 /min Speed: 77.0 km/h Duty Cycle: 84.4 % Voltage: 13.91 V Mass Air / Rev.: 455.0 mg/str Duty Cycle: 65.7 % Bin. Bits: 00000000 001032 - EGR Potentiometer (G212): Signal too High P0408 - 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 4 Mileage: 156837 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1911 /min Speed: 78.0 km/h Load: 23.1 % Lambda: -11.9 % Mass Air / Rev.: 345.0 mg/str Mass Air / Rev.: 380.0 mg/str Bin. Bits: 00000000 Readiness: 0 1 0 0 0
Sztomel Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Log 003 statycznie masz zrobić tak : silnik ma pracować na wolnych obrotach biegu jałowego przez co najmniej 2,5 minuty od jego uruchmienia lub ostatniego wciśnięcia pedału gazu (po 2 minutach powinien się EGR zamknąć) więć wtedy klikasz na log i start i po 20 sekundach takiego logowania wciśnij na pół sekundy do połowy pedał gazu i odpuść i dalej loguj grupę 003 przez kolejne 20 sekund a potem (po łącznie 40 sekundach logowania tej grupy) zakończ log klikając na stop i done close. Wciśnięcie na moment pedału gazu w połowie logu statycznego ma na celu jego aktywowanie czyli otwarcie po 20 sekundach pracy silnika zaworu EGR -od tego czasu EGR powinien być otwarty i wtedy będzie (powinno być) widać czy zawór EGR pracuje poprawnie. Stary błąd EGR'a czyli 001027 - EGR Valve (N18) : Malfunction przypomina mi błąd z jakim się trapił nasz forumowy kolega H4mm3R a dzięki uprzejmości i pomocy kolegi Arturoo rozbebeszyliśmy elektronicznie sterowany N18 u H4mm3R'a i okazało się, że wysypały się plastkowe zębatki trybików przenoszących napęd w module N18 na jego zawór domykający dopływ spalin do kolektora ssącego. Wywalenie koła zębatego pośredniego wyeliminowało na pewien czas mulenie silnika podczas przyspieszania nim. Potem H4mm3R wyalił EGR programowo i ponoć kłopot ustąpił (tego jednak pewien nie jestem). Wiem natomiast, że czujniki krańcowe potencjometru G212 też wtedy nie miały prawa działać prawidłowo przy walniętych zębach kół zębatych : pośredniego oraz napędzającego i napędzanego. Kto Ci wcześniej czyścił zawór EGR i na czym to polegało ? Proponuję skontaktować się z kolegą H4mm3R'em by dopytać o szczegóły bo on już to przechodził a ja nie bo mam zupełnie inny silnik i auto.
pilzbero Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 dzięki za info. na pewno się skontaktuję z kolegą H4mm3R'em. zrobiłem te logi dokładnie jak mi napisałeś, ale wygląda, że ten zawór nie działa. nic się nie zmienia. znalazłem też przycisk EGR ON/OFF/NEXT, nie wiem do czego on służy ale też zrobiłem logi. Log (0 - 003) Log (1 - 003) Log (2 - 003) Log (3 - 003,003,003) dodatkowo pojawił się nowe błędy: 001031 - EGR Potentiometer (G212): Signal too Low P0407 - 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 161252 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 882 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Lambda: -5.1 % Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str Mass Air / Rev.: 495.0 mg/str Bin. Bits: 00000000 005120 - EGR Valve (N18): Electrical Malfunction P1400 - 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 161252 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 882 /min Speed: 0.0 km/h Load: 0.0 % Lambda: -5.1 % Mass Air / Rev.: 295.0 mg/str Mass Air / Rev.: 495.0 mg/str Bin. Bits: 00000000 zrobiłem logi dynamiczne: Log (0 - 010,003) Log (1 - 010,003)
pilzbero Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 chodzi o wtyczkę do zaworu EGR? w jaki sposób ją sprawdzić? na oko wygląda ok. nawet była pryskana jakimś sprayem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się